Eng. glad slager-quiz
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-02 22:15

Der skal også lige være en egentlig glad slager-quiz for dem som ikke er til
dansktop-musik.
Så: Værsågod - GLAD SLAGER-QUIZ MED ENGELSKSPROGEDE PLADER

Alle 5 spørgsmål omhandler nyere plader, fra 80-erne og 90-erne. Alle har
været store salgshit.. I 90-erne har der næsten ikke været glade slagere på
salgslisterne. Derfor er kun 2 af spørgsmålene fra dette årti.

1: Hvad hed Fairground Attractions største salgshit ?

2: La Bamba blev genindspillet, men af hvem ?

3: Hvem indsang Respectable ?

4: Living Doll blev også genindspillet men af hvem ?

5: Jacob Haugård som vi jo alle ved er virkelig glad for den glade slager
sang om at "hold op å det fis", men hvad hed den engelsksprogede udgave og
hvem sang ?

6: Alle blev nok overrasket for få år siden da man pludselig hørte en
traditionel pop-plade på salgslisterne. Det var i 1998. En af de eneste i
sidste årti. De stroferne væltede ud af radioen hoppede mange undrende op ad
stolene og lyttede. Vi fik helt lyst til at "Dance the night away". Men
hvem sang egentlig om det ?

7: Men vi skulle også lytte undrende til da der kom et hit af samme skuffe
for 2 år siden. Slageren hed "Lets talk about us". Den fik nok endnu engang
mange til at spærre ørerne op. At der midt i salgsliste-junglen af maskinpop
kunne lade sig gøre at manifestere en traditionel popplade. Hvem sang den ?

Hilsen Åge
(popmusikken tilbage til rødderne)

PRÆMIE: Æren af at have vundet titlen som traditionel popmusik-expert

Fra : John K

Dato : 23-01-02 23:06

> 1: Hvad hed Fairground Attractions største salgshit ?

Perfect

> 2: La Bamba blev genindspillet, men af hvem ?

Los Lobos

> 3: Hvem indsang Respectable ?

Mel & Kim

> 4: Living Doll blev også genindspillet men af hvem ?

John Eddie

> 5: Jacob Haugård som vi jo alle ved er virkelig glad for den glade slager
> sang om at "hold op å det fis", men hvad hed den engelsksprogede udgave og
> hvem sang ?

Pas :(

> [...]
ad
> stolene og lyttede. Vi fik helt lyst til at "Dance the night away". Men

The Mavericks - Dance the Night Away fra 1997

?

Van Morrison???

Mvh

John K

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-01-02 23:24

Hej Aage

> 1: Hvad hed Fairground Attractions største salgshit ?
Perfect

> 2: La Bamba blev genindspillet, men af hvem ?
Los Lobos

> 3: Hvem indsang Respectable ?
Mel & Kim

> 4: Living Doll blev også genindspillet men af hvem ?
The young ones

> 5: Jacob Haugård som vi jo alle ved er virkelig glad for den glade slager
> sang om at "hold op å det fis", men hvad hed den engelsksprogede udgave og
> hvem sang ?
Shaddap ( you face) med Joe Dolce

> [...]
ad
> stolene og lyttede. Vi fik helt lyst til at "Dance the night away". Men

Mavericks

> [...]
maskinpop
> kunne lade sig gøre at manifestere en traditionel popplade. Hvem sang den

Det kunne være Van Morrison, meeennn....

Søren og Anette
Ikke eksperter i noget som helst ....Bare musikere

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-02 07:23

Her følger svarene . Flyvende hotdogs har svaret rigtigt på alle
spørgsmålene.
PS: Som en lille tillægsbemærkning kan det nævnes at "Lets talk about us" er
med Linda Gail Lewis og Van Morrison. Linda Gail Lewis er søster til
klaver-mishandleren Jerry Lee Lewis. Og hun går sandelig i sin fars fodspor.
Cd-en som udkom i 2000 er renlivet rock`n`roll, så man føler sig hensat til
50-erne. Ikke noget med fornyelse her. Det er som det skal være. Højst er
der blandet lidt steelguitarer ind hist og pist, men har bestemt ikke gjort
skade, tværtimod.

