Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt camera
Fra : Henrik Ibsen

Dato : 23-01-02 18:46

Hejsa

Jeg vil have et digitalcamera og har som nybegynder nogle spørgsmål i måske
kan hjælpe med. Jeg tænker på at købe et:

HP PhotoSmart C715 2048x1536pixels / 10-160 pics 3.901 kr.

Billedkvalitet:

3,3 megapixel

30 bit farvedybde

Optik:

HP Precision linse

Objektiv: 7,0-21 mm brændvidde (sv. til 34-102 mm for 35 mm kamera), f/2,8 -
f/2,5

3x optisk, 2x digital zoom

Optisk søger

Jeg har 4000 kroner at rutte med, men har selvfølgelig ikke noget imod at
det kun koster 2-3000

Er der nogen der har erfaring med dette kamera?

Er der et andet camera der vil være mere oplagt ? Hvad vil I anbefale?

Jeg skal bruge cameraet til at tage en masse billeder af ungerne, til at
tage nogle billeder af møbler som skal på nettet. Jeg vil måske også engang
imellem prøve at få printet nogle billeder ud igennem "JApan Foto".

Tak for gode råd.

/Henrik

Fra : Clark Kent

Dato : 23-01-02 19:19

Læs for hede hule helvede tilbage i de indsendte indlæg..........

--
Venlig hilsen/Best regards

Fra : Henrik Ibsen

Dato : 23-01-02 19:38

Tak for svar sure gamle mand.

Fra : U. Pedersen

Dato : 23-01-02 20:07

On Wed, 23 Jan 2002 19:37:59 +0100, "Henrik Ibsen" <41@c.dk> wrote:

>Tak for svar sure gamle mand.
supermand, han er ikke en gammel sur mand, men derimod en umoden knægt

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Thøger Terp

Dato : 23-01-02 20:39

Henrik Ibsen <41@c.dk> wrote:

Herinde ved de enten intet om digitale kameraer, er sure over de ikke
har råd til det selv, eller vil ikke se det øjnene, at der pludselig er
en masse "almindelige mennesker, der braser ind i deres verden - eller
også er usenet bare et sted for selvprmovering og kartoffelhypning...
Jeg ved ikke hvorfor folk er så hovne herinde, men i de andre grupper
jeg deltager i, er folk altid klar til at hjælpe!

Jeg har lige købt et NIkon Coolpix 775 og er vældig tilfred, jeg betalte
4000kr inkl. et extra 64mb flashkort... Ellers kan du prøve edbpriser.dk
og evt. tjekke hvor du kan få et Canon IXUS billigst... Kameraerne du
nævner kender jeg ikke, men en god tommelfingerregel er, at hvis de
laver gode konventionelle kameraer, laver de også gode digitalkameraer
(generalisering.. jeg ved det!).

Prøv at kig på www.dpreview.com om de kameraer du har kig på er testet
der, og om der er billedprøver, du kan downloade og printe... ellers led
på google.com efter tests - herinde får du som du kan se ikke megen
hjælp, gud ved hvorfor!?!

/Thøger
--
http://www.macnyt.dk
Hvis du vil vide noget om rigtige computere

Fra : Alan B'stard

Dato : 25-01-02 11:18

On Wed, 23 Jan 2002 18:46:10 +0100, all I could think of was tits, so
I didn't actually pay attention to what "Henrik Ibsen" <41@c.dk>
wrote:

> [...]

>det kun koster 2-3000
>
>Er der nogen der har erfaring med dette kamera?

Jeg staar faktisk ogsaa og overvejer koeb af digi-cam, og netop HP
C715 fangede min interesse. Saa jeg klikkede ind paa IT-butikkens
hjemmeside, og saa at netop 715'eren havde en reparationsfrekvens (RF)
på 12,5 %.... Med andre ord var der boevl med hvert 8. kamera.
Dette gaelder naturligvis kun for IT-butikken, men det giver maaske
alligevel et praj.
Saa jeg skal ikke nyde noget.
I samme aandedrag kan jeg oplyse at Nikon CoolPix 775 har en (RF) på
1,96 % og Canon Powershot A20 har en (RF) på 1,71 %
Jeg har desvaerre ikke (RF) for Olympus Camedia 2040 Zoom, men det kan
naeppe være daarligere end de to ovenstaaende.
- - -
Alan B'stard
- "A Credit Card Is Like A Dick:
If You Don't Use It Every Day, It Withers Away" -