Lasat Speed II og Vis nr. på pc
Fra : KK

Dato : 04-01-01 15:51

Læs lige følgende uddrag

Jeg skrev:
Er det muligt at benytte LSII sammen med et vis nr. program på pc'en, som
så kan vise nummeret på indkommende opkald? Hvis 'nej', hvorfor ikke? Er det
noget hardware mæssigt i modemet eller vil det evt. kunne lade sig gøre i en
næste version af firmwaren?
-------------
Svar fra Lasat:
Umiddelbart skulle dette ikke være noget problem, hvis du har noget
software der
kan se den CLIP information der sendes med A-nummer præsentationen.
Jeg skal dog med det samme sige at jeg ikke kender til noget software der
kan klare dette.
-------------

1) Er der nogen, som kan bekræfte at nedenstående er rigtigt?
2) Og hvilken software kan f.eks. bruges til det?

Hilsen
Karsten

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-01-01 16:38

"KK" <karstenFJERNDETTE@mailme.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 1) Er der nogen, som kan bekræfte at nedenstående er rigtigt?

Det burde være rigtigt.

> 2) Og hvilken software kan f.eks. bruges til det?

I følgende svar undlader principielt at komme ind på dybere tekniske
forklaringer.

1) Lasat Speed II anvender samme type kommandosæt som Lasat 1280 I (A/B).

2) RVS-COM understøtter (normalt) Lasat 1280 I (A/B), såfremt AT-kommando
sættes kan fortolkes standard (som 99,9% af fabrikanterne anvender) iht.
RVS´s specificationer.

3) Lasat Speed II (IMO) anvender *ikke* den samme standard som 1280 I (A/B).

4) Om der findes andre AT-kommandobaserede Nummervisningsprogrammer, kan jeg
desværre ikke fortælle dig.

5) Den standard den anvendes i verden i dag (99,9%) anvender CAPI som
snitflade imellem modem (T/A) og applikationssoftwaren.

mvh
Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-01-01 23:10

> [...]

> software der
> kan se den CLIP information der sendes med A-nummer præsentationen.

A-nummerpræsentationen sendes kun ud på den analoge port og du må derfor
have noget hw der kan opsamle denne a-nummer signalering fra den analoge
port.
Lasaten sender ikke noget op til PC'en og så er en softwareløsning et no go

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : KK

Dato : 04-01-01 23:20

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:932sc5$hp4$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> port.
> Lasaten sender ikke noget op til PC'en og så er en softwareløsning et no go

Jamen, det er jo flot at Lasat-medarbejderen ikke engang vidste det! Har du et
link med denne info, så jeg kan føle mig helt overbevist om, at det ikke kan
lade sig gøre?

/Karsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-01-01 23:33

> [...]
du et
> link med denne info, så jeg kan føle mig helt overbevist om, at det ikke

Jeg fandt denne: http://www.lasat.com/support/faq/faq25.asp
Den er dog kryptisk og jeg ved ikke hvad de mener med Caller ID i dette
tilfælde.
Jeg har dog aldrig hørt om nogen der fik det til at fungere, og alle de
ID-programmer jeg kender anveder CAPI 2.0 hvilket jeg ikke har set Lasat
Speed II understøtte.
Jeg kan selvfølgelig tage fejl...

Fra : Bangor

Dato : 05-01-01 11:58

On Thu, 4 Jan 2001 23:33:23 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Jeg har dog aldrig hørt om nogen der fik det til at fungere, og alle de
>ID-programmer jeg kender anveder CAPI 2.0 hvilket jeg ikke har set Lasat
>Speed II understøtte.
>Jeg kan selvfølgelig tage fejl...

Men det gør du ikke - SPEED II understøtter ikke CAPI - hverken 1.1
eller 2.0 - og det eneste program jeg har set understøtte A-nummer
præsentation uden CAPI, er RVS-Com.

RVS-Com blev leveret i en speciel tilrettet version til LASAT unique
1280i a/b, hvor dette såvidt jeg husker, fungerede.

RVS-Com er ikke blevet leveret til SPEED II.

Så det er meget, meget usandsynligt at man kan få A-nummer præsenteret
på sin skærm.

Mvh.

Bangor

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-01-01 12:17

"Bangor" <bangor@madnessstudio.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så det er meget, meget usandsynligt at man kan få A-nummer præsenteret
> på sin skærm.

Hejsa Bangor.

Du har fuldstændig ret

God dag.

mvh
Bjørn

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 13:21

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-01-01 13:21

"Bangor" <bangor@madnessstudio.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> (Okay, det var lidt skrå-sikkert, men jeg er i godt humør i dag!)

Det var li´godt fand... (humør altså)

Ingen sure opstød udefra i dag )

Også god weekend til dig og gutterne.

mvh