Skærme
Fijala 3554
Skærm problem på bærebar.
Fra : Per Fogtmann

Dato : 24-01-02 13:03

Måske lidt OT, men jeg prøver!!

Jeg har lige købt mig en Bærebar pc, men den kan "kun" køre i en opløsning
der hedder 1400x1050, mit prob er at når jeg fx vil spille CS er den højste
opløsning i spillet 1024x768, er der en måde hvorpå man kan få spil til at
fx, køre i et vindu ( jeg mener at man kan i Unreal T) under windows hvor
spillet køre i den ritgit opløsning, eller kender i en anden måde til at få
spillet til at køre i den "rigtig" opløsning (1400x1050) eller måske sætte
opløsningen ned uden det ser mystisk ud???

Fra : SlowHand

Dato : 24-01-02 14:42

> [...]
> spillet til at køre i den "rigtig" opløsning (1400x1050) eller
måske sætte
> opløsningen ned uden det ser mystisk ud???

Jeg ved at man i CS kan vælge mellem OpenGL og Direct3D.
Nu ved jeg ikke hvilken af dem du kører med, og kan da heller
ikke
helt huske hvilke der tillader hvilke opløsninger. - Men prøv at
skifte!
Så kan du sikkert vælge 1024x769 som din spilleopløsning.

Noget helt andet.... Jeg fatter ikke at du vil spille på din
bærbare?!?
Generelt er det en dum ide at spille (især 3D) spil på en bærbar,
da
billedet flyder ud, pga skærmens langsomme
"opdateringshastighed".

/SlowHand

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 25-01-02 12:19

Hej

> [...]
> Generelt er det en dum ide at spille (især 3D) spil på en bærbar,
> da
> billedet flyder ud, pga skærmens langsomme

Hvis manden nu ikke har andet!

Derudover er det vist længe siden du har set en skærm på en bærbar. De er
slet ikke så ringe endda, og grafikkortene kan også trække nogle 3D spil med
acceptabel grafik.

Mvh. Ulrich

Ulrich Sørensen
Brandevej 10, 10
9220 Aalborg Ø

Mobile: +45 2126 9937
Email: ulrichs@acoustics.auc.dk
ICQ: 33830406

Fra : SlowHand

Dato : 26-01-02 03:27

> Hvis manden nu ikke har andet!

Selfølgelig... Det nævner han nu ikke noget om,
så det mener jeg ikke vi skal diskutere her.

> Derudover er det vist længe siden du har set en skærm på en
bærbar.

Nej - forkert. Jeg har selv en 14" TFT (1024x768) på min Compaq
Armada E500.

> De er
> slet ikke så ringe endda, og grafikkortene kan også trække
nogle 3D spil med
> acceptabel grafik.

Ved det.
Dog er en CRT-skærm _meget_ bedre, da det ikke er punkter der
slukker og tænder,
lidt ligesom glødepærer. Det siger sig selv at det vil tvære ud,
i forhold til CRT-skærme!
Selvfølgelig er fladskærme blvedet bedre... meget bedre, og det
er kun godt!
Dog kan de dog aldrig hamle op med en CRT-skærm i visuel
opdateringshastighed,
med nuværende teknologi. Det er fact.

/SlowHand