Ang. film er der er et "must"
Fra : Jakob Harming

Dato : 23-01-02 13:39

hmmmmmm.....

Kan se at det bliver mere uoverskueligt end forventet.. men hvad fanden man
skal udfordres lidt engang imellem. Vil prøve at samle dem til en liste med
links til www.imdb.com når jeg engang får taget mig sammen;)

Men jeg må da indrømme at der er mange som jeg har set, men der er sgu også
en del jeg ikke har set.
Synes dog at det overvældende er nye amerikanske film der er på listen! Skal
amerikanerne have de fleste film på den "must see" liste jeg er igang med?
Eller er det bare fordi vi skriver dem vi lige kan huske?
Jeg kan se jeg bliver nød til at lave en grov inddelling i genrer, måske
også i årtier. Forslag til inddelling, vil ikke være i vejen.

Jeg kan godt li' dem der har nævnt instruktørerne også, da de jo sådan set
står for filmen og det er deres kunst. jaja jeg ved godt der er forskel på
en god og dårlig skuespiller, men det er ikke skuespillerens arbejde at lave
filmen god, det ligger på instruktørens skulder. Men hvis skuespilleren er
dygtig, så er det jo bare et plus.

Og ja, man bliver nød til at se de "gamle" film for at forstå filmhistorien,
det hjælper jo ikke noget at man kun kender til de sidste 10 år, da
filmhistorien har varet 100.
Film jeg savner er måske nogen af de kendtes instruktøres debutfilm. såsom
Luc Besson's "Le Denier Combat". Det kan godt være det bare er mig der synes
han er genial med the Le Grand Bleu, Nikita og Leon. Måske ikke noget "nyt"
men det er genialt.

Nå, jeg vil smutte igen.

Mvh Jakob

PS takker for den store opmærksomhed!
PPS. Hørte jeg Crouching tiger hidden dragon nogen steder? Eller for den sag
skyld andre asiatiske film(de er jo kendt for kung fu såååå det er vel deres
domæne og som sagt er det jo også en genre, så de skal jo også med på
listen)
PPPS: Ja, den her meddelse har været postet før, men den er mere eller
mindre forsvundet i tråden, så derfor tillader jeg at lave mig en ny post.

Fra : kevin vilhelmsen

Dato : 23-01-02 23:55

23/01/02 13:38harming@rrk.kollegienet.dkJakob Harming

> hmmmmmm.....
>
> Kan se at det bliver mere uoverskueligt end forventet..
Uoverskuelig er filmhistorien

> Synes dog at det overvældende er nye amerikanske film der er på listen!
Enig meget enig, merikansk film er jo novicer i forhold til dit oplæg om at
fostå filmverdenen
> Eller er det bare fordi vi skriver dem vi lige kan huske?
Ja, men det er vel også ok, bare man er åben for at vi endnu ikke ved om de
får indflydelse på forståelsen af film.
Genrer: god ide vi kunne starte med som jeg var i gang med dkfilm,
eoropæiske, amerikanske og måske asiatiske, men men det fordrer jo at vi er
meget rummelige?
> Jeg kan godt li' dem der har nævnt instruktørerne også,
Enig,
> Og ja, man bliver nød til at se de "gamle" film for at forstå filmhistorien,
> det hjælper jo ikke noget at man kun kender til de sidste 10 år, da
> filmhistorien har varet 100.
Enig igen, det ser bare ikke ud til at det forholder sig på den måde for os
alae sammen , og det gør vel ikke så meget?
> [...]
> han er genial med the Le Grand Bleu, Nikita og Leon. Måske ikke noget "nyt"
Ja eller debut fra Von Trier og Jarmush
> Nå, jeg vil smutte igen.
Det vil jeg også
> Mvh Jakob
MVH Kevin

> PPS. Hørte jeg Crouching tiger hidden dragon nogen steder?
Joh men igen en meget ny film og vel ikk et must, selvfølgelig, hvis man
mener at asiatisk film skal have plads, men så sakl vi vel også over Indien,
som jo stadigvæk er verdens største filmproducent.?
Jeg er egentlig meget enig i at asiatisk film skal have plads.
men hvad sige andre?
Kevin