Flying Hotdogs <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4f380b$0$95352$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 24-01-02 14:53

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> med Linda Gail Lewis og Van Morrison. Linda Gail Lewis er søster til
> klaver-mishandleren Jerry Lee Lewis. Og hun går sandelig i sin fars

Hvem deres far? Eller skulle der stå "i broderens fodspor"?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 25-01-02 11:27

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

Åge, nu hvor der alligevel er ved at gå inflation i titlerne,
skulle vi måske udnævne årets (årtiets? århundredets?) mest
inkonsekvente skrivent her i gruppen? Det tror jeg!

Jeg vil helt klart starte med at nominere Kloge-Åge. Han har
allerede et fantastisk forspring, og den her gengivne msg styrker
hans position:

> [...]
> about us" er med Linda Gail Lewis og Van Morrison. Linda Gail
> Lewis er søster til klaver-mishandleren Jerry Lee Lewis. Og hun

Og Jerry og Gails far kender vi jo allesammen?

> Cd-en som udkom i 2000 er
> renlivet rock`n`roll, så man føler sig hensat til 50-erne. Ikke
> noget med fornyelse her.

OK - ingen fornyelse - *renlivet* rock'n'roll! Åge fortsætter:

> Det er som det skal være. Højst er der
> blandet lidt steelguitarer ind hist og pist, men har bestemt
> ikke gjort skade, tværtimod.

Vi kan altså fastslå, at der er tale om renlivet rock'n'roll helt
uden fornyelse, samtidig med at der er "blandet lidt steelguitarer
ind hist og pist" - sikke dog noget nonsens at fyre af!

Åge.... har du drukket af natpotten??

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Ole Damgaard

Dato : 28-01-02 20:08

> Her følger svarene . Flyvende hotdogs har svaret rigtigt på alle
> spørgsmålene.

Til gengæld var det ikke alle spørgsmål, der var stillet rigtigt:

> slager
> og

Det var Østjydsk Musikforsyning, der lavede den danske udgave af Shaddap -
og titlen var Holdopper det fis (tekst af John Nørgård og Nis P.)
vh ole

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-01-02 11:42

In an article of 23 Jan 2002 Åge Halldorsson wrote:

> 3: Hvem indsang Respectable ?

Det gjorde Mel & Kim, og det var vist i 1988.

Men okay, det var nok ikke lige Mel & Kim, du var ude efter.

Resten af spørgsmålene kan jeg ikke svare på.

--
Uffe Holst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-02 15:46

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:O2.K2.lH2HBIajmRbNqPd.NR@post6.tele.dk...

In an article of 23 Jan 2002 Åge Halldorsson wrote:

> 3: Hvem indsang Respectable ?

Det gjorde Mel & Kim, og det var vist i 1988.
SV: Svaret er da rigtigt

Uffe Holst

____________

SV TIL ULRIK
Hvem deres far? Eller skulle der stå "i broderens fodspor"?

Til Ulrik kan jeg kun sige ovsa. Der skal selvfølgelig stå broderens

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 24-01-02 17:22

> SV TIL ULRIK
> Hvem deres far? Eller skulle der stå "i broderens fodspor"?
>
> Til Ulrik kan jeg kun sige ovsa. Der skal selvfølgelig stå broderens

Okay. Det kunne jo godt være, at de havde en kendt far...

Fra : Betin@

Dato : 24-01-02 20:54

> [...]
> 1: Hvad hed Fairground Attractions største salgshit ?
Perfect

> 2: La Bamba blev genindspillet, men af hvem ?
Mel & Kim Appelby

Betin@

Fra : sune vuorela

Dato : 24-01-02 22:06

On Wed, 23 Jan 2002 22:15:28 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>2: La Bamba blev genindspillet, men af hvem ?

Richie Valens

--
sune

boots.pusling.com

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-01-02 05:45

sune vuorela <nospam@vuorela.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c507713.4203934@news.tele.dk...

> Richie Valens
>
> --
> sune
>
> boots.pusling.com

Hej Sune

Hvornår skulle det være sket ? - Los Lobos hittede med den i sommeren 1987.