At være Bi-sexuel???
Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-01-02 14:58

???

Et kort spørgsmål:

Hvad gør man som mandlig Bisexuel i et forhold?
1. Er tro?
2. Sørger for at finde en Kvinde der accepterer at man er sammen med
andre/mænd/Kvinder?
3. Boller uden om og holder kæft med det
4. Eller noget helt 4'de??

P.S. Jeg spørger fordi jeg synes at der grundlæggende ligger noget meget
selvmodsigende i dét at være bi-sexuel....

P.S.2.Hvis jeg var Kvinde er jeg 99.99% sikker på at jeg ville være Lesbisk
da Kvinder bare er Dejlige ud over det hele

Mvh Henrik Andersen

Fra : Puk

Dato : 23-01-02 16:21

"Henrik Andersen" <dk8008@NOT-hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Henrik

> Hvad gør man som mandlig Bisexuel i et forhold?

Det samme som man gør hvis man er kvindelig bisexuel i forhold
skulle jeg mene.
Eller for den sags skyld mandlig eller kvindelig heterosexuel
eller homosexuel.

> 1. Er tro?

Ingen tvivl om, at man er tro ! I hvert fald hvis man er et
anstændigt menneske.
Men med tro mener jeg, tro mod den aftale man har med sin
partner, hvad den så end er.

Den eneste forskel for dig som bisexuel i forhold til mig som
heterosexuel er jo, at du kan indgå i sexuelle forhold med såvel
mænd som kvinder, hvor jeg vælger kun at gøre det med mænd.

Men spillereglerne er for mig at se præcis de samme. Man opfører
sig respektfuldt overfor sin partner og sig selv. Det indebærer
i min defintion at man snakker om, hvad man hver især kan
tolerere i et forhold. Man finder sammen ud af, hvad man ikke
bryder sig om og hvad man er glad for, og så hædrer man de
aftaler man har lavet.

For nogle vil det betyde, at det er iorden for begge parter at
kysse andre, gå i seng med andre, have længere forhold til andre
eller at man begge holder nallerne helt væk. For andre vil det
betyde, at den ene part må et mens den anden part måske ikke må.
Ikke fordi den ene kan diktere den anden, men fordi det
eksempelvis måske er OK for min kæreste, at jeg går i seng med
andre mænd, mens jeg ikke synes det er OK at han går i seng med
andre kvinder. Hvis vi begge er glade for og kan leve med den
aftale, jamen så er den aftale valid og god for ham og mig, og så
er vi tro så længe vi bevæger os inden for grænserne af den
aftale.

Med andre ord, der er frit slag, så længe du og din partner
sammen kommer frem til, hvad der fungerer for jer og naturligvis
informerer andre parter om den aftale, hvis de involverer sig med
jer.

> 3. Boller uden om og holder kæft med det

Som jeg ser det, er det den eneste uholdbare løsning. Den eneste
løsning som bryder med respekten for partneren og i bund og grund
også en selv. Har du lyst til at leve på en løgn?

> P.S.2.Hvis jeg var Kvinde er jeg 99.99% sikker på at jeg ville
være Lesbisk
> da Kvinder bare er Dejlige ud over det hele

Det forstår jeg ikke. Hvis du mener at du ville være lesbisk,
hvis du var kvinde, hvorfor er du så at sige ikke lesbisk som
mand?

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-01-02 19:59

Respekt

Mvh Henrik

Fra : Anita

Dato : 23-01-02 16:32

"Henrik Andersen" skrev i en meddelelse

> Et kort spørgsmål:
>
> Hvad gør man som mandlig Bisexuel i et forhold?
> 1. Er tro?
JA!

> 2. Sørger for at finde en Kvinde der accepterer at man er sammen med
> andre/mænd/Kvinder?
Måske?!

> 3. Boller uden om og holder kæft med det
NAI, det er da det ledeste!

> 4. Eller noget helt 4'de??
Hvad med at tale med din partner om det???? Det burde da være det absolut
første skridt man overhovedet overvejer. Før man overvejer ting som utroskab
eller partnerskift!

> P.S. Jeg spørger fordi jeg synes at der grundlæggende ligger noget meget
> selvmodsigende i dét at være bi-sexuel....

Forklar?

> P.S.2.Hvis jeg var Kvinde er jeg 99.99% sikker på at jeg ville være
Lesbisk
> da Kvinder bare er Dejlige ud over det hele

Tja...det skal jeg så ikke udtale mig om

> Mvh Henrik Andersen

Venligst Anita

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 23-01-02 17:59

On Wed, 23 Jan 2002 16:32:07 +0100, "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>"Henrik Andersen" skrev i en meddelelse

>JA!

hmm jamen er det ikke lidt svært ...?de ligger jo ligesom i naturen af
seksualiteten at man er til 2 partner.... ja man kan selvføligt godt
vær tro i mod dem begge hvis de er indforståed med det også fremt at
man lever sin seksualitet ud på begge områder....
men ellers er det svært vil jeg mener - at være intimt tro i mod 2
mennesker på en gang - ja jeg forstår det ikke !

