konvertering fra alm. telefoni til ISDN- ~
Fra : CAZ

Dato : 08-01-01 09:10

jeg skal til at konverterer fra alm. telefoni til ISDN.

Hvad gør jeg ?

Jeg har Duet nu- det skal sløjfes- altså skal jeg regne med en kvatalsafgift
på 340,- som det er nu- der til en favorit aftale der skal sikre
A-nummervisning og "beskedsvar"
alt i alt ca. 380 kr. i kvatalet.

Jeg kan ringe for ca. 28 øre pr. minut nu.

Jeg regner med at købe en NT-boks mv. fra Teledanmark- tilbudet til 299,-

Er der A/B porte med i dette tilbud, understøtter de i givet fald min
nyindkøbte B&O nummerviser?

Er der andre ekstra ting man skal købe? ( regner med at bruge de gamle
analoge telefoner)

Hvad kommer min næste kvatals-fast afgift til at lyde på ?

kan i klare alle disse spørgsmål`?

Mvh
Carsten

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 08-01-01 11:31

"CAZ" <security_50@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Er der A/B porte med i dette tilbud, understøtter de i givet fald min
> nyindkøbte B&O nummerviser?

Ja, Lasat Speed II har 2 A/B porte. Med forbehold for mange støjende
telefoner på samme A/B port burde din nummerviser virke fint.

> Hvad kommer min næste kvatals-fast afgift til at lyde på ?

ISDN2-abonnement 490 kr.
Favoritaftale ISDN med 4 supplerende tjenester samt 20% samtalerabat 66 kr

Læs mere på http://www.tele.dk/menu/sm1723.htm

Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv, og ikke TDC Internet"

Fra : Torbenth

Dato : 08-01-01 19:29

Kasper Bøggild skrev i meddelelsen <93c4tr$erf$1@news.inet.tele.dk>...
>ISDN2-abonnement 490 kr.
>Favoritaftale ISDN med 4 supplerende tjenester samt 20% samtalerabat 66 kr

Og hvis man har duet, får man 21,00 kr rabat på favoritaftalen.
Det koster således kr. 45,00 pr. kvt. for 4 suppl. tjenester og samtalerabat
på 15% på alle fastnetsamtaler.
De 20% rabat er hvis man bruger favoritaftale med 4 faste favoritnumre og
ingen rabat på øvrige numre.
Min sidste regning jan/2001 havde en samtalerabat på ca. kr. 140,00.
Det er de betingelser jeg selv har fået, da jeg indgik min favoritaftale.
Men det kan være lidt af en jungle at finde rundt i alle de rabatordninger.

Hygge
Torben

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 08-01-01 20:18

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er de betingelser jeg selv har fået, da jeg indgik min favoritaftale.
> Men det kan være lidt af en jungle at finde rundt i alle de

Det er nu rigtigt hvad jeg skrev i mit sidste indlæg. Siden nytår er
Favorit15 lavet om for ISDN-kunder, så man for de 66 kr for 4 supplerende
tjenster samt 20% rabat på fastnetsamtaler. Prisen for Favoritaftalen er den
samme. Ændringen gælder dog kun for ISDN-kunder.

Fra : Torbenth

Dato : 08-01-01 20:58

Kasper Bøggild skrev i meddelelsen <93d3og$chb$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
den
>samme. Ændringen gælder dog kun for ISDN-kunder.

Vil det sige at den aftale jeg har med 15% rabat på alle samtaler og med
21,00 kr duetrabat automatisk er lavet om til 20% rabat og duetrabat kr.
21,00?
I så fald havde det været rart hvis jeg havde fået besked derom.

Mvh.
Torben

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 08-01-01 21:07

> [...]
> 21,00?
> I så fald havde det været rart hvis jeg havde fået besked derom.

Ja, det vil det sige. Der er så vidt jeg er orienteret et brev på vej til
alle ISDN-kunder med Favoritaftale.

Læs mere: http://www.tele.dk/menu/sm0986.htm

Fra : Torbenth

Dato : 08-01-01 21:51

Kasper Bøggild skrev i meddelelsen <93d6kk$nf3$1@news.inet.tele.dk>...
klip

>Ja, det vil det sige. Der er så vidt jeg er orienteret et brev på vej til
>alle ISDN-kunder med Favoritaftale.
>
>Læs mere: http://www.tele.dk/menu/sm0986.htm

Tusind tak for dit svar. Endnu engang god service fra Teledanmark, selvom du
skriver for dig selv.

Mvh.
Torben

Fra : Henning

Dato : 09-01-01 21:26

>ISDN2-abonnement 490 kr.

En indskydelse - jeg kan ud fra prisen se, at det er en jyde vi har at
gøre med Heldigvis (for os, som bor øst for storebælt) reguleres
denne pris snart, så der kommer ens abonnementspriser ovre hele
landet. Dvs. de 490,- skal du regne med sættes op til 550,-

Henning
hsb@image.dk

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 09-01-01 21:34

"Henning" <Nejtak@jegønskerikkereklamer.tak> skrev i en meddelelse

> [...]
> denne pris snart, så der kommer ens abonnementspriser ovre hele
> landet. Dvs. de 490,- skal du regne med sættes op til 550,-

Abonnementsprisen er allerede blevet reguleret. Et ISDN2 abonnement koster
nu 490 over hele landet.

Fra : Henning

Dato : 09-01-01 21:57

>Abonnementsprisen er allerede blevet reguleret. Et ISDN2 abonnement koster
>nu 490 over hele landet.

Fedt Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at TD
ville sætte prisen NED...

