Glad slager-quiz
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-02 18:08

Så nupper vi lige en rigtig god popquiz. Vi beskæftigere os ikke med andet
end den simple og glade slager.
Jeg nævner noget fra teksten, og i skal så gætte sang og gruppe (skråstreg)
sanger

1: Tag en gammel sweater på og lad bare skæget stå - Det er en god ide at
starte på en frisk - sæt madding på krogen og .......... (arhhh, nu skal vi
vist ikke lige nævne mere)

2: ...................fra Karise - blev mis Faxe nu i år - alle drenges
hjerter slår - når hun gennem byen går

3: .................så ses vi på lørdag - jeg kommer i bilen - så hurtigt
jeg kan

4: I det hus der ligger lige ved siden af mit der bor en pige, bor en
ige - hendes hår det er så langt og glat og hvidt - det kan jeg lide, kan
jeg lide - heejla hun hedder Leejla - hejla Lejla elsker jeg

5: Han sagde nu ville han studere kærlighed (som lidt hjælp kan jeg sige at
han var student)

6: Hvorfor er vi så triste skønt vi har det godt - og hvorfor ser vi ud som
vi er bankerot - vi tjener meget mere, har det mere frit - alligevel synes
vi alting er det rene skidt - hvem har lovet at livet er nemt - at leve
livet - det har vi glemt

7: tramper afsted - får os en dejlig dag - vi kører langs den grønne grøft
......... (senere i sangen) Nogle kører i bil - de skal have lov til det - vi
på cykel vi får får meget me`r at se

8: Dybbøl Mølle maler helt af helvede til

9: To hjerter i brand - sol sand strand og vand - en kvinde og en mand

10: Jeg sidder her og gumler på mit brød - betjenten si´r at jeg skal være
sød

Ekstra spørgsmål
11: Hvornår sendes Dansktoppen (helt præsise tidspunkt)

12: Hvad hedder den musikudsendelse som sendes på norsk tv og som regel er
højt på listen over de 10 mest sete udsendelser i Norge.

Ekstra ekstra spørgsmål til dem som mest er til engelsksproget musik
13: Hvad hedder den sanger som i 80-erne blev betragtet som en ny Elvis og
som det også lykkedes for at blive meget populær.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-01-02 18:21

"Åge Halldorsson" wrote:

> [...]
> starte på en frisk - sæt madding på krogen og .......... (arhhh, nu skal vi

Er det ikke Dorte Kollo? "tag med ud og fisk" eller noget i den stil.

> 2: ...................fra Karise - blev mis Faxe nu i år - alle drenges
> hjerter slår - når hun gennem byen går

Lille Fregnede Louise... aner ikke af hvem

> 3: .................så ses vi på lørdag - jeg kommer i bilen - så hurtigt
> jeg kan

Er det den der "jeg ringer på fredag..."lalalala?

> 4: I det hus der ligger lige ved siden af mit der bor en pige, bor en
> ige - hendes hår det er så langt og glat og hvidt - det kan jeg lide, kan
> jeg lide - heejla hun hedder Leejla - hejla Lejla elsker jeg

Peter Belli - Hun hedder Laila? (den der senere blev udødeliggjort af Laila og
Claus Weiergang fra Metalfabrikken

> 7: tramper afsted - får os en dejlig dag - vi kører langs den grønne grøft
> ........ (senere i sangen) Nogle kører i bil - de skal have lov til det - vi
> på cykel vi får får meget me`r at se

Jeg er så glaaaaaaaad for min cykel.. jeg kommer hurtigt langt omkring.. og det
'fordiiii på en cyyyykel der går det let som ingenting
Ham der Povl Kjøller svjh.

> 8: Dybbøl Mølle maler helt af helvede til

John Mogensen - Der er noget galt i Danmark (eller hedder den bare Dybbøl
Mølle?)

> 9: To hjerter i brand - sol sand strand og vand - en kvinde og en mand

John Mogensen igen.... To Mennesker på en strand

> Ekstra spørgsmål
>
> 12: Hvad hedder den musikudsendelse som sendes på norsk tv og som regel er
> højt på listen over de 10 mest sete udsendelser i Norge.

DANSEGALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> Ekstra ekstra spørgsmål til dem som mest er til engelsksproget musik
> 13: Hvad hedder den sanger som i 80-erne blev betragtet som en ny Elvis og
> som det også lykkedes for at blive meget populær.

Rick Astley?

/Robert
Dansktop skal høres bag lukkede døre.

Fra : AJC

Dato : 23-01-02 20:47

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> Ekstra ekstra spørgsmål til dem som mest er til engelsksproget musik
> 13: Hvad hedder den sanger som i 80-erne blev betragtet som en ny Elvis og
> som det også lykkedes for at blive meget populær.

