webbaseret tekstredigering i php
Fra : Christian Liljedahl

Dato : 23-01-02 23:17

Jeg søger et værktøj til at redigere tekster via et webinterface.

Grunden til at jeg skriver i denne gruppe er, at værktøjet skal være
php/mysql-baseret, så jeg selv kan foretage modifikationer.

Systemet skal bruges til at redigere en mindre opslagsbog. (ca. 150 stikord
á 1-2 siders tekst)
Mange forskellige personer skal kunne bidrage til redigeringen af bogen. En
gammel udgave af teksten er allerede til stede. Denne tekst danner grundlag
for redigeringen.

Jeg anvender phpwiki, men jeg synes ikke det er velegnet til denne opgave.

Bogen skal udgives både i papirudgave og på nettet. Derfor er en
databaseløsning til teksterne meget at foretrække.

Alt layout, billeder mv. vil blive klaret senere.

Håber nogen kan hjælpe - Jeg har ikke kunnet finde noget umiddelbart
brugbart på freshmeat, sourceforge etc.

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Lars Petersen

Dato : 24-01-02 02:08

> Jeg søger et værktøj til at redigere tekster via et webinterface.
>
> Grunden til at jeg skriver i denne gruppe er, at værktøjet skal være
> php/mysql-baseret, så jeg selv kan foretage modifikationer.

Dette er et forum for php-udviklere. Det er en rimelig nem opgave,
så hvorfor ikke kode den selv, og spørge her hvis du løber ind i
problemer?
Løsningen er simpel, du kan lave et trådet diskussionsforum.
Så kan hvert afsnit være et indlæg. Et svar på et indlæg kan være
et underafsnit etc.

--
-
Lars

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 24-01-02 14:17

"Lars Petersen" <lars@TRUTHioflux.net> wrote in message news:<98J38.3328
> Dette er et forum for php-udviklere. Det er en rimelig nem opgave,
> så hvorfor ikke kode den selv, og spørge her hvis du løber ind i
> problemer?

Min plan er jo netop, som jeg skriver, at finde noget eksisterende og
videreudvikle det.

Hvad er der galt i det?

Der er vel ingen grund til, at vi alle skal starte ved 0 hver gang.

Vi bygger oven på hinanden - Det troede jeg, var en af fordelene ved
open source ideen.
Men ret mig hvis jeg tager fejl.

Med venlig hilsen

Christian Liljedahl