Metatags virker ikke
Fra : -Jens-

Dato : 23-01-02 12:34

Jeg har lavet en hjemmeside, hvorpå jeg har lagt en hel keywords, som gerne
skulle findes af de forskellige søgerobotter.

Jeg har sammenlignet opsætningen af søgeord, med en anden side, hvor de
bliver fundet, og det ser ok ud.

Jeg har lige v.hj.a Google søgt efter et af søgeordene, men siden dukker
ikke op.

Er der en der har en forklaring.

På forhånd tak
Jens

Fra : Rita

Dato : 23-01-02 12:42

"-Jens-" skrev:
>Jeg har lige v.hj.a Google søgt efter et af søgeordene, men siden dukker
> ikke op.

Hej Jens
På Googles side: http://www.google.com/intl/da/addurl.html
kan man finde disse ord:
'vi kan hverken forudsige eller give garanti for, hvornår eller om de vil dukke op'

Google har måske bare ikke fået din side med i deres database endnu.
M.v.h. Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-01-02 12:56

Wed, 23 Jan 2002 12:34:13 +0100, skrev "-Jens-"
<jens.claudius@get2net.dk>:

>Jeg har lavet en hjemmeside, hvorpå jeg har lagt en hel keywords, som gerne
>skulle findes af de forskellige søgerobotter.

Det er kun Altavista, der stadig bruger disse.

En ordentlig søgemaskine læser teksten på siden i stedet for, så
det gælder om at have relevant tekst om sidens indhold på
forsiden.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 23-01-02 18:48

-Jens- wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Er der en der har en forklaring.

Som Knud er inde paa betyder keywords naesten ikke laengere noget for sidens
placering i soegemaskinerne. De kan dog vaere YDERST relevante hvis du
benytter en soegemaskine paa din egen side.

Google er snedig og ranker bl.a. siderne efter hvor mange som linker til dem.
Du kan tjekke hvor mange der linker til din side ved at skrive
link:www.dinside.dk i soegefeltet hos Google - virkelig cool feature!

Eksempel:
http://www.google.com/search?q=link:www%2Ehtml%2Edk

Bedste hilsener
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : -Jens-

Dato : 25-01-02 12:23

Tak for Jeres svar.

Jeg er gået igang med at tilmelde siden til diverse søgemaskiner.

mvh
Jens

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-01-02 02:32

Problemet kan ses på flere måder:
1: Hvis du sender informationer til de forskellige søgemaskiner (dem er der
100-vis af) kan der gå op til 1,5 år før de kan ses...
Men hvis du har din hjemmeside liggende hos visse udbydere f.eks. TDC, har
de en fil liggende i roden på deres server som standser roboternes videre
søgning, dette for at begrænse båndbredden, men til gængæld værdiløst for
brugeren (som dog betaler formuer alligevel).
Min hjemmeside har eksisteret i mere end 2 år, se om du kan finde den via
søgemaskinerne
her er mine META tags:
1200.00. Vi laver også access databaser, exel regneark, logo, animering og
specielle ønsker">
grafik, ehandel, excel, access, databaser, animering, logo, spændende,
niche, pensel, indeholder ikke sex, bestillingsarbejde, flexibel,
fremgangsmåde, handelsgaarden, powerpoint, presentationer, animering,
malearbejde">

John

http://home19.inet.tele.dk/forlaget/