NEWBIE: Find del af textstring, hvordan?
Fra : Mads Pedersen

Dato : 23-01-02 19:07

Hey,

Hvordan kan jeg lave en funktion som kan opdele en tekststreng.

Helt præcis har jeg en input boks hvor brugeren skal kan indtaste tekst + et
eller flere links i en slags shorthand. F.eks. kan det være:

$text="Her er <L>www.url.dken side</L> og her er
<L>http://www.andenurl.dken anden side</L>.";

Nu vil jeg gerne sikre mig at begge URL'er er gyldige og ikke som den første
f.eks. mangler http://. Jeg har en funktion som klarer det, men skal jo have
isoleret URL'erne i ovenstående tekststreng.

Hvordan gør jeg det?

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 23-01-02 20:21

"Mads Pedersen" <mads@imv.au.dk> skrev

> Hvordan gør jeg det?

kik på ereg() på php.net.

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Mads Pedersen

Dato : 23-01-02 22:37

in article T2E38.3211$Eu2.501635@news010.worldonline.dk, Kim Emax -
ayianapa.dk at newsgroup@sletdette-ayianapa.dk wrote on 23/01/02 20:21:

> kik på ereg() på php.net.

Hehe... det anede mig, men ny er ereg() altså en svær en at gå igang med så
hvis du/I har lidt mere hjælp ville det være fedt.

Desuden skal man så ikke ud i noget med rekursion hvis man skal matche mere
end en forekomst?

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com

Fra : Mads Pedersen

Dato : 24-01-02 02:58

in article B874EB72.2FAE4%mads@imv.au.dk, Mads Pedersen at mads@imv.au.dk
wrote on 23/01/02 22:36:

> [...]
> hvis du/I har lidt mere hjælp ville det være fedt.
>
> Desuden skal man så ikke ud i noget med rekursion hvis man skal matche mere

Har lavet en funktion med strpos(), substr() og lidt rekursion.

Den virker 99%, men jeg har brug for hjælp til det sidste. Se tråden
"Rigtigt rekursivt (variabel problem)"

vh,

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com

Fra : Lars Petersen

Dato : 24-01-02 04:16

> [...]
have
> isoleret URL'erne i ovenstående tekststreng.

Sådan er en måde:

if (preg_match_all('/<l>(.*?)<ld>(.*?)<\/l>/si',$text,$regs))
{
for ($i=1;$i<count($regs);$i++)
{
echo 'Link=' . $regs[$i][0] . '<br>';
echo 'Beskrivelse=' . $regs[$i][1] . '<br><br>';
}
}
else
{