Hvilket modem er godt til at bruge til Vis~
Fra : Rasmus Holm Møller

Dato : 10-01-01 09:52

Hej,

Jeg skal bruge et modem, som kan sende signalet med vis nummer videre til en
nummerviser. Hvilket modem er godt til det? Jeg har kik på enten Lasat
Unique 1280I a/b eller Lasat Speed II ISDN. Er de begge lige egnede til det?

Idag har jeg et Lasat Unique 1280MI og en Creatix a/b box, men det virker
desværre ikke, og da jeg alligevel ikke har brug for modem funktionen skal
jeg finde et nyt modem. Hvis der er nogle som gerne vil bytte vil jeg da
være interesseret i det.

Mvh.
Rasmus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-01-01 14:30

> [...]
> nummerviser. Hvilket modem er godt til det? Jeg har kik på enten Lasat
> Unique 1280I a/b eller Lasat Speed II ISDN. Er de begge lige egnede til

Af de to ville jeg personligt vælge Lasat Speed II

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Bangor

Dato : 10-01-01 16:24

On Wed, 10 Jan 2001 14:29:37 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>en
>det?
>
>Af de to ville jeg personligt vælge Lasat Speed II

LASAT unique 1280i a/b er iøvrigt også udgået. Det der findes rundt om
hos forhandlere er de sidste.

Så SPEED II er den du skal vælge, hvis det er et LASAT produkt du vil
have.

Mvh.

Bangor

Fra : Torben

Dato : 10-01-01 16:34

Hej !

Jeg har hørt at Speed II er noget L... Jeg kender en som har købt et og det
er brændt af 2 gange inden for kort tid.

Har nu et Unique 1280I a/b og det spiller MAX. Hvis du skal have et super
godt modem skal du vælge Zyxel.

Mvh.

Torben

Fra : Bangor

Dato : 11-01-01 14:34

On Wed, 10 Jan 2001 16:33:55 +0100, "Torben" <tg@edb.dk> wrote:

>Hej !
>
>Jeg har hørt at Speed II er noget L... Jeg kender en som har købt et og det
>er brændt af 2 gange inden for kort tid.

Ok, så du har een kammerat der har haft en pis-oplevelse. Er det noget
lort derfor ? Det vil jeg knappest kalde statistisk grundlag.

Men jeg skal ikke slå på tromme for hverken det ene eller det andet
produkt - men istedet henvise til et indlæg her i NG, af Anton
Vestergård (AV), omkring 6 januar

Han havde oplevet det samme problem med afbrændt SPEED II i den form
at han havde to maskiner tilsluttet den - en på seriel og en på USB.
Der var en potentiel forskel på hans to maskiner - på op til 40 volt.

Dette gjorde at når de begge var koblet til hans SPEED II, strøg den.
Det kostede ham 2 x SPEED II.

Det skulle vel aldrig være det din kammerat havde gjort ?

Efter at AV har fået jordet sine stik, har han iøvrigt ikke oplevet
noget problem.

Pointen er at det måske ikke er modemet, men noget af din kammerats
udstyr eller el-installationer der halter.

Mvh.

Bangor