XP og opsætning af FTP sever
Fra : Hmm

Dato : 23-01-02 18:03

Hejsa,
Jeg har kigget grupperne igennem og finder denne gruppe bedst egnet til mit
problem.

Jeg har installeret XP, og prøver at køre ftp server. Jeg kan dog ikke få
liv i den. Min forbindelse er Netexpress med router (NE2). Opsætningen af
routeren er rigtig da jeg tidligere har kunndet køre server. Problemet
opstår når jeg har kørt et lokal netværk mellem mine to computere. Når jeg
så igen afmontere kablet fra den ene pc og sætter den i routeren så kan jeg
ikke få liv i ftpserveren.

Jeg har på fornemmelsen at når jeg kører lokalt netværk går xp ind og ændre
nogle indstillinger som så ikke bliver ændret tilbage når jeg kører ftp
server.

Jeg har tidligere løst problemet ved at formatere, men der må da være en
nemmere måde.

Jeg håber meget på af nogle af jer kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Hmm

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-01-02 20:54

"Hmm" skrev:

> Jeg har på fornemmelsen at når jeg kører lokalt netværk går xp ind og
ændre
> nogle indstillinger som så ikke bliver ændret tilbage når jeg kører ftp
> server.

Du har vel ikke tilfældigvis aktiveret den indbyggede firewall i XP og så
ikke husket at åbne for FTP adgang ?

Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk