/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Besked venter ok men forkert duetnummer vi~
Fra : Benny Andersen


Dato : 05-01-01 01:05

Når der ligger "Besked venter" på min BeoCom 2500 plus og
jeg trykker på genkaldsknappen vises og kaldes nummeret:
*9# med efterfølgende fejlopkaldtone.
Jeg mener at *9# er den gamle genvej til duetstyring, men
hvorfor kommer den og ikke det aktuelle nummer:
80222222???
Ved nogen hvordan fejlen rettes???
Jeg kører med ISDN og LASAT SPEED II der understøtter
denne service.
På forhånd tak!
benny andersen



 
 
Peer Krogh Petersen (05-01-2001)
Kommentar
Fra : Peer Krogh Petersen


Dato : 05-01-01 18:50

I følge min brugervejledning til BeskedSvar kan *9# IKKE anvendes til ISDN.

Man skal kalde 80222222 (Det har jeg så programmeret en af min kvik-kalds
taster til).

/Peer


"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> wrote in message
news:933329$eal$1@news.inet.tele.dk...
> Når der ligger "Besked venter" på min BeoCom 2500 plus og
> jeg trykker på genkaldsknappen vises og kaldes nummeret:
> *9# med efterfølgende fejlopkaldtone.
> Jeg mener at *9# er den gamle genvej til duetstyring, men
> hvorfor kommer den og ikke det aktuelle nummer:
> 80222222???
> Ved nogen hvordan fejlen rettes???
> Jeg kører med ISDN og LASAT SPEED II der understøtter
> denne service.
> På forhånd tak!
> benny andersen
>
>



Torbenth (05-01-2001)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 05-01-01 21:27


Peer Krogh Petersen skrev i meddelelsen <9351d4$bhp$1@news.inet.tele.dk>...
>I følge min brugervejledning til BeskedSvar kan *9# IKKE anvendes til ISDN.
>
>Man skal kalde 80222222 (Det har jeg så programmeret en af min kvik-kalds
>taster til).


Det er vist ikke helt rigtigt.
Jeg har ISDN hjemme og i min campingvogn (Eicon Diva begge steder)
*9# samt skjul/vis nummer med *31# virker fortræffeligt. Jeg har vis nummer
kategori 3 hos teledanmark.

Hygge
Torben


Benny Andersen (05-01-2001)
Kommentar
Fra : Benny Andersen


Dato : 05-01-01 23:58

For lige at få det helt på plads: jeg kører med ISDN-forbindelse med analoge
telefoner.
Derfor mener jeg, at det rigtigste måtte være, at man med genkaldsknappen
kunne
kalde det nummer op der vises i display - ik' !
benny



Torbenth (06-01-2001)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 06-01-01 02:41


Benny Andersen skrev i meddelelsen <935jh0$sdi$1@news.inet.tele.dk>...
>For lige at få det helt på plads: jeg kører med ISDN-forbindelse med
analoge
>telefoner.


Det gør jeg også, men bruger ikke Beocom. Blot billige telefoner (connexion)
med indbygget nummerviser.
Mit gæt er at fejlen er Beocom telefonen.

Hygge
Torben


PsHdO (06-01-2001)
Kommentar
Fra : PsHdO


Dato : 06-01-01 10:21

Hej.
Ja, ifølge WOL er "*" ikke understøttet af ISDN, så måske det er
problemet.....
Hvis man eks. har WOL fra sin gamle analoge forbindelse, hvor de tjekker på
telefonnummeret når man kalder op, og man så får ISDN og hemmeligt nummer så
har man et problem....
Hemmeligt nummer kan normalt løses med at taste *(et eller andet), så
presentere den nummeret.
Men har man så ISDN kan dette ikke lade sig gøre, da * ikke kan bruges med
ISDN.

Det er en WOL tekniker der har fortalt mig det, så jeg regner med at det
passer, jeg kunne ihvertfald ikke komme på mere....
Jeg venter stadig på et nyt login som de skulle sende med posten, så jeg
igen kan komme på.....

Mvh.
Peter

> Man skal kalde 80222222 (Det har jeg så programmeret en af min kvik-kalds
> taster til).
>
> /Peer
>
>




Torbenth (06-01-2001)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 06-01-01 13:43


PsHdO skrev i meddelelsen ...
>Hej.
>Ja, ifølge WOL er "*" ikke understøttet af ISDN, så måske det er


klip

>Men har man så ISDN kan dette ikke lade sig gøre, da * ikke kan bruges med
>ISDN.
>
>Det er en WOL tekniker der har fortalt mig det, så jeg regner med at det
>passer, jeg kunne ihvertfald ikke komme på mere....


Hej.

Som jeg skrev i et tidligere indlæg i denne tråd, har jeg vis/skjul kategori
3.
Det betyder, at nummeret ikke opgives i telefonbogen eller ved forespørgsel
til Teledanmark, men at det vises på nummerviser. Man kan derefter vælge at
skjule nummeret med *31#.
Hvad WOL siger stemmer ikke overens med de faktiske forhold. Du skal ringe
til Teledanmark og bede om kategori 3.

Hygge
Torben


Allan Olsen (06-01-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olsen


Dato : 06-01-01 02:38


Torbenth <torbenth@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9373t6$2ace$1@news.cybercity.dk...

--cut--

> Hej.
>
> Som jeg skrev i et tidligere indlæg i denne tråd, har jeg vis/skjul
kategori
> 3.
> Det betyder, at nummeret ikke opgives i telefonbogen eller ved
forespørgsel
> til Teledanmark, men at det vises på nummerviser. Man kan derefter vælge
at
> skjule nummeret med *31#.
> Hvad WOL siger stemmer ikke overens med de faktiske forhold. Du skal ringe
> til Teledanmark og bede om kategori 3.

Uanset hvilken kategori man har, så kan ISDN IKKE forstå stjerne og firkant
koder, MEDVIDERE at man har udstyr der omsætter disse koder til D-kanal
signalering. eks. kan nævnes Diva, der forstår *21*<nummer>#, som derefter
kan aktivere viderestilling HVIS at man abonnere på faciliteten
viderestilling.

Visse ISDN apparater understytter skjulnummer, men det er rigtigt at man
skal have den rigtige kategori, før at dette virker.
Og denne kategori er vist nok type 3.
Dette har dog ikke noget at gøre med om man er optaget i tlf.bog eller ej.
Det er noget man kan ytre ønske om hos TeleDk eller ej.

MHT til tlf.bogsoptagelser så gælder:

Har man hemmeligt nummer bliver navn og adresse optaget men uden at nummeret
kan oplyses.
Har man udeladt nummer, er man ikke at finde i nummeroplysningen.

mvh

Allan Olsen






Torbenth (07-01-2001)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 07-01-01 15:32


Allan Olsen skrev i meddelelsen <938h4r$4n7$1@news.inet.tele.dk>...
>
>
>Uanset hvilken kategori man har, så kan ISDN IKKE forstå stjerne og firkant
>koder, MEDVIDERE at man har udstyr der omsætter disse koder til D-kanal
>signalering. eks. kan nævnes Diva, der forstår *21*<nummer>#, som derefter
>kan aktivere viderestilling HVIS at man abonnere på faciliteten
>viderestilling.



Viderestilling har jeg ikke prøvet endnu, så om den facilitet virker ved jeg
ikke.
Jeg havde hemmeligt nummer som ikke blev vist på nummerviser. Ringede til
Teledanmark, fik at vide at jeg blot skulle have kategori 3 hvilket de
ordnede med det samme. Vupti, jeg kunne derefter selv bestemme om mit
tlf.nr. skulle vises i nummerviser.


>
>Visse ISDN apparater understytter skjulnummer, men det er rigtigt at man
>skal have den rigtige kategori, før at dette virker.
>Og denne kategori er vist nok type 3.
>Dette har dog ikke noget at gøre med om man er optaget i tlf.bog eller ej.
>Det er noget man kan ytre ønske om hos TeleDk eller ej.
>


Har jeg heller ikke sagt.
Det var blot en oplysning om at man godt kunne vise/skjule sit tlf.nr. og
stadig ikke kunne ses i telefonbogen ej heller at nogen kunne få oplyst ens
nummer.


>MHT til tlf.bogsoptagelser så gælder:
>
>Har man hemmeligt nummer bliver navn og adresse optaget men uden at
nummeret
>kan oplyses.
>Har man udeladt nummer, er man ikke at finde i nummeroplysningen.
>


Har jeg ikke fundet ud af endnu, da det er min telefon i campingvognen det
drejer sig om m.h.t. hemmeligt nummer. Og det nummer har jeg ikke haft så
længe, at jeg er/er ikke optaget i telefonbogen.


Mvh.
Torben


Martin Højriis Krist~ (07-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-01-01 18:07

> Uanset hvilken kategori man har, så kan ISDN IKKE forstå stjerne og
firkant
> koder, MEDVIDERE at man har udstyr der omsætter disse koder til D-kanal
> signalering.

Ikke korrekt. Keypad signalering er en del af ISDN-standarden.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Benny Andersen (08-01-2001)
Kommentar
Fra : Benny Andersen


Dato : 08-01-01 21:19

Er der mon nogen der kan besvare mit OPRINDELIGE SPØRGSMÅL???
Når der ligger "Besked venter" på min BeoCom 2500 plus og
jeg trykker på genkaldsknappen vises og kaldes nummeret:
*9# med efterfølgende fejlopkaldtone.
Jeg mener at *9# er den gamle genvej til duetstyring, men
hvorfor kommer den og ikke det aktuelle nummer:
80222222???
Ved nogen hvordan fejlen rettes???
Jeg kører med ISDN og LASAT SPEED II der understøtter
denne service.
På forhånd tak!
benny andersen





Martin Højriis Krist~ (08-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-01-01 21:46

> Er der mon nogen der kan besvare mit OPRINDELIGE SPØRGSMÅL???

Det har du da ikke krav på bare fordi debatten kører i din tråd, men jeg kan
da prøve.

> Når der ligger "Besked venter" på min BeoCom 2500 plus og
> jeg trykker på genkaldsknappen vises og kaldes nummeret:
> *9# med efterfølgende fejlopkaldtone.
> Jeg mener at *9# er den gamle genvej til duetstyring, men
> hvorfor kommer den og ikke det aktuelle nummer:
> 80222222???

Sikkert fordi det proprietært er indkodet i din Beoting

> Ved nogen hvordan fejlen rettes???

Kontakt B&O og bed dem rette det.

> Jeg kører med ISDN og LASAT SPEED II der understøtter
> denne service.

Der er ingen analog protokol til forbindelse til beskedcentral. Altså må
selve telefonen vide hvilket nummer der skal tilringes.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Bjorn Kassoe Anderse~ (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjorn Kassoe Anderse~


Dato : 09-01-01 17:08

B&O har tidligere oplyst mig, at Indkodningen på "genkald"-knappen på min
Beocom 2100 ikke kan ændres af brugeren. Jeg har i stedet indkodet 80 22 22
22 på en af "direkte 1"-tasten. Det giver desværre en mere bøvlet indgang
til duet-svar funktionen end da det skete via analog Duet.

