Fødekasse
Fra : Jo-Ann

Dato : 24-01-02 08:25

Hejsa

Er der nogle som ligger inde med tegninger af en fødekasse ?

Mvh

Jo-Ann

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 24-01-02 12:58

"Jo-Ann" <joann@rhodesian-ridgeback.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogle som ligger inde med tegninger af en fødekasse ?

spørgsmål ang. fødekasse, så har jeg altid brugt papkasser og aviser, der
smides ud når hvalpene er født - Mor og hvalpe overbringes så til en anden
ren kasse hævet lidt over gulvet ...

Hilsen Pia

Fra : Pia

Dato : 24-01-02 14:04

Det skal dælme være en stor papkasse til Issa!

den anden Pia :)

Fra : Jo-Ann

Dato : 24-01-02 17:21

*LOL* skulle lige til at sige det - men vi har vist en fra et gammelt TV -
men tror såmænd også den vil blive "skrabt i stykker"..hvis hun bliver lidt
som hendes mor !

Mvh

Jo-Ann

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-01-02 00:04

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:a2p0f9$59h$1@sunsite.dk...
> Det skal dælme være en stor papkasse til Issa!

Ridgeback størrelse?

Pia

Fra : Jo-Ann

Dato : 25-01-02 07:38

Hej Pia !

Kan kan man da sikkert nok - men nu har Issa en lille fan - som er helt VILD
efter om han ikke godt må bygge en fødekasse til hende - ja, så det skal han
da have lov til ! Jeg skal bare lige have lavet nogle tegninger til ham !

Mvh

Jo-Ann

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-01-02 08:50

> [...]
han
> da have lov til ! Jeg skal bare lige have lavet nogle tegninger til ham !

Hilsen Pia

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-01-02 08:50

Fra : Stine

Dato : 24-01-02 21:07

Jeg har selv lavet en fødekasse.
Den er ca. 80*120 i bundareal.Lavet i fyrretræs-plader. Og det hele er
skruet sammen - husk at forbore. Sidestykker og bagstykke er 50 cm højt og
forstykket er lavet med brædder. : På de to sidestykker skrues to lister på
med et mellemrum der passer med bræddens bredde. Herefter kan der glides
brædder i til den ønskede højde nåes. Funbgerer bare rigtgi godt, er let at
lave ( og billig), arbejdsvenlig ved rengøring - hele forstykket løftes bare
op, man kan vælge om hvalpene skal kunne komme ud af kassen eller blive i
den ved at ændre på højden.
Inden brug vaskes hele kassen grundigt i sæbespåner, gerne flere gange, det
"mætter" træet så det er lettere at holde rent, kan selvf'ølgelig også
males. Vil anbefale at lægge et stykke linoleum i bunden. Fostervæsken
misfarver kraftigt.
- og så takker jeg lige Xantippe for hjælp med stavniongen *GGG*

--
Stine Frandsen
Kennel Santippe's

Fra : Jo-Ann

Dato : 25-01-02 07:40

Hej Stine !

Mange tak for dit svar ! Der var en del jeg kunne bruge.

Du skriver at man evt. kan male den ? Hm..det har jeg nu "forbudt ham"...for
sådan noget maling må da ikke være sundt for de små - vel ? Den med
sæbespånerne har jeg dog fået foreslået flere steder fra, så det bliver nok
"den"

Mvh

Jo-Ann

Fra : Pia

Dato : 25-01-02 09:57

> sæbespånerne har jeg dog fået foreslået flere steder fra, så det bliver
nok
> "den"

Hvad med rå linolie? Hvis træet er mættet med det (det bliver ikke fedtet) -
så kan der ikke trænge så meget væske ned og misfarve.

Men er der ikke noget med at dyr vælger at føde lige netop der hvor man ikke
har gjort klar? Vær parat med presenning til sofaen!!! :)

:Pia

Fra : Stine

Dato : 25-01-02 11:43

Hej.
Bortset fra det første kuld, hvor Queen fødte 4 dage før beregnet - og ja,
jeg var selvfølgelig på arbejde og hun valgte at føde i hendes skur. Så har
Queen med glæde valgt at bruge fødekassen. Faktisk er hun så glad for den at
hun næsten ikke var til at få ud af den under rengøring *GG*
Og i dag bruges den som seng om natten - sammen med Tarzan
Stine

mht. maling : hvis der bruges vandbaseret maling kan jeg ikke se at det
skulle skade.

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-01-02 09:44

Hejsa.

I bogen Min hund skal have hvalpe af Ester Kofod er en glimrende beskrivelse
af en fødekasse. Den er vi gået efter og den har fungeret perfekt.
Rigtig god fornøjelse med dine hvalpe, der findes næsten ikke noget bedre
end sidde at tage imod hundehvalpe, og så følge dem vokse.
V H Gitte