Lasat speed II ingen forbindelse
Fra : Jan Jacobsen

Dato : 04-01-01 09:06

Hej NG!

Efter skift af stationær pc kan jeg ikke få forb. til mit Lasat speed II
modem gennem COM porten. Jeg bruger USB porten til den bærbare og det
virker.

På min tidl. stationære var der ingen probs. og begge systemer (nye+gamle)
kører med Win98. Seneste drivere er ligeledes anvendt.

Når pc'en starter op lyser dioden på modemet for aktivitet på com porten,
dioden slukker når win98 starter op, men lyser igen når hele systemet er
klart??

Er det mit bundkort der driller??

Jan

Fra : Bangor

Dato : 04-01-01 10:51

On Thu, 4 Jan 2001 09:06:00 +0100, "Jan Jacobsen" <-@-.dk> wrote:

> [...]
>dioden slukker når win98 starter op, men lyser igen når hele systemet er

Nok nærmere com-porten. Prøv at sætte porthastigheden ned til 57.600.

Mvh.

Bangor

Fra : Jan

Dato : 05-01-01 08:36

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 05-01-01 08:49

Hej Jan
Har du haft både USB + COM stikket i på samme tid?
Og begge pc'er tilsluttet?

mvh
Anton

Fra : N/A

Dato : 06-01-01 22:49

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 06-01-01 22:49

Hej Jan
Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har oplevet at hvis der er en
potentiale forskel mellem de to PC'er,
kan det give nogen problemer i modemmet. Jeg er ikke inde i el-området, men
fandt ud af at der var en
potential forskel på mine 2 maskiner på ca. 40 volt. Det viste sig at være
skidt, og jeg ødelagde 2 Lasat
Speed II. Med mit 3. lasat modem er der ikke nogen problemer, for nu har jeg
fået jordforbindelse på alt.
Den dybere forklaring kan jeg ikke give dig, men dem der ved en masse om
elektronik kan måske.
Lasat support er forøvrigt meget flinke.

mvh
Anton
"Jan" <none@given.yet> skrev i en meddelelse
> Ja.
>
> Jeg har også prøvet at afinstallere modemet, alligevel lyser dioden for
COM