Hvor er vi henne?
Fra : Finn Christensen

Dato : 23-01-02 16:42

Hvis man nu har en IP adresse der hedder 80.63.242.167 og er
nysgerrig efter at ide bare en smule mere....

Hvor er vi så henne i verden?

Det nærmeste jeg har kunne komme er "boanxx10-adsl-dhcp.tele.dk"

Da jeg går ud fra, at det betyder Borups Allé i København så kan
det jo være dækkende for det halve af København? Eller kan man
sige noget som helst om, i hvilket kvarter af København man
befinder sig??

På forhånd tak!

--

Hilsen
Finn

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-02 19:23

Nope - Desværre....Du skal arbejde hos TDC som System Manager - på den måde
kan få oplysninger om denne ip. Men TDC vil jo gøre alt for at beskytte at
andre ikke kan få adgang til disse oplysningen og det vil jo heller ikke
være godt hvis andre bruger kan komme sige hvem der ejer denne ip.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-01-02 20:33

"Harkonnen" <chaos> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre ikke kan få adgang til disse oplysningen og det vil jo heller ikke
> være godt hvis andre bruger kan komme sige hvem der ejer denne ip.

Hvorfor ville det ikke være godt, hvis man kunne finde ud af hvem der havde
en give IP ?

Masser af IPadresser kan man da nemt finde ud af hvem der er brugere
af....f.eks firmaer med en proff opkobling.

--
Mvh HAA.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-01-02 22:05

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in

> "Harkonnen" <chaos> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor ville det ikke være godt, hvis man kunne finde ud af hvem
> der havde en give IP ?

Det er vel big-brother idéen der ligger bag. Hvis man som firma kunne
få at vide hvem der havde hvilke IP-adresser, så kunne man også se helt
præcis hvilke personer der besøgte hvilke sider og ved at køre nogle få
firmaers log-filer sammen kunne man så få et ret så nuanceret billede
af den enkelte persons adfærd. Det er der nok ikke mange personer der
vil være interesseret i (men mange firmaer vil sikkert betale i dyre
domme for at få at vide hvem de skulle sende deres tilbud til).

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-02 22:29

Så vil jeg fortrække internet som det er lige nu....Ikke mere magt
fordeling.

Fra : Finn Christensen

Dato : 24-01-02 00:12

"Finn Christensen" <info@webhusetNOSPAMZ.dk> skrev i en
meddelelse news:9RA38.3129$Eu2.487135@news010.worldonline.dk...
> [...]
> det jo være dækkende for det halve af København? Eller kan man
> sige noget som helst om, i hvilket kvarter af København man

I misforstår dybden af mit spørgsmål. Jeg var bare interesseret
i at vide om man kunne se om det var f.eks. Frederiksberg,
Nørrebro, Vesterbro eller noget andet omkring bydel.
Jeg ved godt, at jeg ikke kan få oplyst hvem personen bag IP
adressen konkret er. Privatlivets fred og alt det der.
Men det kunne være praktisk at vide hvor IP adressen hører til
ud over lige bare "Borups Alle centralen", hvis den nu
servicerer 10-15 forskellige dele af København, som jo ER en
stor by.
Men hvis det er det nærmeste man kan komme det, så er det jo
det.

Finn

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-01-02 00:48

> [...]
> stor by.
> Men hvis det er det nærmeste man kan komme det, så er det jo

Hvorfor vil du nærmere end Københavns-området, hvis du alligevel ikke kan få
den exakte adresse ?

Hvad er formålet ?

--
MvhHAA.

Fra : Finn Christensen

Dato : 24-01-02 01:29

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vil du nærmere end Københavns-området, hvis du
alligevel ikke kan få
> den exakte adresse ?
>
> Hvad er formålet ?

Elementært Dr.Watson.
Fordi jeg er ikke interesseret i specifikt at vide, om det er
Hr. Hansen eller Fru Jensen der har været tale om, men
udelukkende om de bor i det ene eller det andet område af
landets hovedstad.
Man gennemfører en reklamekampagne og den er bl.a. betalt af
nogle annoncører, der efterfølgende er interesserede i at vide
hvor stor respons der har været på kampagnen i lige netop deres
forhandler område. Altså interesse for HVOR der reageres på
noget markedsføring - ikke i denne omgang af HVEM.
Da der i København er tale om flere forhandlere i Danmarks
største by, kan det skam være ret behageligt, at kunne sige til
dem, at der har været den og den respons i deres område. Desuden
er det relevant for værdien af kampagne, at vide hvor stor en
overlapning der er på tværs af forhandlernes område.
Så enkelt er det skam bare.

