Ny Strømforsyning
Fra : Bo Skelmose

Dato : 24-01-02 11:40

Jeg har bestilt et Supermicro P4DC6 bundkort - men det kræver en speciel
strømforsyning - udover ATX stikket et extra 4 pol strømstik til 12 V + et
extra 8 pol strømstik - nogen her der ved hvor man kan få en sådan
strømforsyning ?

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-01-02 21:19

> [...]
> strømforsyning - udover ATX stikket et extra 4 pol strømstik til 12 V + et
> extra 8 pol strømstik - nogen her der ved hvor man kan få en sådan

Du skal bare have en PSU der understøtter pentium 4.

Har selv nedenstående:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=29&page=1

....til en p4 1.5GHz

Mvh. Søren

Fra : Bo Skelmose

Dato : 25-01-02 19:06

Har din også det extra 8 polede stik ?

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-01-02 19:28

> Har din også det extra 8 polede stik ?

Der er i alt 3 stik der sættes i bundkortet.

Det alm. ATX stik.

Et med fire ledere.

....og et der ligner et af de gamle AT stik. hmmm der er kun 6 ledere i det.
sikker på det er 8?

Fra : Bo Skelmose

Dato : 25-01-02 20:06

Ja - jeg har chekket - Åbenbart er det bare 4 +12V og fire stel på stribe
!!!
Det er et Dual Xeon bundkort så det skal åbenbart bruge en frygtelig masse
strøm.

Bo Skelmose

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-01-02 00:38

> [...]
> !!!
> Det er et Dual Xeon bundkort så det skal åbenbart bruge en frygtelig masse

Jeps det er jo røver-sindsygt med dual Xeon

Der hvor du har købt moboet må du da kunne få noget henvisning til hvor du
kan få en strømforsyning der kan levere varen.

Det er vist en der er et stykker ud over en 'alm.' P4 psu.

Mvh. Søren

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 00:54

> [...]
> kan få en strømforsyning der kan levere varen.
>
> Det er vist en der er et stykker ud over en 'alm.' P4 psu.

Sådan en fætter burde nok kunne trække det meste:
http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Enermax_EG465P_VE.shtml

Jeg har lige modtaget 350 W versionen i dag, og den kører bare godt, især i
forhold til min gamle Zitech 300 W.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-01-02 01:04

> Sådan en fætter burde nok kunne trække det meste:
> http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Enermax_EG465P_VE.shtml

Tror alligevel ikke den understøtter dual-Xeon...

/Søren

Fra : LHZ

Dato : 25-01-02 22:59

www.webconsult.dk
Her har de Noise Control...

Fra : Hans

Dato : 26-01-02 02:59

"Bo Skelmose" <SkelmoseTV@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> strømforsyning - udover ATX stikket et extra 4 pol strømstik til 12 V + et
> extra 8 pol strømstik - nogen her der ved hvor man kan få en sådan

Du skal have fat i leverandøren igen og få oplysninger omkring hvilken PSU
du kan bruge til dette bundkort. Jeg kiggede lidt i manualen på bundkortet,
og fandt ud af at både det 4-polede og 8-polede 12V stik begge SKAL
forbindes, og de P4 godkendte PSU'er har normalt ikke det 8-polede stik. På
det tilsvarende Tyan bundkort anbefales en PSU på minimum 450W, så du kan
ikke bruge de almindelige tilgængelige PSU'er.
mvh
Hans

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 26-01-02 04:56

"Bo Skelmose" <SkelmoseTV@mail.dk> skrev:

> Jeg har bestilt et Supermicro P4DC6 bundkort - men det kræver en speciel
> strømforsyning - udover ATX stikket et ekstra 4 pol strømstik til 12 V + et
> Ekstra 8 pol strømstik - nogen her der ved hvor man kan få en sådan
> strømforsyning ?

Min Enermax EG651P-VE 550W, har omtalte
stik.

Både EG465P-VE FMA og EG365P-VE FMA har
omtalte Aux Cable for server Motherboards.

Med de processore, så ville det være for fedet at købe
andet end det bedste, hvilket må være en EG651P-VE 550W.

Se evt. nederst på denne side:
http://www.spectrus.dk/psu.htm
Der kan du se et stik med 4*stel og 4*5 el. 12. Volt.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Meget billig og effektiv køling!

Fra : Hans

Dato : 26-01-02 11:12

"Rasmus A. Nielsen" <spectrus@spectrus.dk> skrev i en meddelelse
> Se evt. nederst på denne side:
> http://www.spectrus.dk/psu.htm
> Der kan du se et stik med 4*stel og 4*5 el. 12. Volt.

Pas nu lige på - Det 8-polede stik på Bo's Xeon bundkort sidder i 2 rækker
med 4 i hver, så den strømforsyning her kan ikke bruges med mindre man selv
kan finde den rigtige connector og klippe den 8-polede in-line connector af
og crimpe den nye på. Dette er selvfølgelig en satsning da garantien
bagefter er en by i Rusland. Iøvrigt er det Molex man skal have fat i hvis
man skal finde det 8-polede crimphus og terminaler her i Danmark. Jeg er
sikker på hvis man tager bundkortet med, så kan de finde de rigtige ting, og
tager man strømforsyningen med sætter de såmænd også stikket på.
mvh
Hans

Fra : Bo Skelmose

Dato : 26-01-02 19:56

Zitech som kan levere motherboardet kan ikke levere en strømforsyning til
det - så foreløbelig er motherboardet afbestilt - mit problem er at mit
videoredigerings kort ikke kører på alle motherboards og supermicro's board
er det bedste og hurtigste som det kan køre med. Men mon ikke
strømforsyningen kommer til landet før eller siden.