Jensen Easy PCI ISDN -> G3 fax fungerer ik~
Fra : FAF

Dato : 14-01-01 00:18

Jeg har prøvet at installere et Jensen ISDN kort fra TD (bg-consult, Norge),
men jeg kan ikke få G3 FAX til at fungere med diverse FAX software.

Jeg har prøvet alle drivere på flere forskellige systemer; WinME, Win98,
Win2K,
samt på NT4 m/ SP6a, men uden held.

F.eks siger TalkWorks Pro 3.0 at kortet ikke understøtter G3 FAX, DTMF,
analog, osv.
og at jeg skal opgradere CAPI til en nyere version????? Det samme sker med
andre
programmer, selvom at jeg har installeret de nyeste drivere.

Kan det tyde på at mit kort kan være defekt?? Der er ingen fejl at se ved
kortet,
det er installeret fint. Opdatering af drivere lykkedes også fint, igen fejl
ved genstart,
intet hænger eller køre trægt.

Ifølge http://www.jensenscandinavia.com/produkter/easy_pci_isdn.htm
understøtter
Jensen ISDN data easy PCI kort, både G3 og G4, Class 1, Class 2 fax.

Er der venligst en der har en løsning?

Tak for Jeres tid.

VH. Flemming.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-01 00:37

> [...]

> F.eks siger TalkWorks Pro 3.0 at kortet ikke understøtter G3 FAX, DTMF,
> analog, osv. og at jeg skal opgradere CAPI til en nyere version?????

Er dette program et CAPI 2.0 program eller et analogt fax-program?

> Kan det tyde på at mit kort kan være defekt??

Hvis du kan kommepå nettet ville dette undre mig.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : FAF

Dato : 14-01-01 11:09

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:93qorh$nfu$1@news.inet.tele.dk...

Undskyld formateringen af tidligere indlæg, nyt prg.

De programmer jeg har prøvet er af CAPI 2.0 typen. f.eks. med Moony
(http://www.emtec.com/moony/), fungere visnummer samt telefonsvaren, men
stadig ikke G3 Fax! TalkWorks Pro 3 som er det jeg gerne vil bruge, meddeler
at jeg ikke kan bruge fax, men de andre funktioner skulle fungere ok. Det er
bare lidt surt, ikke at kunne udnytte fax funktionen, når den nu er der.

Jeg bruger ikke ISDN til net, da jeg har ADSL. Det eneste jeg er
interesseret i; er at få VoiceMail, Visnummer samt Fax til at fungere. Jeg
har downloaded og testet de første 10 - Capi 2.0 programmer, men intet ser
ud til at virke med Jensen.

Som sagt, har prøvet med Win98SE, WinME, Win2k. + alle opdaterede drivere
fra Jensen. Det skulle være underligt; at alle drivere til ovenstående OS er
defekte. Jeg har sovet lidt på det og vil prøve at få kortet byttet til et
andet. Hvis fejlen stadig er der, vil jeg få undersøgt mit hovede i stedet
:)

Tak for hjælpen,

Hilsen, Flemming.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-01 13:03

> [...]
> Jeg har sovet lidt på det og vil prøve at få kortet byttet til et
> andet. Hvis fejlen stadig er der, vil jeg få undersøgt mit hovede i stedet

Der er også en hotline du kan bruge, jeg kan ikke huske nummeret, men det
stod på en lille lap papir der lå i æsken da jeg købte mit.

Fra : FAF

Dato : 14-01-01 17:23

Tak for hjælpen.

Har lavet lidt research.

I TalkWorks 3.0 er Winfax en integreret del af pakken som styre fax
funktionerne. Jeg har ladet mig høre at WinFax understøtter CAPI, men
begrænset. De fleste kort leveres med standarden CAPI 2.0, mens Winfax
afviger fra standarden og bruger CAPI med en T.30 protokol for
modememulering, hvilket i de fleste tilfælde gør; at nogle ISDN kort ikke
kan benyttes med Winfax (pr. CAPI ).

Er rygtet fuldstændigt ude af sync?

-Er der nogle der har fået "Jensen" til at fungere med et G3 fax program.
Hvis der er, i så fald hvilke program?

-Kan Jensen sammelignes med andre ISDN kort. Har hørt at Jensen ISDN og
Billion ISDN kan bruge samme drivere?

Det er ellers ærgeligt, TalkWorks har alle de gode funktioner jeg har brug
for.... men ok, hvis jeg kan få et andet godt program til at fungere....

Hilsen, Flemming.

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:93s4ho$rtv$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-01-01 21:42

"FAF" <faf@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> -Er der nogle der har fået "Jensen" til at fungere med et G3 fax program.
> Hvis der er, i så fald hvilke program?

KLIP

Hej.

Naturligvis - Du kan benytte programmet RVS-COM Standard.

Du kan kontakte: HAMATEC - tlf.: 75814664 - E-mail: sales@hamatec.dk

mvh
Bjørn

Fra : FAF

Dato : 15-01-01 12:15

Tak for svarene.

Jeg tror at jeg, med tiden, vil købe et bedre kort, som understøtter flere
programmer. "Jensen" skal ikke tro at Han kan løbe omkring hjørner med mig,
bare fordi han ikke kan lide strømmen i maskineriet. Jeg finder et andet
kort, måske Fritz eller noget i den stil, skal lave lidt research.

Jeg ved at RVS-COM Std. er et godt og funktionelt program, men koster
desværre også en god bid af min læse-kasse. I går aftes fik jeg RVS-COM Lite
1.61 til at fungere med "Jensen", desværre er Light versionen lidt for tynd,
da jeg gerne vil have visnummer og voicemail til min clienter. Moony (the
loony) klare nu den sag, men ikke fax, desværre.

Ellers tak for tilbudet :)

VH. Flemming.

---

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-01-01 13:12

> [...]
> bare fordi han ikke kan lide strømmen i maskineriet. Jeg finder et andet
> kort, måske Fritz eller noget i den stil, skal lave lidt research.

Velbekomme.

Hamatec har et professionelt kort: HST Saphir III PCI ISDN T/A (Intern) som
i øvrigt har en fantastisk garantiordning..

Der medfølger lidt Software bl. a. en anvendelig Faxsoftware mv.

Kontakt: Hamatec - Tlf.: 75814664 eller E-mail: sales@hamatec.dk

mvh
Bjørn