Cisco 677 og 3com Linkswitch 1000 probleme~
Fra : Renegade

Dato : 24-01-02 09:46

Jeg er den "lykkelige" ejer af en Cisco 677 router på mit arbejde, som jeg
fik smidt i nakken af cybercity, efter de gik bort fra at benytte 1meg
modem's.
Før den havde jeg en fin opsætning med en Zyxel router, som virkede perfekt
i samarbejde med min 3com Linkswitch 1000, men efter jeg har skiftet router,
er der gået lidt kaos i det. De computere som står "bag" switchen, får
tildelt ip, de får DNS, det hele ser ganske fornuftigt ud, men computerne
kan IKKE pinge routeren, og absolut slet ikke komme på nettet. Jeg har
forsøgt at slæbe en Hub med på arbejde, og det virker fint, men jeg ville jo
gerne udnytte min switch.
Nogen der har en ide om hvad det er der går galt?

Mvh

S. Sørensen

Fra : Hans

Dato : 24-01-02 11:13

"Renegade" <nd@crack.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i samarbejde med min 3com Linkswitch 1000, men efter jeg har skiftet
> Nogen der har en ide om hvad det er der går galt?

Du skriver ikke noget om hvilken Zyxel router du skiftede fra, men uanset
hvad troe jeg dit problem ligger i at Cisco677 routeren slet ikke er
kompatibel med den opkobling du kører på.
mvh
Hans

Fra : Renegade

Dato : 24-01-02 11:57

"Hans" <fast@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad troe jeg dit problem ligger i at Cisco677 routeren slet ikke er
> kompatibel med den opkobling du kører på.

Det er den nu såmænd, for der er masser af hul på den når switchen ikke
sidder imellem. Sætter jeg min bærbare direkte på routeren, så er der intet
problem. Iøvrigt er det jo den jeg har fået tilsendt fra cybercity, så jo
den er såmænd ganske kompatibel =)
hvad angår zyxel Routeren så har jeg den ikke her på stedet, så jeg er lidt
på herrens mark der.
Mvh.

S. Sørensen

Fra : Hans

Dato : 25-01-02 00:17

> [...]
intet
> problem. Iøvrigt er det jo den jeg har fået tilsendt fra cybercity, så jo

Check - Det var mig der misforstod spørgsmålet. Jeg troede at du havde fået
677'eren til at lege med, men det er nu gået op for mig, at du faktisk er
koblet op hos CC, hvilket er en hel anden snak. Jeg kender desværre ikke den
omtalte Linkswitch, så jeg trækker mig planløst tilbage og håber du får
hjælp fra anden side.
mvh
Hans

Fra : Jens U. K.

Dato : 24-01-02 16:41

"Renegade" <nd@crack.dk> wrote in message
> [...]
ville jo
> gerne udnytte min switch.
> Nogen der har en ide om hvad det er der går galt?

Bare lige en tanke... kunne det være noget med et krydset kabel kontra
lige kabel til routeren?!?

/Jens Ulrik

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 25-01-02 22:58

Linkswitch 1000
Er en ren lag 2 switch, derfor sker der ikke nogen routnings mæssige ting.
En ting du kan tjekke er om du har nyeste firmware 3.23, ikke at det
nødvendigvis rykker noget.