Jagt i USA
Fra : Niels Riis

Dato : 23-01-02 21:52

Hej gruppe,

Jeg har et par bekendte / gode venner der er inviteret til USA nær
Wasington på familiebesøg.
Mine venner er begge ivrige jægere, men ingen af deres bekendte "over there"
er jægere, eller ved noget som helst om det.

Derfor denne ret bredde forespørgelse på deres vegne:

Hvad må jages ?
Jagttider ?
Tilladelser - både vedr. våben frem og tilbage, og trofæer hjem ?
Hvor søger man oplysninger når man ikke har internet ?
Alt andet relevant.....?

Mail gerne svar i gruppen, eller hvis du ønsker på min mailadr., så printer
jeg svarene / kommentarene ud til mine venner.

På forhånd tak for alle henvendelser

Niels Riis
niels.riis@teliamail.dk

Fra : J Nielsen

Dato : 23-01-02 22:32

On Wed, 23 Jan 2002 21:51:53 +0100, "Niels Riis" <niels.riis@teliamail.dk>
wrote:

> [...]
>Tilladelser - både vedr. våben frem og tilbage, og trofæer hjem ?
>Hvor søger man oplysninger når man ikke har internet ?

Prøv evt. at spørge i rec.guns eller rec.hunting, angående amerikansk våbenlov
og jagttider.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : PJ

Dato : 23-01-02 23:26

Hej Niels!
Prøv at ringe eller skrive til nogle venner vi har i den Amerikanske Ruhaars
Klub (German Wirehaired Pointer Club) - jeg har tidligere fået oplysninger
gennem dem når vi skulle til USA. Det er utrolig flinke jægere (især hvis du
har en ruhår) - så dette er blot et af nok mange råd du vil få. Men vi har
haft det supergodt med denne forening. Her link til deres hjemmeside - så
"bolden" er din!

http://www.gwpca.com/html/

Knæk og Bræk
Pierre Jakobi

Fra : Andy P.

Dato : 24-01-02 20:13

Hej Niels.
Har dine venner overvejet at kontakte den Amerikanske Ambassade?, de er
blandt andet til for at informere om den slags.
Hilsen
Andy