Lasat speed II USB og WIn ME problem
Fra : Christian Skands

Dato : 03-01-01 21:23

Håber på lidt hjælp herfra. Jeg har fået windows ME og nu påstår computeren
at den ikke kan få forbindelse med mit modem (Lasat Speed II USB) Det er
ikke sket lige efter at jeg installerede Win ME, den første uges tid gik det
meget godt. Jeg har prøvet at hente nye drivere fra Lasat's hjemmeside, så
fik jeg godt nok forbindelse men blev smidt af efter 30 sek. Nu sidder jeg
her med mit analoge modem og surmuler Nogle der har forslag????

Christian
skands@mail.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-01 22:11

> [...]
> at den ikke kan få forbindelse med mit modem (Lasat Speed II USB) Det er
> ikke sket lige efter at jeg installerede Win ME, den første uges tid gik

Kan du bruge modemet via den serielle port?
Hvilken software fra Lasat anvender du?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Christian Skands

Dato : 04-01-01 17:31

"> Kan du bruge modemet via den serielle port?

Det har jeg ikke prøvet.

> Hvilken software fra Lasat anvender du?

Inden jeg sendte den første meddelelse til denne NG anvendte jeg den
software der fulgte med da jeg købte modemet (kender ikke versionen) Jeg har
siden gravet lidt i sagen og fundet ud af at jeg måske skulle hente en ny
driver fra Lasat (en Beta etellerandet) Den fik jeg så via mail, så nu er
softwaren opdateret til version 1.34. Så langt så godt. Nu mangler jeg så
tilsynladende en driver, som der i beskrivelsen står skulle være under
C:\Lasat. Der er også en folder der hedder Drivers, men når jeg vælger den
sker der ikke en sk.. Håber at du kan hjælpe mig ud fra disse oplysninger.

Christian
skands@mail.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-01-01 23:13

> "> Kan du bruge modemet via den serielle port?
> Det har jeg ikke prøvet.

Den ville jeg prøve.

> [...]
> driver fra Lasat (en Beta etellerandet) Den fik jeg så via mail, så nu er
> softwaren opdateret til version 1.34. Så langt så godt.

Jeg har ikke leget med Beta-versionen, og flere der har prøvet har haft
store problemer (der er dog også andre der ikke har haft problemer)

> Håber at du kan hjælpe mig ud fra disse oplysninger.

Mit råd er at gå tilbage til den gamle driver og bruge com-porten. Det ved
man hvad er...

Fra : Christian Skands

Dato : 05-01-01 21:54

> Mit råd er at gå tilbage til den gamle driver og bruge com-porten. Det ved
> man hvad er...

Ok, Det gør jeg så. Ihvertfald indtil videre. Mange tak for hjælpen.

Christian

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 06-01-01 08:33

Jeg kører Win ME via USB port uden problemer??
Så dit burde også kunne virke, det ville være det bedste hvis du har en
ældre com. port ( som jeg har ) som tit ikke kan køre mere end 115000 på
porten, hvis du ofte bruger 2 linier.

DVS: at da jeg satte det til skiftede jeg også ledningen der går fra NT
boksen til modem ud, med det der er med Lasat modemet så virkede det ikke
monterede det gamle som var med Eicon Diva modemet så virkede det.

Ved ikke om det kunne være en hjælp.

Hilsen Lars

Fra : Christian Skands

Dato : 06-01-01 16:41

> [...]
> Så dit burde også kunne virke, det ville være det bedste hvis du har en
> ældre com. port ( som jeg har ) som tit ikke kan køre mere end 115000 på

Om det er en ældre com port ved jeg ikke. Hele PC'en er rimelig ny.

> DVS: at da jeg satte det til skiftede jeg også ledningen der går fra NT
> boksen til modem ud, med det der er med Lasat modemet så virkede det ikke
> monterede det gamle som var med Eicon Diva modemet så virkede det.

Jeg bruger heller ikke den ledning der fulgte med LASAT modemet. I et
tidligere indlæg fik jeg det råd at bruge etellerandet netværkskabel, så det
gør jeg nu. Er dit modem et LASAT speed II? Hvilken firmware version bruger
du?

Christian

Fra : Christian Skands

Dato : 06-01-01 16:35

> Ok, Det gør jeg så. Ihvertfald indtil videre. Mange tak for hjælpen.

Det virker heller ikke. Nogen forslag? Har den betafirmware 1.34 lavet
fuldstændig ged i det hele?

Christian

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 06-01-01 18:04

Jeg bruger den der fulgte med Lasat SPEED II modemet virker fint, prøv da at
skifte tilbage til 1.31 hedder den vist den der fulgte med, du har jo ikke
så mange andre valg. Føler virkeligt med dig det er P..... surt at det ikke
virker, men fortvivl ikke der må være en løsning
Hilsen Lars Lauritzen

Fra : Christian Skands

Dato : 06-01-01 19:54

> [...]
at
> skifte tilbage til 1.31 hedder den vist den der fulgte med, du har jo ikke
Det har jeg også tænkt på, MEN hvordan hulen gør man det?

>Føler virkeligt med dig det er P..... surt at det ikke
> virker, men fortvivl ikke der må være en løsning.

Ja det håber jeg da. Lige nu overvejer jeg om der er noget galt med modemet,
da det jo har virket også med ME.

Christian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-01-01 17:58

> Det virker heller ikke. Nogen forslag?

Ring til Lasat. Det kunne godt lyde til at det er gået hen og er blevet
defekt..

Fra : Christian Skands

Dato : 07-01-01 19:47

"> Ring til Lasat. Det kunne godt lyde til at det er gået hen og er blevet
> defekt..

Jeg har idag talt med en medarbejder fra ISDN2 hotline og hun kom også til
den konklusion at det måtte være defekt. Så det bliver byttet i løbet af
denne uge, hvis det ikke løser mit problem vender jeg frygteligt tilbage.
Mange tak for hjælpen.

Christian

Fra : Christian Skands

Dato : 24-01-01 19:48

> [...]
> denne uge, hvis det ikke løser mit problem vender jeg frygteligt tilbage.

Det hjalp ikke. Jeg har senere erfaret at via-chipset kan give problemer. På
www.viatech.com har de nogle drivere der skulle afhjælpe dette. Mit problem
blev ikke umiddelbart løst. Jeg har også et internt modem i PC'en som var
deaktiveret, men først da jeg slettede det i enhedshåndteringen hjalp det.
Håber at dette evt. kan hjælpe andre med samme problem.

Christian