Bjørn


"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
news:93d8vk$44n$1@news.inet.tele.dk...
> > Er der mon nogen der kan besvare mit OPRINDELIGE SPØRGSMÅL???
>
> Det har du da ikke krav på bare fordi debatten kører i din tråd, men jeg
kan
> da prøve.
>
> > Når der ligger "Besked venter" på min BeoCom 2500 plus og
> > jeg trykker på genkaldsknappen vises og kaldes nummeret:
> > *9# med efterfølgende fejlopkaldtone.
> > Jeg mener at *9# er den gamle genvej til duetstyring, men
> > hvorfor kommer den og ikke det aktuelle nummer:
> > 80222222???
>
> Sikkert fordi det proprietært er indkodet i din Beoting
>
> > Ved nogen hvordan fejlen rettes???
>
> Kontakt B&O og bed dem rette det.
>
> > Jeg kører med ISDN og LASAT SPEED II der understøtter
> > denne service.
>
> Der er ingen analog protokol til forbindelse til beskedcentral. Altså må
> selve telefonen vide hvilket nummer der skal tilringes.
>
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark
Internet
>
>



Martin Højriis Krist~ (09-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-01 19:00

> B&O har tidligere oplyst mig, at Indkodningen på "genkald"-knappen på min
> Beocom 2100 ikke kan ændres af brugeren.

> > > Ved nogen hvordan fejlen rettes???
> > Kontakt B&O og bed dem rette det.

Ja, det er det jeg siger. Det må være op til B&O at lave noget der kan
tilpasses de faktiske forhold...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Allan Olsen (07-01-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olsen


Dato : 07-01-01 21:47


Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93a7ne$aiv$1@news.inet.tele.dk...

> Ikke korrekt. Keypad signalering er en del af ISDN-standarden.

Muligvis, men ikke DTMF svjv.
ISDN er rent digitalt iflg oplysninger fra kollegaer inden for
central-afdelingen.
DTMF kan selvfølgelig godt transmitteres over en B-kanal, da al tale jo
multiplexes ad denne vej også via ISDN.
Og DTMF er toner der ligger inde for talebåndet (400 - 3400 Hz)
Al kommunikation foregår via de forskellige lag (Lag1 - Lag2 osv)
Når et nummer ringes op, sender ISDN udstyr via disse Lag digitale
informationer til Centralen.

Hvis du besider et Zyxel modem, prøv da at koble et terminalprogram op til
dette og benyt så monitoren.
Prøv herefter et benytte en af POTS portene og se hvad der sker.
Hvad du her ser er den kommunikation der foregår med centralen.

Mvh

Allan Olsen



Martin Højriis Krist~ (08-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-01-01 22:02

> > Ikke korrekt. Keypad signalering er en del af ISDN-standarden.
>
> Muligvis, men ikke DTMF svjv.

Det har jeg heller aldrig påstået (omend en DTMF generator er indbygget i de
fleste ISDN-telefoner og en centralplaceret keypad -> DTMF konverter har
været foreslået (sammen med alt muligt andet der næppe bliver til noget))
Men stjerne og firkant er langtfra bundet til DTMF-toner. En længere
forklaring af Keypad-signaleringen er nok overkill, men tænk på at du kan
løfte en ISDN telefon og sende et tegn af gangen til centralen ved opkald.
Disse tegn kan sagtens være * eller #

> ISDN er rent digitalt iflg oplysninger fra kollegaer inden for
> central-afdelingen.

Korrekt.

> DTMF kan selvfølgelig godt transmitteres over en B-kanal, da al tale jo
> multiplexes ad denne vej også via ISDN.

Korrekt.

> Og DTMF er toner der ligger inde for talebåndet (400 - 3400 Hz)

Korrekt.

> Al kommunikation foregår via de forskellige lag (Lag1 - Lag2 osv)

Central-terminal kommunikation foregår (når det gælder kaldshåndtering) på
lag3

> Når et nummer ringes op, sender ISDN udstyr via disse Lag digitale
> informationer til Centralen.

Ja, via lag3

> Hvis du besider et Zyxel modem, prøv da at koble et terminalprogram op til
> dette og benyt så monitoren.

Eicon Diva kan ligeledes dette.

> Prøv herefter et benytte en af POTS portene og se hvad der sker.
> Hvad du her ser er den kommunikation der foregår med centralen.

Ja, men hvad har det med keypad kontra DTMF at gøre?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste