Netværksopsætning!?
Fra : Stud

Dato : 23-01-02 12:02

Skal til et forestående computermarathon, på min arbejdsplads opsætte, op
til, 16 computere i netværk. Har en Zonet 16ports switch og netværkskabler.
En del af computerne er allerede sat op, så det er ikke noget problem. MEN
er lidt i tvivl om hvilke protokoller der skal installeres på div.
computere, samt hvordan de skal konfigureres i det hele taget. De skal
faktisk kun bruges til at spille på (Counter-Strike etc.)

Der er også flere forskellige windows versioner der skal snakke sammen, er
det et problem??

Håber der er nogen der kan hjælpe, evt. henvise til nogle links!!

Mvh
Stud

Fra : TDA

Dato : 23-01-02 12:11

Det burde kun være nødvendigt med Tcp/ip, men det kræver jo lige lidt
opsætning.
For en sikkerheds skyld kan du også installere IPX, det kræver ingen
opsætning, og der er flere ældre spil der er nemmere at få til at køre med
denne protokol.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-02 23:59

On Wed, 23 Jan 2002 12:11:22 +0100, "TDA" <tda@privat.dk> wrote:

> For en sikkerheds skyld kan du også installere IPX, det kræver ingen
> opsætning

Det er min erfaring, at hvis man forsøger at køre IPX på en række
forskellige Windows-maskiner (evt. i forskellige versioner), så
får man ofte problemer med, at de ikke kan blive enige om IPX
netværksnummer og frame-type. Heller ikke her virker auto-skod.

Som IPX netværksnummer kan man bruge FEDABE00 og som frame-type
fx. 802.3. Det er ikke særlig afgørende hvad man sætter det til,
bare man sætter det ens.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-01-02 13:16

"Stud" <bygger@get2net.dk> skrev:
> [...]

> computere, samt hvordan de skal konfigureres i det hele taget.
> De skal faktisk kun bruges til at spille på (Counter-Strike etc.)

Jeg ville installere TCP/IP med fast IP-adresse, fx 192.168.0.x,
hvor x er et tal imellem 1 og 254 og _skal_ være forskellig for hver
computer på switchen. Samme subnet, fx.255.255.255.0
Automatisk rammetype og nethastighed (evt. fast på 100Mbps fuld
duplex).
Og IPX er også en god ting at installere.
Fil- og udskriftsdeling skal man naturligvis også huske, hvis der skal
hentes filer fra hinanden.

> Der er også flere forskellige windows versioner der skal snakke
> sammen, er det et problem?

Det burde det ikke være, jo, måske kan nogle af spillene ikke køre
på fx. Win2000 maskiner - men det finder I jo ok ud af

Venligst
Mikael