PHP scripts
Fra : Dennis

Dato : 23-01-02 19:59

hej...
jeg er lige begyndt at lave en hjemmeside for FØRSTE gang..
jeg har hentet nogle php scripts, f.eks icq script der viser om
man er online eller offline, og en gæstebog.. hvordan ligger jeg
et php script ind på min hjemmeside ??

hilsen Dennis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ronni - The Real One~

Dato : 23-01-02 20:54

Hej Dennis

Der skal du over i dk.edb.webdesign.serverside.php

Men at lægge et php script ind på en hjemmeside er ikke så svært :)

Man lægger som regel scriptet i toppen mellem nogle php start og slut tags

<?php

?>

Hvor man så tilføjer de ting til variabler man vil have ud på selve siden.

Og der hvor man så vil have spyttet tingene fra php ud skriver man

<?php echo $variabel; ?>

Ellers kan man også lægge hele koden inde i selve siden, jeg plejer bare at
benytte
den anden metode for at holde php og html lidt adskilt.

Hvis ovenstående ikke siger dig ret meget bør du nok sætte dig en lille
smule ind i
php, evt læse nogle tutorials fra www.webcafe.dk

BTW - det er ikke sikkert dit ICQ script virker ! Har hørt noget om at ICQ
har ændret
den måde hvorpå man kan tjekke for offline/online så man ikke kan bruge php
til det, men
er ikke sikker - det er et stykke tid siden, så måske har man fundet en
anden løsning ?

m v h
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 23-01-02 21:06

> jeg er lige begyndt at lave en hjemmeside for FØRSTE gang..
> jeg har hentet nogle php scripts,

PHP kører på serveren, hvis det ellers er installeret på serveren og du har
ret til det.

Det er ikke noget "lægger på din hjemmeside", det er noget der genererer en
del af din hjemmeside for dig.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk