Problemer med Call-Back
Fra : Sektornet

Dato : 08-01-01 14:33

Jeg har problemer med et dial-in system baseret på en Lan Rover/E D56 med
SHIVA (version 5.4.) som software.

Igennem længere tid har nogle af vores brugere haft problemer med at komme
igennem til vores netværk hjemmefra, og der er ved at tegne sig et billede
af, at det især er brugere med ISDN-modem, som har problemerne.

Når de beder om at etablere forbindelse ringes der op til systemet og der
ringes tilsyneladende også tilbage, men så snart systemet skal til at
kontrollere brugernavn til netværk sylter den rundt i det, indtil den dukker
op med følgende fejlmeddelse (Fejl 650! Den computer du ringer op til svarer
ikke på en netværksforespørgsel". Så kan de ellers prøve forfra, og efter
nogle gange kommer de typisk igennem - men irriterende er det naturligvis!!!
En bruger ahr netop fortalt mig, at han i hele julen ikke kunne komme
igennem, men pludselig for to dage siden var det som om der kom hul igennem,
og nu er der ingen problemer.

Som sagt er det stort set kun brugere med ISDN-modem, som har problemet. Vi
har gennemgået konfigurationen og kan ikke se hvad fejlen er. Leverandøren
af systemet har også gennemgået opsætningen, men desværre også uden held.

Er der nogen derude som har en mulig forklaring eller kender en som jeg
eventuelt kan kontakte vil jeg være meget taknemmelig.

Med venlig hilsen

¨Per Gidionsen Frisk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-01-01 19:08

> Igennem længere tid har nogle af vores brugere haft problemer med at komme
> igennem til vores netværk hjemmefra, og der er ved at tegne sig et billede
> af, at det især er brugere med ISDN-modem, som har problemerne.

Der er ikke noget i ISDN-nettet der forhindrer din løsning. Det kan
selvfølgelig ligge i terminalerne.
Dog forstår jeg ikke hvorfor I bruger call-back. A-nummervisning er 100%
sikker, man kan få en lukket brugergruppe så der ikke er andre end brugerne
der overhovedet kan ringe til routeren og betalingsproblemet kan løses med
en forvalgskode eller ved at firmaet betaler et ekstranummer hos brugeren.

> Som sagt er det stort set kun brugere med ISDN-modem, som har problemet.

Hvilke modems er det?

> Leverandøren
> af systemet har også gennemgået opsætningen, men desværre også uden held.

Vi har et lignende system på min arbejdsplads uden problemer, så det kan da
være systemet der ikke fungerer helt godt...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 20:11

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-01-01 20:11

> De har alle sammen et Eicon Diva, som er købt i forbindelse med en eller
> anden kampagne Tele Danmark havde!
> Jeg prøver med et andet modem!!!

Ja enten det eller drop callback løsningen.