Men da der her i gruppen måske nok er mere interesse for
risikoen for "Big Brother", end der er kommet svar på om
centralen på Borups Allé dækker mere spcificerede område end
blot "København", kan jeg se at spørgsmålet nok ikke er sendt
det rigtige sted hen. Vi kan jo så nok blive nødt til, at lede
efter en anden måde at håndtere analyserne på end ud fra
trafikken

Finn

Fra : Simon Skals

Dato : 24-01-02 02:06

It seems Finn Christensen wrote:
>Fordi jeg er ikke interesseret i specifikt at vide, om det er
>Hr. Hansen eller Fru Jensen der har været tale om, men
>udelukkende om de bor i det ene eller det andet område af
>landets hovedstad.

Hvis jeg husker rigtigt, så dækker Borups Alle (i TDC ADSL/ATM-
sammenhæng) en meget stor del af Hovedstadsområdet. Du har altså
ikke engang en garanti for, at det er en bruger fra selve
København.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Steffen Møller

Dato : 24-01-02 09:40

On Thu, 24 Jan 2002 01:05:36 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> [...]
>sammenhæng) en meget stor del af Hovedstadsområdet. Du har altså
>ikke engang en garanti for, at det er en bruger fra selve

I princippet kunne man tage et kort og en passer, og så lave nogle 5
km's cirkler med centrum i central'erne og så vil du få en grov
skitse.

Møller

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-01-02 11:08

On Thu, 24 Jan 2002 09:39:54 +0100, Steffen Møller wrote:

> I princippet kunne man tage et kort og en passer, og så lave nogle 5
> km's cirkler med centrum i central'erne og så vil du få en grov
> skitse.

Nej, for DSLAM'en kan stå på Bornholm selvom kunden terminerer på
boanxx*

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Steffen Møller

Dato : 24-01-02 11:53

On 24 Jan 2002 10:07:55 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Nej, for DSLAM'en kan stå på Bornholm selvom kunden terminerer på
>boanxx*

Men kunden rammer vel en corerouter eller nas umiddelbart efter
dslam'en - har i ikke den stående på samme central som dslamen?

Møller

Fra : Simon Skals

Dato : 24-01-02 12:09

It seems Steffen Møller wrote:

>Men kunden rammer vel en corerouter eller nas umiddelbart efter
>dslam'en - har i ikke den stående på samme central som dslamen?

Nej, det er dét, der er pointen.

DSLAM'erne er forbundet via ATM til en BBRAS et eller andet sted
i landet. For Bornholms vedkommende vil det være Borups Alle, og
derfor vil TDC's kunder på Bornholm også hedde boanxx-mumle.

Alternativt skulle TDC have termineringsbokse stående på
hundredevis af centraler, hvilket der ikke ville være meget
økonomi i.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-01-02 14:36

On Thu, 24 Jan 2002 11:09:15 +0000 (UTC), Simon Skals wrote:

> [...]
>
> Alternativt skulle TDC have termineringsbokse stående på
> hundredevis af centraler, hvilket der ikke ville være meget

Prøv med 1400 ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 24-01-02 14:28

It seems Jesper Skriver wrote:

>Prøv med 1400 ...

Det er da også hundredevis.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Steffen Møller

Dato : 26-01-02 21:13

On Thu, 24 Jan 2002 11:09:15 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> [...]
>i landet. For Bornholms vedkommende vil det være Borups Alle, og
>derfor vil TDC's kunder på Bornholm også hedde boanxx-mumle.

Hvad er en BBRAS, og hvordan fungerer den? Google og cisco er ikke
videre hjælpsomme.

Møller

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-01-02 21:45

On Sat, 26 Jan 2002 21:12:55 +0100, Steffen Møller wrote:

> Hvad er en BBRAS, og hvordan fungerer den? Google og cisco er ikke
> videre hjælpsomme.

Det er blot en betegnelse for den router som terminerer ADSL
forbindelserne.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-01-02 11:08

On Thu, 24 Jan 2002 01:05:36 +0000 (UTC), Simon Skals wrote:

> [...]
> sammenhæng) en meget stor del af Hovedstadsområdet. Du har altså
> ikke engang en garanti for, at det er en bruger fra selve

DSLAM'en kunne stå på Bornholm ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer