Snydekoder virker ikke i RTCW
Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 24-01-02 00:43

Jeg får følgende medelelse i RTCW når jeg prøver at bruge snydekoder:
"Cheats are not enabled in this server" , selvom jeg har tilføjet +set
cheat sv_cheats_1 til c:\Program Files\Return to Castle Wolfenstein
kommandolinien i Target linien (jeg kører engelsek XP Pro)
Jeg har ellers haft det til at virke før. Hvad kan være galt?

mvh,
Rasmus B

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 24-01-02 01:55

Sorry,

mvh,
Rasmus B

Fra : ha

Dato : 24-01-02 13:52

> [...]
> kommandolinien i Target linien (jeg kører engelsek XP Pro)
> Jeg har ellers haft det til at virke før. Hvad kan være galt?

Hvis "+set o.s.v." indsættes lige efter stinavnet kommer min
og siger at filen ikke findes.
Gider du prøve at forklare, hvordan sånt helt præcis stien
skal se ud.
Min sti er c:\Return_to_Castle_Wolfenstein\WolfSP.exe

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 14:13

On Thu, 24 Jan 2002 13:52:25 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

> [...]
>skal se ud.
>Min sti er c:\Return_to_Castle_Wolfenstein\WolfSP.exe

Man kan ikke snyde i et ny-opstartet spil. Prøver man det
får men netop den fejlmeddelelse

Du skal gemme et spil og så hente det ind før du kan snyde

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 24-01-02 14:23

> Man kan ikke snyde i et ny-opstartet spil. Prøver man det
> får men netop den fejlmeddelelse

OK

> Du skal gemme et spil og så hente det ind før du kan snyde

Jeg har gemt et spil, men hvor skal jeg så indsætte
"linien"?
Jeg åbner jo det gemte spil på samme måde som jeg
begynder et nyt oder was?

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 16:35

On Thu, 24 Jan 2002 14:22:34 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har gemt et spil, men hvor skal jeg så indsætte
>"linien"?
>Jeg åbner jo det gemte spil på samme måde som jeg

Du skal starte Wolf op med den modificerede genvej.

Tjek min anden post

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 24-01-02 16:44

> Tjek min anden post

Ja, det har jeg osse gjort, og hvis du ser
mit indlæg fra kl. 15:04 kan du se hvad jeg
har gjort (rigtigt eller forkert).

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 18:13

On Thu, 24 Jan 2002 16:43:47 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Ja, det har jeg osse gjort, og hvis du ser
>mit indlæg fra kl. 15:04 kan du se hvad jeg
>har gjort (rigtigt eller forkert).

Ja, det var mit svar på den post jeg mente

Jeg har skrevet hvordan din genvej skal
være for at virke. Bare kopier den over

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 24-01-02 18:26

> Ja, det var mit svar på den post jeg mente

he he, der kan man se, man bør ikke snyde, for
jeg kan altså ikke få det til at virke.

> Jeg har skrevet hvordan din genvej skal
> være for at virke. Bare kopier den over

Ja, og så kommer min genvej til at se
sådan ud:
"C:\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe +set cheat sv cheats 1"

og det er så til den genvej, at puteren siger at navnet
ikke er korrekt, og jeg skal kontrollere sti og filnavn.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 20:11

On Thu, 24 Jan 2002 18:26:27 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

> [...]
>
>og det er så til den genvej, at puteren siger at navnet
>ikke er korrekt, og jeg skal kontrollere sti og filnavn.

Kik lige en gang til. Du placerer " forkert.

Der skal stå :
"C:\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe" +set sv_cheats 1

Med " lige efter WolfSP.exe
Der skal ikke være " til sidst i linien

Hvis jeg skriver " til sidst, så virker den ikke.

Altså, placer anførselstegnet rigtigt, så virker det.

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 24-01-02 20:19

> "C:\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe" +set sv_cheats 1
> Med " lige efter WolfSP.exe
> Der skal ikke være " til sidst i linien
> Altså, placer anførselstegnet rigtigt, så virker det.

Genialt, så fattede j e g det osse.

Tak for assist.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 20:23

On Thu, 24 Jan 2002 20:19:12 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Genialt, så fattede j e g det osse.

Jeg var ellers klar til at tage den "en gang til for prins Knud"

>Tak for assist.

