Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
USB forb. til Olympus Camedia Z2020
Fra : Jes Petersen

Dato : 24-01-02 08:22

Hej

Jeg har et Olympus Camedia 2020Z, men har kun en kobling til COM porten.

Er det muligt at bruge USB porten hvis man anskaffer det rigtige kabel?

På forhånd tak

Venlig hilsen

Jes

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-01-02 08:21

"Jes Petersen" skrev
> Jeg har et Olympus Camedia 2020Z, men har kun en kobling til COM
porten.
> Er det muligt at bruge USB porten hvis man anskaffer det rigtige
kabel?

Antagelig ikke.
Overvej istedet en løs kortlæser. De fåes efterhånden til
under 300,00kr.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Jes Petersen

Dato : 24-01-02 09:36

> porten.
> kabel?
>
> Antagelig ikke.
> Overvej istedet en løs kortlæser. De fåes efterhånden til
> under 300,00kr.

God idé - det vil jeg gøre. Tak for tippet.

Vh. Jes

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-01-02 10:04

> God idé - det vil jeg gøre. Tak for tippet.

Og sørg for at købe den et sted hvor du kan returnere den hvis den ikke
virker stabilt med din computer. Mr.Platinium kortlæseren fra Bilka til
500kr har jeg ikke gode erfaringer med. Efter at have prøvet den på 2
maskiner røg den retur. Den ene var en bambus med Win98 og den anden en
Compag med WinXP. Begge gik ned med blå skærm under brug af kortlæseren. Jeg
testede både med mit eget apacer 128mb compactflash card, og med et
smartmedia card.

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-01-02 10:04

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-01-02 10:51

Jes Petersen wrote:

> God idé - det vil jeg gøre. Tak for tippet.

Hvis du ofrer et par hundrede exstra, så kan du få en dual-kortlæser,
den kan læse begge typer kort (SmartMedia & CompactFlash), så er du
fremtidssikret.

Det kunne jo ske, at det digicam du finder mest attraktiv, når du på et
tidspunkt ønsker at udskifte dit nuværende kamera, bruger CompactFlash.

Eller at du anskaffer en anden dims, f.eks. MP3 afspiller, som anvender CompactFlash.

Fra : Jes Petersen

Dato : 24-01-02 15:12

> [...]
> tidspunkt ønsker at udskifte dit nuværende kamera, bruger CompactFlash.
>
> Eller at du anskaffer en anden dims, f.eks. MP3 afspiller, som anvender

Jeg har købt en "Combo" cardreader der kan køre begge formater. Pris kr.
499,-. Den virker perfekt med XP Home. Og det går hurtigt nu - hvorfor har
jeg ikke tænkt på det noget før.

Nu glæder jeg mig til jeg får råd til et Nikon D1 X - det bliver fedt. *S*

Venlig hilsen

Jes

Fra : LT

Dato : 24-01-02 11:12

> Antagelig ikke.
> Overvej istedet en løs kortlæser. De fåes efterhånden til
> under 300,00kr.

Og husk lige at checke at fabrikanten laver drivere til win-xp

mvh
Lt