Shakin' Stevens?.

Mvh
AJC.

Fra : Mogens Krage

Dato : 23-01-02 21:20

Åge Halldorsson skrev i <news:dk.kultur.musik>:

> [...]
>starte på en frisk - sæt madding på krogen og .......... (arhhh, nu skal vi

Gitte Hænning - Ta' med ud og fisk.

>2: ...................fra Karise - blev mis Faxe nu i år - alle drenges
>hjerter slår - når hun gennem byen går

Johnny Raimer - Den lille fregnede Louise.

>3: .................så ses vi på lørdag - jeg kommer i bilen - så hurtigt
>jeg kan

Den har du sikkert sunget.

>4: I det hus der ligger lige ved siden af mit der bor en pige, bor en
>ige - hendes hår det er så langt og glat og hvidt - det kan jeg lide, kan
>jeg lide - heejla hun hedder Leejla - hejla Lejla elsker jeg

Peter Belli - Cobacabana (Oversæt selv til dansk).

>5: Han sagde nu ville han studere kærlighed (som lidt hjælp kan jeg sige at
>han var student)

Dorte - Gid du var i Skanderborg og blev der, kære Peter.

> [...]
>vi alting er det rene skidt - hvem har lovet at livet er nemt - at leve

Er det "den simple og glade slager"?

>7: tramper afsted - får os en dejlig dag - vi kører langs den grønne grøft
>........ (senere i sangen) Nogle kører i bil - de skal have lov til det - vi
>på cykel vi får får meget me`r at se

Den har du sikkert også sunget.

>8: Dybbøl Mølle maler helt af helvede til

John Mogensen - Der er noget galt i Danmark.

>9: To hjerter i brand - sol sand strand og vand - en kvinde og en mand

John Mogensen - To mennesker på en strand.

>10: Jeg sidder her og gumler på mit brød - betjenten si´r at jeg skal være
>sød

Pas.

>Ekstra spørgsmål
>11: Hvornår sendes Dansktoppen (helt præsise tidspunkt)

Midt om natten - forhåbentlig.

> [...]

>13: Hvad hedder den sanger som i 80-erne blev betragtet som en ny Elvis og
>som det også lykkedes for at blive meget populær.

Costello.

--
Mogens

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-01-02 23:00

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Så nupper vi lige en rigtig god popquiz. Vi beskæftigere os
> ikke med andet end den simple og glade slager.
> Jeg nævner noget fra teksten, og i skal så gætte sang og gruppe
> (skråstreg) sanger

Foruroligende hvor mange af disse slamsange man alligevel kender
qua hjernevask fra Jørn Hjorting m.fl. - piiinligt.

Nå, here goes:

> 1: Tag en gammel sweater på og lad bare skæget stå - Det er en
> god ide at starte på en frisk - sæt madding på krogen og
> .......... (arhhh, nu skal vi vist ikke lige nævne mere)

Gitte Hænning: Tag med ud og fisk

> 2: ...................fra Karise - blev mis Faxe nu i år - alle
> drenges hjerter slår - når hun gennem byen går

Johnny Reimar: Lille fregnede Louise

> 3: .................så ses vi på lørdag - jeg kommer i bilen -
> så hurtigt jeg kan

(Aner ikke hvem - Bjørn & NOT Okay?): Jeg ringer på fredag

> [...]
> bor en ige - hendes hår det er så langt og glat og hvidt - det
> kan jeg lide, kan jeg lide - heejla hun hedder Leejla - hejla

Peter Belli - Hun hedder Laila(?) (Cobacabana)

> 5: Han sagde nu ville han studere kærlighed (som lidt hjælp kan
> jeg sige at han var student)

Dorte Kollo: Gid du var i Skanderborg

> [...]
> mere frit - alligevel synes vi alting er det rene skidt - hvem
> har lovet at livet er nemt - at leve livet - det har vi glemt

??

> 7: tramper afsted - får os en dejlig dag - vi kører langs den
> grønne grøft ........ (senere i sangen) Nogle kører i bil - de
> skal have lov til det - vi på cykel vi får får meget me`r at se

FarBjørn & KandisDengsen: Gode ben? (Eller Poul Kjøller: Jeg er så
glad for min cykel?)

> [...]

> en mand

John Mogensen: To mennesker på en strand

> 10: Jeg sidder her og gumler på mit brød - betjenten si´r at

Bent Werther: En go' fidus?

> Ekstra spørgsmål
> 11: Hvornår sendes Dansktoppen (helt præsise tidspunkt)

Mellem 10:30 og halv elleve ville være fint.

> 12: Hvad hedder den musikudsendelse som sendes på norsk tv og
> som regel er højt på listen over de 10 mest sete udsendelser i
> Norge.

Ja Kloge Åge - der må jo mindst være omkring 10 programmer der
passer ind her... jeg gætter på at det er vejrudsigten.

> [...]
> musik 13: Hvad hedder den sanger som i 80-erne blev betragtet
> som en ny Elvis og som det også lykkedes for at blive meget

Jeg har altid ment at denne ære burde tildeles Jodle-Kjeld, selvom
han vist egentlig først kom frem i 90'erne.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Betin@

Dato : 24-01-02 20:50

bear@flirt.dk skrev...

> Jeg har altid ment at denne ære burde tildeles Jodle-Kjeld, selvom
> han vist egentlig først kom frem i 90'erne.
LOL, den var god

Betin@

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-01-02 23:40

> [...]

Johnny Reimar: lille fregnede Louise

> 3: .................så ses vi på lørdag - jeg kommer i bilen - så hurtigt
Jeg ringer på fredag- Keld Heick

> 4: I det hus der ligger lige ved siden af mit der bor en pige, bor en
> ige - hendes hår det er så langt og glat og hvidt - det kan jeg lide, kan
> jeg lide - heejla hun hedder Leejla - hejla Lejla elsker jeg
....øøøh et gæt ...Leila - Klaus og servants?

> 5: Han sagde nu ville han studere kærlighed (som lidt hjælp kan jeg sige
at
> han var student)
Dorthe Kollo - Student fra Holstebro ( i Sverige fra Uppsala

> [...]
> ........ (senere i sangen) Nogle kører i bil - de skal have lov til det -

Østjysk musikforsyning _ så tager vi cyklerne frem

> [...]

John Mogensen - To mennesker på en strand

> 10: Jeg sidder her og gumler på mit brød - betjenten si´r at jeg skal være
Bent Werther- 4 år på vand og brød

> Ekstra spørgsmål
> 11: Hvornår sendes Dansktoppen (helt præsise tidspunkt)
øøøøøøøøøøøhhh lørdag formiddag

> 12: Hvad hedder den musikudsendelse som sendes på norsk tv og som regel er
> højt på listen over de 10 mest sete udsendelser i Norge.
De ER towlige de nordmænd, ser musik i fjernsynet, dansband toppen
endda...Musik skal opleves LIVE!!!

> Ekstra ekstra spørgsmål til dem som mest er til engelsksproget musik
> 13: Hvad hedder den sanger som i 80-erne blev betragtet som en ny Elvis og
> som det også lykkedes for at blive meget populær.

Tja...måske Shakin Stevens eller een af de mange andre der er blvet udråbt
til at være Elvis' arvtagere.

Søren og Anette

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-02 07:17

Ja, så kommer løsningen på spørgsmålene. Se svaret under hvert enkelt
spørgsmål

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4eee6e$0$62856$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> starte på en frisk - sæt madding på krogen og .......... (arhhh, nu skal
SV: Tag med ud at fiske (Gitte Hænning)

> 2: ...................fra Karise - blev mis Faxe nu i år - alle drenges
> hjerter slår - når hun gennem byen går
SV: Lille fregnede Louise (Johny Reymer)

> 3: .................så ses vi på lørdag - jeg kommer i bilen - så hurtigt
> jeg kan
SV: Jeg ringer på fredag (Keld og the Donkeys)

> 4: I det hus der ligger lige ved siden af mit der bor en pige, bor en
> ige - hendes hår det er så langt og glat og hvidt - det kan jeg lide, kan
> jeg lide - heejla hun hedder Leejla - hejla Lejla elsker jeg
SV: Tjing tang gullie (Keld og the Donkeys)

> 5: Han sagde nu ville han studere kærlighed (som lidt hjælp kan jeg sige
at
> han var student)
SV: En sød student fra Holstebro (Dorthe Kollo)

> [...]
> vi alting er det rene skidt - hvem har lovet at livet er nemt - at leve
SV: Vi har langt igen (Birgit Lystager) Det er en dansk oversættelse af We
are going down m. Les Humphries Singers.

> [...]
> ........ (senere i sangen) Nogle kører i bil - de skal have lov til det -
SV: Haha. Se her udlagde quizmasteren en såkaldt snubletråd, som havde sin
virkning. Vi skulle jo have at vide hvem som indspillede pladen først, og
Østjydsk musikforsynings udgave var en parodi på den originale udgave. i
70-erne var det var meget populært at lave parodier på dansktopsange. Hvem
husker ikke telefonsangen m. Henning Vilen. Den lavede Jan og Rene sjov med,
og den blev mere populær end originalen. Nå, men til sagen. I skulle have
svaret Mads Nørgård. Han er slet ikke dansktopsanger men kom ved en fejl til
at lave en plade som strøg op på Danskttoppens 3. plads i 1974

> 8: Dybbøl Mølle maler helt af helvede til
SV: John Mogensen

> 9: To hjerter i brand - sol sand strand og vand - en kvinde og en mand
SV: John Mogensen

> 10: Jeg sidder her og gumler på mit brød - betjenten si´r at jeg skal være
> sød
SV: En god fidus (Bent Werther) I et af svarene omtales "4 år på vand og
brød", men den har altså ikke noget med denne sang at gøre. Den blev sunget
af Ole T. Nielsen. Der var ellers komplet forvirring omkring den melodi da
den udkom, for melodien kom med 3 forskellige grupper næsten samtidigt og
sangene havde vidt forskellig handling i teksten.

> Ekstra spørgsmål
> 11: Hvornår sendes Dansktoppen (helt præsise tidspunkt)
SV: Lørdag kl. 11.03-11.30 + 11.32-12.00

> 12: Hvad hedder den musikudsendelse som sendes på norsk tv og som regel er
> højt på listen over de 10 mest sete udsendelser i Norge.
SV: Dansegalla (Hurra fdor Robert)

> Ekstra ekstra spørgsmål til dem som mest er til engelsksproget musik
> 13: Hvad hedder den sanger som i 80-erne blev betragtet som en ny Elvis og
> som det også lykkedes for at blive meget populær.
SV: Shakin Stewens (Han havde masser af salgsliste-førstepladser)

____________________

Det er svært at udråbe en vinder, men det bliver nok den flyvende hotdogs.
Roberts skal dog have ros for sin store viden om NRK, men mindre ros for at
blande Poul Kjøller ind i quizzen.

BJØRN LØNDAHL var en klar nummer 2. Vi har nok også alle haft ham mistænkt
for at være skabs-dansktoplytter. Herom er ingen vist i tvivl længere. Han f
år megen ros for sit utvetydige svar på brødgumlings-sangen. Det var nemlig
"En god fidus" fra 1970. Den flyvende hotdogs blandede Ole T. Nielsen ind i
sangen, men han drak også vand "Fire år på vand og brød".

Endnu engang tilllykke til:

FLYVENDE HOTDOGS og BJØRN LØNDAHL
(Begge disse 2 kan bryste sig med æren af at kunne kalde sig
dansktop-genier)

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 24-01-02 11:07

> Endnu engang tilllykke til:
>
> FLYVENDE HOTDOGS og BJØRN LØNDAHL
> (Begge disse 2 kan bryste sig med æren af at kunne kalde sig
> dansktop-genier)

Du hører fra min advokat!

Fra : Betin@

Dato : 24-01-02 20:51

halldorsson@post.tele.dk skrev...
> Ja, så kommer løsningen på spørgsmålene. Se svaret under hvert enkelt
> spørgsmål

Åge, du er for hurtig med dine løsninger, jeg har først lige svaret

Betin@

Fra : Betin@

Dato : 24-01-02 20:49

> [...]
> starte på en frisk - sæt madding på krogen og .......... (arhhh, nu skal vi
Tag med ud og fisk - Gitte Hænning

> 2: ...................fra Karise - blev mis Faxe nu i år - alle drenges
> hjerter slår - når hun gennem byen går
Lille dejlige Louise

> 5: Han sagde nu ville han studere kærlighed (som lidt hjælp kan jeg sige at
> han var student)
Dorte Kollo

> 8: Dybbøl Mølle maler helt af helvede til
John Mogensen

> [...]
>
> 12: Hvad hedder den musikudsendelse som sendes på norsk tv og som regel er
> højt på listen over de 10 mest sete udsendelser i Norge.
Norsk Dansegalla?

> Ekstra ekstra spørgsmål til dem som mest er til engelsksproget musik
> 13: Hvad hedder den sanger som i 80-erne blev betragtet som en ny Elvis og
> som det også lykkedes for at blive meget populær.
Hmm Adam Ant, nej nok ikke

Betin@

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-02 21:40

Betin@ <FruGraaspurv@indbakken.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.16ba838999fb050198971c@news.worldonline.dk...
> [...]

> spørgsmål

Åge, du er for hurtig med dine løsninger, jeg har først lige svaret

Til næste gang skal jeg nok huske at huske at give lidt mere svartid.
Men o.k., lad os bare give dig en 2. plads. Den kan vi bare tage fra
Bjørn Løndahl.