Virker Lasat Speed II med begge kanaler og~
Fra : JESPER LAURSEN

Dato : 15-01-01 21:25

Hejsa,

Er der nogen der har fået Lasat Speed II til at køre stabilt med begge
kanaler åben og USB porttilslutning ?
Jeg kan ikke få det til at virke stabilt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-01 07:52

Mon, 15 Jan 2001 21:25:15 +0100, skrev "JESPER LAURSEN"
<jesper_k_l@get2net.dk>:

>Er der nogen der har fået Lasat Speed II til at køre stabilt med begge
>kanaler åben og USB porttilslutning ?
>Jeg kan ikke få det til at virke stabilt

Hvilken Windows?
(Går ud fra, at det er med Windows. da du skriver med OE 5.5)
Det ville være rart at vide.

Jeg bruger det med Win 98 uden problemer.

Med Win 2000 er der kun betasoftware, der er og det skulle vist ikke
være helt stabilt.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Bangor

Dato : 16-01-01 10:03

On Tue, 16 Jan 2001 07:51:56 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

Tjaeh, jeg kan godt. På USB - i både Windows 2000 og Windows Me. På et
ASUS P3V4X med bios 1005.

>Hvilken Windows?
>(Går ud fra, at det er med Windows. da du skriver med OE 5.5)
>Det ville være rart at vide.

Medmindre det er 95, bør det virke både på USB og seriel. Jeg har
ihvertfald installeret en del af dem. For Windows 2000 er det som
angivet med beta-software.

>Jeg bruger det med Win 98 uden problemer.
>
>Med Win 2000 er der kun betasoftware, der er og det skulle vist ikke
>være helt stabilt.

Det skifter noget - som regel er det fordi man først har forsøgt at
smide 98-driverne på, at man får problemer.

Og at hive dem ud af W2K bagefter er diplomatisk sagt: pissetræls!

Ellers har det s'gu typisk at gøre med at USB-understøttelsen på en
maskine ikke er helt up-to date, og den derfor har brug for bios
opdatering. Eller en opdatering af Windows i forhold til
USB-controller chipsættet. Ejere af Via-baserede bundkort bør kunne
nikke genkendende til dette.

Sum af sammensurium er at USB ikke altid er så skidelet som det bliver
udråbt til at være

Mvh.

Bangor

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 16-01-01 19:43

> Er der nogen der har fået Lasat Speed II til at køre stabilt med begge
> kanaler åben og USB porttilslutning ?
> Jeg kan ikke få det til at virke stabilt

Jep det kører fint her, jeg bruger enda Beta driverne som også kan køre med
Win2000.

Fra : Ib Uhrskov

Dato : 17-01-01 07:32

Hej

"Gorm Joergensen" <gjdkeu@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jep det kører fint her, jeg bruger enda Beta driverne som også kan køre
med
> Win2000.

Hmm, hvor har du fået den betadriver fra. Det eneste jeg har kunnet finde er
beta bios til SpeedII

/ibber

Fra : Bangor

Dato : 17-01-01 09:23

On Wed, 17 Jan 2001 07:31:50 +0100, "Ib Uhrskov"
<ib.uhrskov@privat.tele.dk> wrote:

>med
>
>Hmm, hvor har du fået den betadriver fra. Det eneste jeg har kunnet finde er
>beta bios til SpeedII

Jeg tror han snakker om det samme - at han har fået tilsendt
beta-pakken fra LASAT.

Men du har da iøvrigt ret - det er ikke driverne, men firmwaren (bios)
der er i beta

Mvh.

Bangor

P.S: Er du i familie med ham ski-fyren ? (Couldn't help myself)

Fra : Ib Uhrskov

Dato : 17-01-01 16:45

Hej

"Bangor" <bangor@madnessstudio.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror han snakker om det samme - at han har fået tilsendt
> beta-pakken fra LASAT.

Hmm ok, jeg må lige kigge på dem iaften.

> Men du har da iøvrigt ret - det er ikke driverne, men firmwaren (bios)
> der er i beta

> P.S: Er du i familie med ham ski-fyren ? (Couldn't help myself)

Tja, et stykke ude i kæden..

/ibber

Fra : JESPER LAURSEN

Dato : 18-01-01 17:29

Hmmm

Det er en dansk W98SE jeg bruger......

Er der nogle der kan få den til at virke med 1.31,USB og begge kanaler?

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-01-01 17:45

Den Thu, 18 Jan 2001 17:29:02 +0100, skrev "JESPER LAURSEN"
<jesper_k_l@get2net.dk>:

>Hmmm
>
>Det er en dansk W98SE jeg bruger......

Så kunne problemet meget vel ligge et andet sted, nemlig i Windows
eller din BIOS. Der er noget knas med LASAT'en og Windows SE, når man
kører USB, særligt hvis du har en AMD cpu og VIA chipset.

Du kan læse mere her:
http://www.lasat.dk/support/faq/faq62.asp

/Nikolaj

Fra : JESPER LAURSEN

Dato : 18-01-01 23:07

Hmmmm. Jeg har en PIII med en chaintech CT-6ATA2 der kører med VIA
chipset.

Fra : Snip

Dato : 19-01-01 22:37

Jeg blev anbefalet at droppe USB- porten og bruge comporten istedet.
Derefter ingen problemer.

--
keyboarddk@hotmail.com

Fra : JESPER LAURSEN

Dato : 21-01-01 13:53

Kører nu med com1- og det virker upåklageligt ! også med 128Kb efter SHSMOD
er installeret. - Lasat's USB driver fungere at HT.

/Jesper

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-01-01 13:27

On Sun, 21 Jan 2001 13:53:07 +0100, "JESPER LAURSEN"
<jesper_k_l@get2net.dk> wrote:

>Kører nu med com1- og det virker upåklageligt ! også med 128Kb efter SHSMOD
>er installeret. - Lasat's USB driver fungere at HT.

Eller også er det USB via dit MB der ikke fungerer.

Mvh.

Thomas Jensen