Ingen minuttakst kun abonnement ?
Fra : Magnus

Dato : 12-01-01 19:06

Da jeg ikke har mulighed for at få en ADSL forbindelse så jeg kan slippe at
tælle minutter.

Hvad findes der af internet forbindelser hvor man ikke skal afregne pr.
minut men et fast beløb en gang i mellem ?

Det er til en lille selvstændig virksomhed hvor hastigheden ikke er alt
betydende mens den konstante adgang til nettet er meget vigtig ?

/Magnus
arnason@email.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-01 19:11

> Hvad findes der af internet forbindelser hvor man ikke skal afregne pr.
> minut men et fast beløb en gang i mellem ?

Pro@ccess ISDN fra TDC
Flatrate ISDN for svjv 500 kr + moms

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-01 22:59

Magnus skrev:

>Det er til en lille selvstændig virksomhed hvor hastigheden ikke er alt
>betydende mens den konstante adgang til nettet er meget vigtig ?

Pro@ccess hos TeleDanmark.
Evt. NetTid 80. Det kan være det kan betale sig, hvis I bare skal have
forbindelsen åbnet i arbejdstiden.

Der er også Cybercitys FastPris, men de skriver "må dog ikke
forveksles med en always on opkobling, som f.eks. DSL".

--
venligst
/Lasse

dk-domæne for 9,- kr
http://fergusons.dk/link/domain/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-01 05:21

Fri, 12 Jan 2001 21:59:06 GMT, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Pro@ccess hos TeleDanmark.

>Der er også Cybercitys FastPris, men de skriver "må dog ikke
>forveksles med en always on opkobling, som f.eks. DSL".

Pro@ccess er heller ikke always on, men der bliver åbnet for
forbindelsen, når der et opkald.

Derfor er en router nødvendig.
(som jeg har forstået det)

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 13-01-01 05:25

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]

Adgang udefra eller indefra? Ønskes der fast IP-adresse?

> [...]

> Der er også Cybercitys FastPris, men de skriver "må dog ikke
> forveksles med en always on opkobling, som f.eks. DSL".

Men en router er det vist intet problem. Jeg husker at der skulle være
tre fastpris-niveauer:

Fastpris 60 - det bruger jeg. Første 60 minutter om dagen "gratis",
derudover 14 øre i minuttet.

Fastpris 120. Første 120 minutter om dagen "gratis", derudover 14 øre i
minuttet.

Fastpris ?. Kun abonnement, kun ekstra betaling for forbrug over 24
timer i døgnet . Der dog dyrere end en adsl-opkobling, som også er
bedre. Men som altid billigere end TeleDanmarks løsning.

Men de tre metoder virker vist kun hvis der ønskes adgang til
internettet indefra.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-01 19:38

Sat, 13 Jan 2001 05:25:04 +0100, skrev serse@diku.dk (Per Erik
Ronne):

> [...]
>bedre. Men som altid billigere end TeleDanmarks løsning.

>Men de tre metoder virker vist kun hvis der ønskes adgang til

Du sammenligner næsten æbler og bananer.

Ved Nettid 80 er man ikke »tvunget« til at bruge en eller to timer om
dagen, men kan sprede forbruget, som man vil og efterfølende minutter
koster 10 øre pr. minut.
Men OK - koster kr. 100,00 mere om måneden.

Med CC fastpris må man ikke være online hele tiden. kun når man bruger
forbindelsen og opkald kan, mig bekendt, ikke foretages udefra og man
må kun køre med en ISDN-kanal.

Med TeleDanmark Erhvervs pro@access er man heller ikke on-line hele
tiden, men opkald kan foretages udefra og man får en fast IP og man må
bruge begge ISDN-kanaler til internetopkobling.
Koster kr. 625,- incl. moms pr. måned.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 13-01-01 21:11

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Med CC fastpris må man ikke være online hele tiden. kun når man bruger
> forbindelsen og opkald kan, mig bekendt, ikke foretages udefra og man
> må kun køre med en ISDN-kanal.

Bortset fra det med kun én isdn-kanal [det kan jeg ikke huske, og man
kan finde ud af det ved et simpelt kald på www.cybercity.dk] skriver du
her blot hvad jeg selv skrev.

Generent findes der naturligvis ikke noget "bedste" tilbud, med mindre
man ser på behov og pris. Det er bare min erfaring, at kombinationen
dyrest/lavest kvalitet får man hos - TeleDanmark.

Desværre.

Hvorfor får man eksempelvis ikke en Cisco-router til låns sammen med
adsl fra TD, som man får fra CC og WO? Selv om sidstnævnte er billigere
end TD?

Hos TD skal man købe en særligt kort, i stedet for at sætte et
ethernetkabel i den ethernetudgang, alle seriøse datamater i dag er født
med. Kortet koster en tusse.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-01 21:37

Du får en flowpoint router med Pro@ccess

> Hos TD skal man købe en særligt kort, i stedet for at sætte et
> ethernetkabel i den ethernetudgang, alle seriøse datamater i dag er født
> med. Kortet koster en tusse.

En tusse er 1000 kroner.
Kortet koster 300 kroner

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-01-01 04:02

On Sat, 13 Jan 2001 21:11:19 +0100, serse@diku.dk (Per Erik Ronne)
wrote:

>Hvorfor får man eksempelvis ikke en Cisco-router til låns sammen med
>adsl fra TD, som man får fra CC og WO? Selv om sidstnævnte er billigere
>end TD?

Fordi en Cisco 677 AFAIR ikke kan benyttes til TDC's ADSL-løsning.

ADSL er ikke bare ADSL (og ADSL-løsninger er alt andet end bare
ADSL-løsninger).

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-01-01 07:54

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev Fri, 12 Jan 2001 19:06:17 +0100 i
<93nh7j$2iaj$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
>
>Det er til en lille selvstændig virksomhed hvor hastigheden ikke er alt
>betydende mens den konstante adgang til nettet er meget vigtig ?

Det er måske ikke helt det du søger, men NetTid-80 er jo en mulighed.

Du får en fast pris (uden opkaldsafgift) for de første 80 timer pr.
måned. Dvs. du kan kalde op og 'lægge på' igen ligeså tit du har behov
for det, kun on-line tiden tæller, og kombineret med ISDN er det faktisk
ganske meget.

Desuden er prisen for evt. 'overskydende' minutter (eller timer) ret
favorabel.

--
mvh, A:\Feldborg
Søger du - eller har du - Genealogisk Kildemateriale til Download,

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 13-01-01 08:58

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er til en lille selvstændig virksomhed hvor hastigheden ikke er alt
> betydende mens den konstante adgang til nettet er meget vigtig ?

TeleDanmark Pro@ccess ISDN - 625,-/måned er nok eneste reelle mulighed.

128k/s - døgnet rundt.

Ellers er der jo almindelige faste linier, startende ved ca. 10.000/kvartal.

mvh Steffen

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 12:22

Fra : Hauge

Dato : 13-01-01 12:22

Hejsa

> Er dette priserne med moms ? Jeg kan ikke finde nogle priser på TD's
> hjemmeside.

Det er 500 kr. + moms = 625 incl moms. /måned..

> Det er til at man kan downloade kvit og frit fra nettet uden at skulle
tænke
> på hvor lang tid man er på samt har været på om dagen.

Du kan/må være online 24 timer i døgnet med 128 kbit/s.
Der er desværre en lidt pebret oprettelse, men det er jo som navnet siger,
jo kun en gang man skal af med det. Ring til deres kundeservice.

Mvh Hauge

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 13:36

Fra : Hauge

Dato : 13-01-01 13:36

Hejsa

> Er det med en router eller lignende således at forbindelsen kan deles
mellem
> tre pcere vores lille netværk ?

Jeg mener faktisk at man selv skal købe en router, da der ikke følger en
sådan med. Men en ISDN router kan man jo købe brugt til næsten ingen penge
idag, prøv at se i
news://dk.marked.privat.edb der er der nogen gange en sådan til salg.

Et almindelig Diva "modem" mener jeg ikke kan bruges hvis man vil bundle
(128kbit), men nogen siger at de har fået det til at virke, så må vi se om
de lader høre fra sig.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 13-01-01 13:46

Hejsa igen.

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote in message
> En masse.

Du skulle måske prøve at spørge i
der er der langt flere der ved noget om Pro@cces ISDN end her i gruppen, da
det jo specifikt er et internet produkt, og ikke et reelt ISDN produkt,
selvom det kører via ISDN.

Mvh Hauge

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-01-01 13:55

Hauge skriver:

> [...]
> idag, prøv at se i
> news://dk.marked.privat.edb der er der nogen gange en sådan til salg.

Bliver leveret med en prækonfigureret router.

/Kim
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet."

Fra : Hauge

Dato : 13-01-01 14:31

Hejsa

"Kim Christensen" <kchr@int.tele.dk> wrote in message
> Bliver leveret med en prækonfigureret router.

Også Pro@cces ISDN?

Mvh Hauge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-01-01 18:52

> Bliver leveret med en prækonfigureret router.

Bliver der leveret router med til ISDN?

Lyder interresant...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-01 19:10

> Bliver der leveret router med til ISDN?

Nej, det var en misforståelse pga krydspostningen mellem xdsl og isdn
grupperne

Fra : Erik G Christensen

Dato : 13-01-01 14:01

Hauge wrote:

> Et almindelig Diva "modem" mener jeg ikke kan bruges hvis man vil bundle
> (128kbit), men nogen siger at de har fået det til at virke, så må vi se om
> de lader høre fra sig.

Jeg har haft Pro@ccess ISDN siden 1.12.00, og jeg kalder blot op til
et andet nr med nogle andre login koder, på mit "gamle" Diva T/A modem.
Det bundler uden problemer.
Fik tilbudt at leje en router, men når jeg får tid bliver forbindelsen
flyttet til en anden maskine med ISDN kort og routersoftware.

Jeg har ikke modtaget "opkald" på mit nr, bliver først afprøvet med
routeren.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-01-01 13:54

Magnus skriver:

> Er det med en router eller lignende således at forbindelsen kan deles mellem
> tre pcere vores lille netværk ?

Fra teledanmark's hjemmeside

"Pro@ccess ADSL inkluderer som udgangspunkt et ADSL-modem og en prækonfigureret
router leveret af Tele Danmark. "

Læs evt. mere her

< Link : http://www.teledanmark.dk/erhverv/produkter/592/index.html#5 >

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-01 14:22

> Fra teledanmark's hjemmeside
> "Pro@ccess ADSL inkluderer som udgangspunkt et ADSL-modem og en
prækonfigureret
> router leveret af Tele Danmark. "

Du har måske bemærket gruppen
Det er Proccess ISDN der omtales og her medfølger ikke router..

Fra : Hauge

Dato : 13-01-01 14:32

Hejsa

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Du har måske bemærket gruppen

Tråden kører i to grupper, XDSL og ISDN, derfor nok misforståelserne.

Mvh Hauge

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-01-01 15:19

> Du har måske bemærket gruppen
> Det er Proccess ISDN der omtales og her medfølger ikke router..

Det har jeg nu

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-01 15:52

> Det har jeg nu

Og jeg har bemærket at den også kører i xdsl gruppen hvorfor din
misforståelse er noget mere forståelig.