4 bytes til float
Fra : Torben Lund

Dato : 23-01-02 11:46

Hej,
Jeg modtager 1 byte i 4 'sessions' der i alt skulle være en floating
point værdi;
-hvordan samler jeg disse 4 'løse' bytes til en float?
Det er vel et eller andet med 'byte array to float', men jeg kan ikke
finde nogen standart konvertering, eller ska' jeg ha' stærkere briller?

Mvh
Torben

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 23-01-02 12:56

Det er helt afhængigt af hvordan din float er encodet i den anden ende.

-dennis

Fra : Torben Lund

Dato : 23-01-02 13:00

Den ligger i IEEE formatet 32 bit; 1 sign, 8 exp., 23 numerisk
(mantissa).

/Torben

Den 23-01-2002, 12:55:53, skrev Dennis Thrysøe <dt@netnord.dk> til emnet
Re: 4 bytes til float:

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 23-01-02 13:15

I så fald vil jeg mene at Float.intBitsToFloat(int bits) skulle klare
ærterne.

Først de individuelle bytes stoppet ind i en int (bitshifting osv.) og
så ovenstående metode.

Der står i javadoc'en at det er i " IEEE 754 floating-point 'single
precision' bit layout".

-dennis