Tele2
Fra : Sørensen

Dato : 23-01-02 12:37

Tele2 smider store annoncer i dagbladene - mobil fast pris, 1,10/min.
Det lyder jo besnærende, men hvilke master bruger tele2? Jeg er iøjeblikket
på SOnofon - er ikke klar over minuttaksten der, men den er garanteret
højere - og ønsker jo ikke ringere dækning.
Et andet spørgsmål er jo også, om tele2 også er konkurrencedygtige på
udlandstakster??
hilsen Søresen

--
1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-01-02 14:16

Sørensen skrev:

>Tele2 smider store annoncer i dagbladene - mobil fast pris, 1,10/min.

Der skal abonnement oven i hatten:
http://www.tele2mobil.dk/priser_i_dk_abb.html
Det kan bedre betale sig for mig at blive hos Telmore, selvom deres
minutpris er 1,20 - fordi jeg ikke skal betale abonnement hos dem.

Tele2 bruger Sonofons net: http://www.tele2mobil.dk/dekningskort.html

>Et andet spørgsmål er jo også, om tele2 også er konkurrencedygtige på
>udlandstakster?

http://www.tele2mobil.dk/priser_i_udland_abb.html

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-01-02 15:08

On Wed, 23 Jan 2002 14:15:31 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Det kan bedre betale sig for mig at blive hos Telmore, selvom deres
>minutpris er 1,20 - fordi jeg ikke skal betale abonnement hos dem.

Faktisk er Telmore konkurrencedygtig med fastnet! Vores senerste
fastnettelefonregning fra Debitel var på 267 kr. inkl. abonnement og
50 min. fri taletid. Hvis min kæreste og jeg hver havde en Telmore
telefon, og til sammen talte det samme antal minutter ville vi slippe
med lidt over 200 kr.

Nu venter vi bare på, at vores 6 mdr. hos Debitel stille og roligt
løber ud.

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ# 9178476

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-01-02 15:18

Hans Pedersen skrev:

>Faktisk er Telmore konkurrencedygtig med fastnet!

Hvis man ikke ringer fra fastnet særlig meget, så er det klart - for
man kan spare abonnementsafgiften.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : D9N

Dato : 23-01-02 15:48

> [...]

det er mange udbydere

> Hvis man ikke ringer fra fastnet særlig meget, så er det klart - for
> man kan spare abonnementsafgiften.

hvis man ringer meget til mobilnumre i dagtimerne er det billigere at ringe
fra sin mobil hvor man betaler 1,20 end at ringe fra sin fastnet til mobil
for der betaler man 1,74

--
vh
D9N

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-01-02 17:24

On Wed, 23 Jan 2002 15:47:49 +0100, "D9N" <trans@it.dk> wrote:

>det er mange udbydere

Mange er måske så meget sagt, men Telmore, Tiscali og Club Blah Blah,
der præsterer lave minutpriser uden at bon'e for abonnement er.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Sørensen

Dato : 23-01-02 21:09

Hvilke master bruger disse? Jeg er ikke interesseret i at få dårlige
dækning - ligesom det er vigtigt for mig at kunne beholde mit nuværende
(sonofon) tlf. nummer. Hvilken opfylder disse krav - og er billigere??
Sørensen

Fra : Michael Jensen

Dato : 23-01-02 21:20

> [...]
> dækning - ligesom det er vigtigt for mig at kunne beholde mit nuværende
> (sonofon) tlf. nummer. Hvilken opfylder disse krav - og er billigere??

Jeg ved ikke hvilke master de bruger, det er vidst forskelligt hvilken
virksomhed der leverer dem

Spøg til side, de benytter sig af Sonofons GSM 900 og 1800 netværk.

Fra : Sørensen

Dato : 23-01-02 21:47

Hvem gør? Alle de nævnte?? Og kan man overføre sit sonofonnummer til dem? Og
et spørgsmål til: Hvad med opkald fra udlandet - nogle restriktioner der?
Sørensen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 23-01-02 21:54

"Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev
> Hvem gør? Alle de nævnte??

Tele2 og Club blah blah benytter Sonofon
Telmore og Tiscali benytter TDC

> Og kan man overføre sit sonofonnummer til dem?

Ja, hvis de vil modtage nummeret og dig som kunde.

> et spørgsmål til: Hvad med opkald fra udlandet - nogle
> restriktioner der?

Det er forskelligt. Hos f.eks. Telmore kræver det tilmelding og
betaling af et tilmeldingsgebyr gebyr.
Se evt. på deres hjemmesider, der står det hele.

Det ville være rart hvis du også lige læste

Vh Mark

Fra : Nick Christensen

Dato : 24-01-02 08:19

> Tele2 og Club blah blah benytter Sonofon

Og du skal ikke vente flere måneder, når du skifter fra SONOFON til en
anden udbyder der roamer via SONOFON. Jeg skiftede inden for 1 md. i
mellem SONOFON og Club Blah Blah her fornyligt.

Den er straks værre hvis man skal blande TDC (= Tiscali og Telmore) ind
i det. Det er hvert i fald min erfaring ved at læse med herinde.

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-01-02 22:20

On Wed, 23 Jan 2002 21:47:08 +0100, "Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote:

>Hvem gør? Alle de nævnte??

Nej, i hvert fald Telmore og Tiscali anvender TDC Mobils net, og man
kan (hos minimum Telmore) også anvende GSM 900, hvilket mig og min
Nokia 9110 er meget glade for.

>Og kan man overføre sit sonofonnummer til dem?

Ja. Siden 1 juli 2001 har det været muligt at flytte numre imellem
udbyderne. Kører således med et "Orange-nummer" ved Telmore. Men det
er netop her, at der har været stooore problemer, altså ved
overflytningen af numre.

>Og
>et spørgsmål til: Hvad med opkald fra udlandet - nogle restriktioner der?

Jeg ved at man ved Telmore kan betale sig fra at blive kreditvurderet
(koster kr. 99) hvilket giver mulighed for opkald fra udlandet.

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-01-02 08:28

Ahaaaa... Det er derfor, de tager penge for det, eller er det noget du
gætter?!? Jeg meldte mig dog til lige da de fik mulighed for
udenlandstelefoni - da var det gratis... :)

/H3nrik!

Fra : Hans Pedersen

Dato : 24-01-02 09:24

On Thu, 24 Jan 2002 08:27:58 +0100, "H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk>
wrote:

>Ahaaaa... Det er derfor, de tager penge for det, eller er det noget du
>gætter?!?

Jeg forholder mig blot til den information, der er givet på Telmores
hjemmeside.

<citat>
På den personlige side under punktet Indstillinger - Udlandstelefoni
kan du tilmelde din TELMORE Free-aftale udlandstelefoni, oprettelsen
koster 99 kr. og dækker bl.a. omkostningerne ved en kreditvurdering.

Udlandstelefoni er således ikke inkluderet ved oprettelse af TELMORE
Free.
</citat>

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ# 9178476

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-01-02 09:53

Sorry, det havde jeg ikke selv set, da jeg selv meldte mig til i en gratis
periode... Tak!