analog PABX tilsuttes ISDN TA a/b porte
Fra : jan steen sørensen

Dato : 23-01-02 20:09

Jeg ønsker at tilslutte et omstillingsanlæg (PABX) med 2 byliner til en ISDN
TeminalAdapter (TA) eller evt. en NT med indbyggede a/b porte.

Problemet i dag er, at når der er et indkommende kald, er der ringespænding
på begge porte, derfor "tror" PABX'en at der ringes ind på BEGGE bylinier
samtidig (den "ser" jo ringespænding på begge linier) og når opkaldet
svares, ringer "det anden" opkald videre i ca. 10-15 sekunder.

Opgaven er:
Der er KUN eet nummer på ISDN linien. dvs. begge a/b porte skal svare på
samme nummer!
MEN begge a/b porte skal IKKE ringe ved indkommende kald, kun den ene port
(valgfrit) skal ringe - og KUN når/hvis den ene port er optaget, skal det
indkommende kald gå over på den anden port.

Jeg forstiller mig at det er muligt at konfigurere en ISDN TerminalAdapter's
a/b porte således at den kun gør ovenstående, eller at den anden port
forsinkes i måske op til 20 sekunder inden den sender ringespænding.

Er der nogle ISDN TA'er (evt. NT'er med indbygget a/b porte) der kan
konfigureres til at løse opgaven??
- og evt. hvor købes den?

--
mvh. Jan