>Måske?!

ja det må jo ligeosm være forudsætningen for at man kan være tro...

>NAI, det er da det ledeste!

ja så er man well ikke tro !

>Hvad med at tale med din partner om det???? Det burde da være det absolut
>første skridt man overhovedet overvejer. Før man overvejer ting som utroskab
>eller partnerskift!

ja deeet og ukomplicerete er det ikke... trust me... var sammen med en
lesbisk / bi pige i 5 år - puhhh................

>Forklar?

jamen der r da ikke så meget at forklare det er da svæt på en
fornuftig måde at elske og være monogam med 2 mennesker på en gang ja
monogam kan man well ikke en gang være og alt det der med mere ind 1
partner af gangen det holder bare ikke det er bevist gang på gang
MvH
Bo

Fra : Vanillepigen

Dato : 23-01-02 18:19

"Chokmah Dog Fever" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bo

> [...]
> men ellers er det svært vil jeg mener - at være intimt tro i mod 2
> mennesker på en gang - ja jeg forstår det ikke !

Jeg tror der menes: at være tro mod den partner man har på det pågældende
tidspunkt, hvad enten dette så er en mand eller en kvinde.

K.

Fra : Vanillepigen

Dato : 23-01-02 19:36

"Vanillepigen" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse

UPS undskyld min citatteknik ...

Forresten Bo har du fået fremkaldt dine billeder?

K.

fut: dk.snak.snik

Fra : Henning og Anja

Dato : 26-01-02 19:05

"Henrik Andersen" <dk8008@NOT-hotmail.com> wrote in message
> Et kort spørgsmål:
>
> Hvad gør man som mandlig Bisexuel i et forhold?
> 1. Er tro?
Ja, selvfølgelig er du det... Vend det om.. Ville du acceptere at en
bisexuel pige var DIG utro?? Nej, vel?

> 2. Sørger for at finde en Kvinde der accepterer at man er sammen med
> andre/mænd/Kvinder?
Det er jo en mulighed, men du skal selvfølgelig stadig være 100% tro.. Dvs
ikke lave noget med andre uden din kæreste er med..

> 3. Boller uden om og holder kæft med det
Du kan godt selv høre at det ikke er en gyldig løsning, ikk?

> 4. Eller noget helt 4'de??
Hvad kunne det være?

H&A

Fra : Kirstine

Dato : 26-01-02 23:39

> "Henrik Andersen" <dk8008@NOT-hotmail.com> wrote in message

Jeg forstår ikke rigtigt spørgsmålet. Hvis man er i et forhold, så er man
vel tro - uanset om man er biseksuel eller ej. Jeg kan ikke se, hvorfor
det, at man tænder på begge køn, skulle betyde, at det er mere okay eller
acceptabelt, at man er utro.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Puk

Dato : 27-01-02 00:03

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvorfor
> det, at man tænder på begge køn, skulle betyde, at det er mere

Det betyder heller ikke, at det er mere acceptabelt, at man er
utro.

Men bisesexualitet kan vel som alle andre former for sexualitet
tage forskellige former.
Med det mener jeg, at selvom der sikkert er mange bisexuelle som
kan være sammen med ENTEN en kvinde ELLER en mand, så er der
sikkert også bisexuelle som ikke føler sig fuldt tilfredstillet
med mindre de er sammen med BÅDE en kvinde OG en mand.

Hvis man som bisexuel føler et samtidigt behov for sexuelt samvær
med både mænd og kvinder, så er det da en meget valid overvejelse
at gøre sig, hvordan man kan kombinere dette behov med et
eventuelt behov for at have den følelsesmæssige intimitet som
følger med et fast forhold. Især fordi serielt monogame forhold
nok er det mest almindelige i vores kultur og ikke blot dækker
over følelsesmæssig monogami men også sexuel monogami.

Troskab som jeg forstår det behøver ikke at være ensbetydende med
monogami.......hverken den sexuelle eller den følelsesmæssige
monogami. På et tidspunkt havde gruppen her da en skribent ved
navn Lars, som netop havde et livsforhold til en kvinde som han
var tro inden for de rammer som netop de to havde defineret. De
havde så begge lov til ikke alene at have sexuelle oplevelser
uden for deres forhold men også at have deciderede forhold ved
siden af. Monogame var de altså ikke men tro det var de da
efter min bedste overbevisning.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Kirstine

Dato : 27-01-02 02:11

In article <VxG48.6104$Eu2.731436@news010.worldonline.dk>,
powder@worldonline.dk says...
> [...]
> hvorfor
> okay eller
>
> Det betyder heller ikke, at det er mere acceptabelt, at man er

Måske er det så mig, der misforstod...jeg fik fornemmelsen af, at
meningen var, at det jo var sværere for en biseksuel at være tro, fordi
der var ekstra mange fristelser.

> [...]
> sikkert også bisexuelle som ikke føler sig fuldt tilfredstillet
> med mindre de er sammen med BÅDE en kvinde OG en mand.

Sikkert. Og fred være med det - så længe de er ærlige overfor deres
partner/partnere.

> [...]
> at gøre sig, hvordan man kan kombinere dette behov med et
> eventuelt behov for at have den følelsesmæssige intimitet som

Det var ikke min mening at sætte spørgsmålstegn ved selve overvejelsen -
det var nok bare mig, der havde de forkerte briller på, og dermed fik set
nogle skumle motiver, som ikke nødvendigvis var tilstede.

> Især fordi serielt monogame forhold
> nok er det mest almindelige i vores kultur og ikke blot dækker
> over følelsesmæssig monogami men også sexuel monogami.

Det har du ret i.

> [...]
> uden for deres forhold men også at have deciderede forhold ved
> siden af. Monogame var de altså ikke men tro det var de da

Sådan et forhold ville jeg personligt absolut ikke kunne leve i. Men jeg
har kun respekt til overs for dem, som magter det.

Fra : Puk

Dato : 28-01-02 17:08

> [...]
at
> meningen var, at det jo var sværere for en biseksuel at være

Ok ja sådan tænker jeg slet ikke. Måske fordi jeg tager
udgangspunkt i mig selv.....Jeg er godt nok ikke bisexuel men
jeg forestiller mig at når alt kommer til alt, så er vi nok ikke
så forfærdelig forskellige alle sammen....det være sig
heterosexuelle, bisexuelle, kviner, mænd osv osv. Jeg tror vi
har flere ligheder end vi har forskelle.

Og når jeg så tager udgangspunkt i mig selv, så VED jeg at
antallet af lækre mænd (altså fristelser) i min nærhed ikke har
en dyt at gøre med, hvorvidt jeg kan finde ud af at være tro
eller ej. Hvis jeg er smask forelsket eller er i et godt og rart
forhold, hvor de fleste af mine behov bliver dækket, så kan nok
så mange dejlige mænd svanse forbi og tanken ville end ikke
strejfe mig at være sammen med en eller flere af dem.

Sådan kan jeg da sagtens forestille mig, at mange andre også har
det. Også bisexuelle. Så hvis det er sværere at være tro, fordi
man er bisexuel, så tror jeg ikke årsagen skal findes i at der i
teorien er dobbelt så mange fristelser. Istedet skal den nok
findes i, at det MÅSKE er sværere at få et forhold hvor ens behov
bliver dækket *S*.

> Sikkert. Og fred være med det - så længe de er ærlige overfor
deres
> partner/partnere.

Naturligvis, men det gælder jo for os alle sammen uanset sexuelle
præferencer.

> [...]
dermed fik set
> nogle skumle motiver, som ikke nødvendigvis var tilstede.

Det hænder jo *S*.

> Sådan et forhold ville jeg personligt absolut ikke kunne leve
i. Men jeg
> har kun respekt til overs for dem, som magter det.

Ja jeg tør ikke sige om jeg ville kunne leve sådan eller ej. Jeg
har aldrig drømt om at leve sådan, men det er jo ikke
ensbetydende med, at jeg ikke ville kunne det. Dog har jeg lidt
svært ved at forestille mig det. Min fantasi rækker nemlig ikke
rigtig til at være forelsket/elske to mænd på en gang. Når først
jeg har en partner bliver jeg ret blind for alle andre, men man
skal jo aldrig sige aldrig.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Henning og Anja

Dato : 28-01-02 17:59

"Kirstine" <minipip@mail.dk> wrote in message

> [...]
> vel tro - uanset om man er biseksuel eller ej. Jeg kan ikke se, hvorfor
> det, at man tænder på begge køn, skulle betyde, at det er mere okay eller

Du har fuldstændig ret...
I vores forhold tænder Anja også på piger, men vi har begge den opfattelse,
at hvis Anja er sammen med en pige uden Henning er med, er det lige så meget
utroskab som hvis Anja var sammen med en anden fyr, eller hvis Henning var
sammen med en anden pige..

"Spørgsmålet" var mest ment som en lille stik-pille, for SELVFØLGELIG skal
man være sin partner tro...