Henning
hsb@image.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-01 19:47

Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at TD
> ville sætte prisen NED...

det gør de heller ikke,,, de udligner den bare,, så prisen er den samme over
hele landet.. Et krav fra telestyrelsen

Bjarke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-01 11:49

CAZ skrev:

>Jeg har Duet nu- det skal sløjfes- altså skal jeg regne med en kvatalsafgift
>på 340,- som det er nu- der til en favorit aftale der skal sikre
>A-nummervisning og "beskedsvar"
>alt i alt ca. 380 kr. i kvatalet.

Du kan godt få Duet med ISDN.

>Jeg kan ringe for ca. 28 øre pr. minut nu.

Løbende takster ændres ikke, og opkaldstakst heller ikke -
bortset fra at den kun er 5 øre ved dataopkald.

>Jeg regner med at købe en NT-boks mv. fra Teledanmark- tilbudet til 299,-

Der er noget du har misforstået. TD leverer NT-boksen. Det du
køber ved tilbuddet, er et ISDN-modem der gør at du kan foretage
dataopkald uden yderligere investering eller andre fiksfakserier.
Dette modem har også to analoge porte hvortil du kan slutte dine
analoge telefoner.

Det er væsentligt at du i dit hus skelner mellem det (snart)
digitale net og det analoge net. Mange klipper det analoge net
fri af det digitale [1]. I så fald skal der blot laves en
forbindelse fra dette analoge net til en analog modemport, så vil
alt virke som før hvis der ikke er for mange apparater til én
port (regn med en 3-4 stykker som maksimum).

[1] Pas på hvor du klipper. Indgangsstikket og den kommende
ledning derfra og hen til NT-boksen, er TD's ejendom. Hvis du
klipper *før* indgangsstiklket, dør hele dit eget telenet. Du kan
klippe det gamle net fri efter indgangsstikket, *forudsat* at det
ikke er (delvist) benyttet til at forsyne NT-boksen. Spørg
teknikeren hvis du er i tvivl om hvor du kan klippe.

Principskitser (brug fast font):

X: indgangsstik
S: telefonstik

Løsning 1:
X-------NT-------------modem-------computer
| | |
| |
| |
| |---tlf2--...
gl. net evt. klippet fri

Løsning 2:

X-------NT-------modem-------computer
| | |
klip | |----tlf--...
| |
| |
S-----------------|

|------gammelt net (virker igen)--...

>Er der A/B porte med i dette tilbud

Ja.

>understøtter de i givet fald min nyindkøbte B&O nummerviser?

Det ved jeg ikke. Der er analogt udtstyr der ikke virker i en
analog port. Der er også noget der gør.

>Er der andre ekstra ting man skal købe? ( regner med at bruge de gamle
>analoge telefoner)

Måske ikke, men det kan være at du får brug for noget
forlængerledning (til telefon) for at kunne få forbundet de gamle
telefoner.

>Hvad kommer min næste kvatals-fast afgift til at lyde på ?

Ren ISDN2-abonnement er p.t. 424 i Jylland. Det er lidt højere
andre steder, men det bliver snart udlignet (eller er det sket?).
Favorit koster vist 30 kr. i kvartalet.

>kan i klare alle disse spørgsmål`?

De fleste.

Bertel
--
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-01-01 19:34

> Jeg har Duet nu- det skal sløjfes-

Ok,, det lyder nu som folk svarer efter, at du godt vil have duet!

>altså skal jeg regne med en kvatalsafgift
> på 340,- som det er nu- der til en favorit aftale der skal sikre
> A-nummervisning og "beskedsvar"
> alt i alt ca. 380 kr. i kvatalet.

Prisen for ISDN er 50 kroner ekstra pr. måned.

> Jeg kan ringe for ca. 28 øre pr. minut nu.

Ok,, 22 Øre hos Tele2/1001

> Jeg regner med at købe en NT-boks mv. fra Teledanmark- tilbudet til 299,-

ok,,

Det er vist også det bedste tilbud, ligenu.

> Er der A/B porte med i dette tilbud, understøtter de i givet fald min
> nyindkøbte B&O nummerviser?

Det skulle det gøre

> Er der andre ekstra ting man skal købe? ( regner med at bruge de gamle
> analoge telefoner)

Ok,,

du skal jo være opmærksom på at du så lave din telfon indstallation
lidt/meget om,,

Du kan dog få TDK til det,, men det er lidt dyrt.

Alt telefoni til analog telefonerne, skal gå igennem dit TA (terminal
adapter) Så derfor skal der sikkert trækkes nogle nye kabler,,

> Hvad kommer min næste kvatals-fast afgift til at lyde på ?

490

Jeg ville nu vælge Tele 2

som har ISDN arbonnement til 139 kr/måneden

og så kan man få: visnummer, banke på, og viderstilling for 20 kr. pr.
måned.. ( synes dog ikke det er et super tilbud)

De har ikke "beskedsvar"

> kan i klare alle disse spørgsmål`?

tjaa,,, jo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-01 02:29

Tue, 09 Jan 2001 18:34:03 GMT, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk>:

>Jeg ville nu vælge Tele 2

Du skal dog være opmærksom på, at køber du TeleDanmarks NT-sæt til kr.
299,-, så er du bundet til et TeleDanmark abonnement i ½ år.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-01 19:21

> Du skal dog være opmærksom på, at køber du TeleDanmarks NT-sæt til kr.
> 299,-, så er du bundet til et TeleDanmark abonnement i ½ år.

Ja det er rigtigt,,, det havde jeg glemt..

Tele 2 har det samme tilbud,, til 399 kr.

:

Lige nu tilbyder get2net en samlet pakke med ISDN modem:

Lasat Speed II modem med indbygget A/B adapter og alle nødvendige kabler til
399 kr. (Prisen gælder ved samtidig oprettelse af ISDN2 abonnement hos
Tele2)