Netværk og brug af Zone Alarm
Fra : Dalle

Dato : 24-01-02 08:09

Hej

Jeg har et netværk mellem 2 pc´ere en Windows XP og en Windows 98 maskine.

Min XP har en ATM netexpress forbindelse koblet på og den deler så
internet-adgangen til den selv og til 98 maskinen.

Kan jeg bare installere Zone Alarm på XP maskinen og hvordan vil det så
påvirke internetforbindelsen på 98 maskinen.
Er der nogen der kan guide mig ???

Mvh
Dan

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 24-01-02 09:36

Du skal ind i Zonealarm og angive IP-adressen på 98'maskinen for at
zonealarm ikke blokerer adgang for den. Det gjorde jeg selv og efter det
virkede det.

Hilsen Martin

Fra : Dalle

Dato : 24-01-02 09:45

Hvor i Zone Alarm skal det sættes op og hvordan er det nu lige jeg finder 98
maskinens ip-adresse ???

Mvh
Dan

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 24-01-02 09:55

> Hvor i Zone Alarm skal det sættes op og hvordan er det nu lige jeg finder
98
> maskinens ip-adresse ???

ZoneLarm kender jeg ikke, men maskinens IP kan du finde ved i Start->Kør at
skrive winipcfg

Vh
Peter

Fra : MJ

Dato : 24-01-02 10:33

> ZoneLarm kender jeg ikke, men maskinens IP kan du finde ved i Start->Kør
at
> skrive winipcfg

... og vælg det netkort som er forbundet med den anden maskine.

Så vidt jeg husker, skal du ind i avancerede indstillinger for at angive
hvem der må gå på nettet.

MJ

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 24-01-02 11:18

> .. og vælg det netkort som er forbundet med den anden maskine.

Klart. Den glemte jeg lige

vh
Peter