Velbekomme. Nyd spillet.

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 25-01-02 16:26

........ troede jeg

> Jeg var ellers klar til at tage den "en gang til for prins Knud"

Ja tak alligevel. Nej spøg til side. Jeg er kommer så langt,
at den godt vil acceptere den nye genvej, men når jeg så
vil bruge "snydekoderne", og trykker på "~", så skydes der,
og spillet reagerer iøvrigt ikke, ej heller selvom jeg f.eks
skriver /give ammo, intet sker.

> Velbekomme. Nyd spillet.
Ja, det tror jeg jeg vil komme til, men jeg mangler ammo,
bad!

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 25-01-02 17:37

On Fri, 25 Jan 2002 16:25:50 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

> [...]
>vil bruge "snydekoderne", og trykker på "~", så skydes der,
>og spillet reagerer iøvrigt ikke, ej heller selvom jeg f.eks

Ikke forstået. Fryser spillet eller er det bare koden der ikke virker
som den skal ?

På min maskine skal jeg lige trykke på Backspace før jeg
skriver koden, for lighedstegnet skal slettes. Der skal kun
stå ] inden du skriver den kode du vil bruge.
( Husk Return bagefter )

Hvis koden virker skriver spillet nu en besked og du kan
lukke med ~ igen

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 25-01-02 18:39

> Ikke forstået. Fryser spillet eller er det bare koden der ikke virker
> som den skal ?

Det sker intet når jeg forsøger at skrive ~ tegnet. Der udløses i
stedet et skud.
Der kommer ingen "konsol" frem.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 25-01-02 19:26

On Fri, 25 Jan 2002 18:38:31 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Det sker intet når jeg forsøger at skrive ~ tegnet. Der udløses i
>stedet et skud.
>Der kommer ingen "konsol" frem.
>
>mvh
>ha

Og det er § tasten du trykker på ? Altså den til venstre for 1tallet.
Den svarer til ~ på en engelsk tastatur

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 25-01-02 19:45

> Og det er § tasten du trykker på ? Altså den til venstre for 1tallet.
> Den svarer til ~ på en engelsk tastatur

Det var der katten var begravet. Nu funker det.

(den "tilde" knap jeg havde brugt, var den lige skråt til højre
over ø, og som jo ikke duttede).

Tak for hjælp og stor tålmodighed.
Nu vil jeg massekrere pølseædere så det forslår!

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 25-01-02 20:22

On Fri, 25 Jan 2002 19:45:16 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>(den "tilde" knap jeg havde brugt, var den lige skråt til højre
>over ø, og som jo ikke duttede).

Så må det være et af de første 3D shooters du spiller for de
bruger stort set allesammen den tast til at hive konsollen ned.

Men så ved du jo det til en anden gang.

>Nu vil jeg massekrere pølseædere så det forslår!

Ja, god fornøjelse.

Forresten, så findes der en lille patch som gør at
de labre Elite Guards render rundt kun iført
netstrømper og våben. Hvis du mangler lidt
ekstra "spænding"

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 25-01-02 20:58

> Så må det være et af de første 3D shooters du spiller for de
> bruger stort set allesammen den tast til at hive konsollen ned.

netops!

> Men så ved du jo det til en anden gang.

jeps.

> Forresten, så findes der en lille patch som gør at
> de labre Elite Guards render rundt kun iført
> netstrømper og våben. Hvis du mangler lidt
> ekstra "spænding"

Jeg må jo hellere se om jeg kan finde den, det ku'
jo være "interessant".

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 25-01-02 21:34

On Fri, 25 Jan 2002 20:58:23 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Jeg må jo hellere se om jeg kan finde den, det ku'
>jo være "interessant".

http://www.planetentropy.net/projects/nudeelites.php3

Værsgo. Så bliver det ikke meget bedre.

Fra : ha

Dato : 26-01-02 10:31

> http://www.planetentropy.net/projects/nudeelites.php3
>
> Værsgo. Så bliver det ikke meget bedre.

he he, takker. Nej, det har du helt ret i ))

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 26-01-02 19:07

Nu er det vist ved at udvikle sig til "never ending
story", men jeg synes ikke der sker noget når jeg
vil snyde (hvad kan man så lære af det)!
Når jeg får konsollen ned, skriver jeg f.eks.
/give all
hvilket skulle give alle våben og ammo dertil.
Men nej, ikke hos mig, der sker intet!

Hvad mon det nu er lykkedes mig at lave kage i?

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 26-01-02 20:35

On Sat, 26 Jan 2002 19:06:35 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

> [...]
>hvilket skulle give alle våben og ammo dertil.
>Men nej, ikke hos mig, der sker intet!
>
>Hvad mon det nu er lykkedes mig at lave kage i?

Du skal vistnok ikke skrive / prøv uden

god = god mode
notarget = enemies will not fire at you
noclip = walk thru walls
give all = all weapons
give armor = Give Armor
give health = Give Health
give stamina = Give Stamina
nofatigue = Unlimited Stamina
cg_uselessnostalgia 1 = Original Wolfenstein Interface
kill = Suicide

Mvh Madsen

Fra : Madsen

Dato : 26-01-02 20:37

Forresten, prøv GOD først. Den er ihvertfald nem at afprøve
og det er den eneste jeg har brugt.
Når du har skrevet GOD og trykker på Return, så skulle
spillet gerne kvittere med et "God mode on"

Fra : ha

Dato : 26-01-02 20:54

> Forresten, prøv GOD først. Den er ihvertfald nem at afprøve
> og det er den eneste jeg har brugt.
> Når du har skrevet GOD og trykker på Return, så skulle
> spillet gerne kvittere med et "God mode on"

Det gør den ikke, der står bage GOD og ikke andet.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 26-01-02 22:17

On Sat, 26 Jan 2002 20:53:53 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Det gør den ikke, der står bage GOD og ikke andet.

OK, en gang til så.

Allerførst, hvis du trykker på ~ så konsollen kommer frem og
der så står ]= så slet lighedtegnet. Der skal kun stå ]

Jeg tog så fejl tidligere. Du skal skrive koderne med et / først.
Sorry. Jeg havde ikke spillet det i et par uger.

Altså fjern evt lighedstegnet og skriv så : /god
Virker det, skriver maskinen : Godmode on

/give all for at få alle våben

Også / på alle de andre koder

Mvh Madsen

Fra : Simon Nejmann

Dato : 27-01-02 01:38

On Sat, 26 Jan 2002 22:16:36 +0100, Madsen <madsen@donotmailme.dk>
wrote:

>Allerførst, hvis du trykker på ~ så konsollen kommer frem og
<snip forklaring>

Nemmere måde at afprøve på:
I konsollen skriv "go" og tryk på <tab> så skulle spillet gerne selv
auto-complete og lave det om til "/god" eller i det mindste skrive
alle mulige konsol kommandoer der starter med "go".
Med denne metode behøver du ikke engang at bekymer dig om der står
"=", "/" eller intet forrest - spillet skulle gerne selv finde ud af
at skrive det rigtige...

Ex: Hvis du skriver "no" og trykker <tab> svare spillet:
\nofatique
\notarget
\noclip
\notebook

og den linie du skriver i bliver til "\no" - hvis du derefter tilføjer
et "c" og trykker <tab> igen, bliver din linie bare til "\noclip".

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : ha

Dato : 27-01-02 10:42

> [...]
> Med denne metode behøver du ikke engang at bekymer dig om der står
> "=", "/" eller intet forrest - spillet skulle gerne selv finde ud af

ok,

> Ex: Hvis du skriver "no" og trykker <tab> svare spillet:
> \nofatique
> \notarget
> \noclip
> \notebook

ja, det skriver den osse her.

> og den linie du skriver i bliver til "\no" - hvis du derefter tilføjer
> et "c" og trykker <tab> igen, bliver din linie bare til "\noclip".

ja, nu begynder det at virke, men hvis jeg så i stedet
skriver "g" eller "give" fordi jeg vil have alle våben, så
sker det intet. Jeg har osse prøvet at skrive "give all",
osse uden resultat.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 27-01-02 10:32

> [...]
> Jeg tog så fejl tidligere. Du skal skrive koderne med et / først.
> Sorry. Jeg havde ikke spillet det i et par uger.

helt iorden, vi er jo alle mennesker

> Altså fjern evt lighedstegnet og skriv så : /god
> Virker det, skriver maskinen : Godmode on

Ja, det virker

> /give all for at få alle våben
nej, det virker ikke, hvis jeg f.eks. ønsker armor,
står der bare:
Wolfplayer: Armor (ordet armor i grøn farve)

Det er kun "God" mode jeg kan få til at skrive
"Godmode On"

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 27-01-02 12:53

On Sun, 27 Jan 2002 10:32:25 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Ja, det virker

Fino

> nej, det virker ikke, hvis jeg f.eks. ønsker armor,
>står der bare:
>Wolfplayer: Armor (ordet armor i grøn farve)

Hmm, jeg prøvede lige kommandoen : /give all
og den virkede her. Der var pludselig fyldt op med
ammo

/god virker også fint, men du har ret i at armor
ikke virker. Den havde jeg ikke brugt tidligere, så
jeg havde ikke opdaget det.

Men kan du ikke klare dig med /god og /give all ?
Så er du da både usårlig og har alle våbnene

Ellers prøve med www.google.com og søg
på ordene : Wolfenstein cheat
Så finder du en masse sider om koderne og
måske en løsning. Who knows.

Jeg er i hvertfald ved at løbe tør for gode ideer.

Mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 27-01-02 13:29

> Men kan du ikke klare dig med /god og /give all ?
> Så er du da både usårlig og har alle våbnene

Jo det må jeg jo så, men du ved, når noget pludselig
driller, bliver det lidt en principsag at løse problemet.

> Ellers prøve med www.google.com og søg
> på ordene : Wolfenstein cheat
> Så finder du en masse sider om koderne og
> måske en løsning. Who knows.

Ok, tak, det var det jeg prøvede først, før denne
(efterhånden) lange tråd.

> Jeg er i hvertfald ved at løbe tør for gode ideer.

Tak for STOR tålmodighed og assist.

mvh
ha

Fra : Simon Nejmann

Dato : 27-01-02 18:52

On Sun, 27 Jan 2002 12:53:26 +0100, Madsen <madsen@donotmailme.dk>
wrote:

>/god virker også fint, men du har ret i at armor
>ikke virker. Den havde jeg ikke brugt tidligere, så
>jeg havde ikke opdaget det.

Hmm, strange... Hos mig virker både "/give all" og "/give armor"...?

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : KKJ

Dato : 24-01-02 14:35

Genvejen til spillet som ligger på dit skrivebord , skal du højerklikke på.
Gå ned i egenskaber og tryk.
Et vindue kommer frem , og på destination linien efter WolfSP.exe" skriver
du: +set sv_cheats 1
Husk der skal værer mellemrum mellem " og +
KKJ

Fra : ha

Dato : 24-01-02 15:04

> Genvejen til spillet som ligger på dit skrivebord , skal du højerklikke på.

ok,

> Gå ned i egenskaber og tryk.

ok

> Et vindue kommer frem , og på destination linien efter WolfSP.exe" skriver
> du: +set sv_cheats 1
> Husk der skal værer mellemrum mellem " og +

"min" destination bliver således til:
"C:\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe +set cheat sv_cheats 1"
men så er det den kommer og siger, at stien ikke findes!

Jeg har gemt et spil.

Der må være noget jeg helt har misforstået eller hvad?

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 16:34

On Thu, 24 Jan 2002 15:04:19 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har gemt et spil.
>
>Der må være noget jeg helt har misforstået eller hvad?

Din genvej er lidt forkert. Der skal stå :

"C:\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe" +set sv_cheats 1

Bemærk hvor " er placeret

Så burde det virke.

Mvh Madsen

Fra : Tomas Jensen

Dato : 15-02-02 21:35

"Madsen" <madsen@donotmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Din genvej er lidt forkert. Der skal stå :
>
> "C:\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe" +set sv_cheats 1
>
> Bemærk hvor " er placeret
>
> Så burde det virke.
>
> Mvh Madsen

Jeg har også problemer med "/god". Jeg kan godt blive udølelig (delvis),
hvis det nu er første
bane og jeg her God Mode On så hvis der står en mand med en Maskinpistol og
skyder konstant på
mig mister jeg Armor og til sidst Health. Det sker også hvis jeg for
eksempel går ind til "Den elektriske jern-seng",
tænder for strømmen og hopper op i strålen. Skal det være sådan.

Med venlig hilsen Tomas.