Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Plakat fremstilling
Fra : Tom R

Dato : 23-01-02 23:02

Hej

Måske ikke lige helt et foto-spørgsmål, men tæt på.

Jeg har overvejet at få nogle af mine computer-skabte billeder lavet i
plakatstørrelse til at hænge på væggen. Nogen som har erfaring med hvilken
opløsning der skal benyttes? Hvilken opløsning har de plakater man f.eks.
kan købe med kunst på (hvis man kan sige noget om det)?

Jeg har f.eks. fundet dette firma http://www.prepress.dk/photoprint.html som
printer store billeder, nogen som kender dem, eller bare den teknik de
bruger, og kan sige noget om hvor godt/skidt resultatet bliver?

mvh Thomas

Fra : Brian Østergaard

Dato : 24-01-02 17:03

Hej

Jeg fik lavet et 50X75 fra 12Mpixel hos Sony, det blev faktisk ret godt.

Kig selv på.:
http://195.2.39.25/dime/www/XX/en/homepage/products/printsolutions/index.htm

Brian Ø

Fra : Uffe Ougaard

Dato : 27-01-02 22:23

Jeg har fået lavet 50*75 forstørrelse hos Japan Photo ud fra en JPG fil på
CD-ROM
Prisen er (vistnok - det gav jeg i hvert fald) 99 kr.

Billedfilen jeg gik ud fra havde ca 5400 pixels på "den lange led" - det
svarer vel ca.
til 180 pixel / tomme. og jeg var meget tilfreds med kvaliteten.

Uffe

Fra : Jørgen

Dato : 30-01-02 07:01

Hej

Kan man ikke selv udprinte et billede i 4 eller 8 ark som så
sættet sammen til et stykke i en ramme. ?

Jørgen