Opstilling
Fra : -= Bamsen =-

Dato : 24-01-02 00:08

Jeg er har spørgsmål omkring netværk opstilling.
Som det er nu, er netværk sat op som på billedet (Se i dk.binaer,
opstilling) hvor vi har 6 undervisnings computere, 3 kontor pc samt 2
printere og et printer/kopimaskine og de er alle samlet via en switch som så
er forbundet med internettet. Jeg er godt klar over at sådan en måde
indebærer stor risiko for angreb/misbrug udenfra, så jeg er ved at planlægge
om vi skal have sat en server op imellem internet og switch, således, at
server kan bruges til printere, kopimaskinen, firewall samt diskplads (Til
når de 6 maskiner skal have lavet image og lagt filen på server) samt i
forbindelse med undervisning, at når kursister skriver dokumenter, at de
automatisk lagres på serveren, så de ikke forsvinder ved større
vedligholdelse på de 6 undervisnings pc.. Er jeg helt ude på herrens mark
med den ide? Hvilket slags server bør jeg have? jeg forestiller mig at det
næsten skal være et minimal løsning, da vi går ikke uha meget op i
sikkerhed.. Det er mere og mindre sikkerhed, aflastning af PC'ere osv..

Med venlig hilsen
-= Bamsen =-

Fra : -= Bamsen =-

Dato : 30-01-02 22:23

Hmm, var det for stor en mundfuld?
Sig egentlig til, hvis det burde høre til et anden gruppe..

Med venlig hilsen
-=Bamsen=-