Licens til access97
Fra : Is

Dato : 23-01-02 20:02

Hej
Jeg havde for nogle måneder siden problemer med at få både office 97 & 2000
til at køre på samme maskine, men efter hjælp i denne ng lykkedes det at få
det til at virke. Nu ville jeg så lige åbne en gammel db (97) !! det kan
jeg ikke nu, og det har jeg kunnet !! hvad kan der være sket ?
Når jeg prøver at starte ACCESS 97, så kommer følgende besked:
Microsoft Access kan ikke startes, da der ikke er nogen licens til på denne
maskine.

Access 2000 kører godt nok. Hvad kan jeg gøre, har prøvet at geninstallere
97

tidligere havde jeg fået install 2000 og ville derefter lægge 97 ind, der
var noget med en skrifttype der skulle omdøbes !! kan det have noget med
den at gøre??
--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Is

Dato : 23-01-02 20:55

> [...]

> var noget med en skrifttype der skulle omdøbes !! kan det have noget med
---

Jeg har gravet lidt mere i en bunke papirer med forskellige problemløsninger
!!

der fandt jeg at jeg skulle ændre skrifttype: HATTEN.TTF til HATTEN.SAV
(mssupport Q241141-acc2000) nu han jeg ikke få lov til at ændre denne !!!
hvorfor ??
hvad gør jeg så ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-01-02 22:48

"Is" <e.i@fjern@get2net.dk> wrote in message
<SNIP>
> [...]
> !!
>
> der fandt jeg at jeg skulle ændre skrifttype: HATTEN.TTF
> til HATTEN.SAV (mssupport Q241141-acc2000) nu han

Hej Erik

Kan du ikke bare omdøbe den i dos med kommandoen
ren.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-01-02 22:06

"Is" <e.i@fjern@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> der fandt jeg at jeg skulle ændre skrifttype: HATTEN.TTF til HATTEN.SAV
> (mssupport Q241141-acc2000) nu han jeg ikke få lov til at ændre denne !!!
> [...]
Hvordan forsøger du at ændre den. Normalt kan man bare omdøbe den inde i
Stifinder. Se evt. på dens egenskaber, om den er blevet beskyttet på en
eller anden måde, så denne beskyttelse skal fjernes først. Hvilken fejl
fortæller den, når du vil omdøbe?

Kurt

Fra : Is

Dato : 24-01-02 20:18

> [...]
> Stifinder. Se evt. på dens egenskaber, om den er blevet beskyttet på en
> eller anden måde, så denne beskyttelse skal fjernes først. Hvilken fejl
Jeg har prøvet mange ting !
Via, denne computer, C, Windows, Font, og så højreklik, der kan jeg få lov
til at se egenskaber (flueben ved arkiv og ikke andet) Åben , udskriv , og
slet. ikke omdøb og opret genvej .

Via søg : i den mappen font og højre klik på Hatten.ttf, så får jeg flere
muligheder,
åben, zip m.m overfør til , klip, kopier, opret genvej, slet, omdøb,
egenskaber.

Hmmm ???? det var underligt, nu kan jeg godt få lov til at omdøbe ?????

men igår kunne jeg ikke få lov til at omdøbe fordi enten var den
skrivebeskyttet (hvilket den ikke var) eller også var der ikke plads ????
jeg prøvede endda at genstarte dyret uden det ændrede noget i går.

jeg fatter det ikke, men sådan er der jo så meget

det problem er løst !!
og efter en geninstall af off 97 så kører access97 igen .

Morale: det der ikke lykkes idag, lykkes nok i morgen !! påen igen !

--
Venlig hilsen
Erik Isager