Fra : Amie

Dato : 28-01-02 21:41

Hejsa

Hvordan du vælger at være Bi er jo lidt op til dig og din samvitighed. Min
kæreste tror også han er bi, men vi er endnu ikke sprunget ud i det med en
anden fyr. Vi leger dog utrolig meget med dildoer på ham. På den måde kan vi
leger med hans fantasier men behøver ikke overskride den grænse at gøre det
med en rigtig mand :)

Amie

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 28-01-02 23:29

On Mon, 28 Jan 2002 21:41:22 +0100, "Amie" <malene@dildoparty.dk>
wrote:

HI Ami

>Hejsa
>
> Vi leger dog utrolig meget med dildoer på ham. På den måde kan vi
>leger med hans fantasier men behøver ikke overskride den grænse at gøre det
>med en rigtig mand :)

jeg har dybest set altid vist var grundligene enige til trods for
din ringe musisk smag - man ku fristes til at tro at du har famillie i
jylland ? Håber ta møde PÆDAGOENGEN en dag *.*

""

Bedste hilsner
Bo
--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : T'abula R'asa

Dato : 30-01-02 06:22

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

Henrik skrev:

> Du har fuldstaendig ret...
> I vores forhold taender Anja ogsaa paa piger, men vi har begge den
> opfattelse, at hvis Anja er sammen med en pige uden Henning er med,
> er det lige saa meget utroskab som hvis Anja var sammen med en anden
> fyr, eller hvis Henning var sammen med en anden pige..

> "Spoergsmaalet" var mest ment som en lille stik-pille, for SELVFOELGELIG
> skal man vaere sin partner tro...

Nu optager spoergsmaalet mig ikke normalt, men jeg sidder alligevel
med en vinkel paa problemstillingen, som ingen tilsyneladende har
anlagt so far.

Der maa noedvendigvis vaere en forskel paa, om man er "tro" som bi-
eller heterosexuel. "Utroskab", og de negative foelelser, der herved
kan opstaa, bunder jo primaert i, at man foeler sig * utilstraekkelig
som mand eller kvinde *.

Derfor kan man ogsaa med god grund spoerge sig selv, om der skulle
vaere noget "forkert" i at vaere sammen med et menneske af andet koen
end sin nuvaerende partner.

Det er min opfattelse, at de faerreste maend ville have noget imod, at
deres kone/kaereste var sammen med en anden kvinde, ligesom de
faerreste kvinder ville have noget imod, at deres maend var sammen med
andre maend - hvis ellers man generelt kan forlige sig med den sidste
konstellation.

Naar du, Henrik, i oevrigt skriver, at man " selvfoelgelig skal vaere
sin partner tro ", er jeg temmelig uenig. Det maa alene handle om, at
man ikke skader sin partner foelelsesmaessigt og fysisk; det sidste i
form af koenssygdomme. Bruger man ellers fornuften, og formaar at
undgaa begge dele, er der intet i vejen med at have flere partnere
paa samme tid.

Ingen mennesker ejer hinanden, og man skal leve livet, foelge sin
sande natur, saalaenge det ikke indvirker i en negativ retning -
paa dem, man holder af.

Hilsener
Peter S. Winding, TabulaRasa@nym.alias.net

Fra : Kirstine

Dato : 30-01-02 07:26

In article <20020130052159.2172.qmail@nym.alias.net>,
tabularasa@nym.alias.net says...
> [...]

> eller heterosexuel. "Utroskab", og de negative foelelser, der herved
> kan opstaa, bunder jo primaert i, at man foeler sig * utilstraekkelig

Det er jeg ikke enig i. Utroskab for mig ville være et svigt af den
tillid og den intimitet, som jeg føler kun skal være mellem mig og min
partner. Om utroskaben begåes med en mand eller kvinde vil i den
forbindelse ikke gøre den store forskel - svigtet af det, som jeg troede
var en del af mit parforhold, ville være det samme.

> [...]
> faerreste kvinder ville have noget imod, at deres maend var sammen med
> andre maend - hvis ellers man generelt kan forlige sig med den sidste

Jeg ved af gode grunde ikke, hvordan alle andre har det med det - men
ovenævnte er ikke gældende for mig og det parforhold, som jeg lever i.

Fra : Henrik Andersen

Dato : 03-02-02 07:59

Hej

Når du skriver 'Naar du, Henrik, i oevrigt skriver, at man " selvfoelgelig
skal vaere
sin partner tro ", er jeg temmelig uenig.', er jeg ikke længere med, hvornår
har jeg sagt / skrevet det??

Mvh Henrik Andersen

Fra : Henrik Andersen

Dato : 03-02-02 08:05

MEN BTW, jeg mener rent faktisk at 'man selvfølgelig er sin partner tro'...

Og er det ikke planen må men jo fra starten melde ud at 'dette er sex og du
er en ud af flere, kan du acceptere det?'
havde en gang en partner som KUNNE ha meldt sådan ud, og det gjorde hun så
ikke = Kaos på 'højt' plan...

Har i tilsvarende oplevelser??

ML Henrik Andersen