Musemarkør
Fra : Peter

Dato : 23-01-02 11:33

Hej,

Jeg er ved at lave et menusystem v.h.a. <div> elementer og jeg vil
gerne have at musemarkøren ændre sig til en hånd når den er over et
menupunkt. I Explorer kan man lave dette v.h.a. CSS, men det forstår
Netscape tilsyneladende ikke. Derfor har jeg overvejet at lave alle
menupunkter om til lænker (links ). Dette vil få en hånd frem i
både Explorer og Netscape, men problemet er at disse lænker ikke skal
pege noget sted hen og at browseren ikke skal foretage sig noget
når/hvis der bliver trykket på en lænke. Kan dette lade sig gøre og,
hvis det kan, kan nogen så give eksempler på dette?.

Jeg vil også meget gerne høre alternative forslag til en løsning.

På forhånd tak
Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-01-02 11:42

23 Jan 2002 02:32:50 -0800, skrev ptrlsn@hotmail.com (Peter):

>I Explorer kan man lave dette v.h.a. CSS, men det forstår
>Netscape tilsyneladende ikke

Netscape 4 kan du ikke få til det, men Netscape 6 kan godt, his
man bruger den rigtige syntax.

cursor: hand forstås kun af IE 5 og det er en bug, at den forstår
det.
Den rigtige syntax er cursor: pointer og det forstås af IE 6 og
Netscape 6.

Så man kan bruge
cursor: hand; cursor: pointer

--