ISDN SPØRGSMÅL:
Fra : Kim014

Dato : 03-01-01 18:39

Jeg har lige købt en isdn pakke til 299,- med nettid 20 og skal konvertere
d17/1
1 Må man have andre udbydere sammen med teledanmark i de første 6 mdr.
2 Når man sætter nt boks op må man så have 10 mtr.alm. telefonledning før NT
box og 10 mtr. efter til analog telefon?
3 Har Teledanmark de samme newsgrupper som cybercity, eller måske ikke alle?
4 Jeg er på ca. 2 timer hver dag det koster ved cybercity 200,- md i TDK er
man næsten nødt til at købe nettid 80 men det koster 300,- + 50,- ekstra for
ISDN er det ikke meget i forhold til ADSL som jeg ikke kan få ??
5 kører ISDN altid med min. 64kbs og stabilt???

MVH KIM

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-01 19:11

> Jeg har lige købt en isdn pakke til 299,- med nettid 20 og skal konvertere
> d17/1
> 1 Må man have andre udbydere sammen med teledanmark i de første 6 mdr.

Til internet? Ja.

> 2 Når man sætter nt boks op må man så have 10 mtr.alm. telefonledning før
NT

Ja, sålænge det er en god kvalitet (tænk på den lange ledning til centralen)

> box og 10 mtr. efter til analog telefon?

Igen, hvis det er god kvallivare

> 3 Har Teledanmark de samme newsgrupper som cybercity, eller måske ikke
alle?

Som udgangspunkt de samme, dog selvf. ikke de interne cybercity.* (eller
hvad de nu hedder)

> [...]
for
> ISDN er det ikke meget i forhold til ADSL som jeg ikke kan få ??

Jo, det er meget i forhold til ADSL, men meget billigere end fx mobil (du
kan _slet_ ikke sammenligne teknologierne)
Fordelen ved Nettid80 er at du kan distribuere de 80 timer frit over måneden
(timeprisen er desuden kun ca 10% over CC, hvor du mister tid du ikke bruger
en dag)
De 50 kroner ekstra for ISDN er jo uafhængig af din internetudbyder og
dækker det faktum at du får en ekstre linje og bedre stabilitet og
hastighed.

> 5 kører ISDN altid med min. 64kbs og stabilt???

Stort set. I de tilfælde der er problemer er det i 99% af tilfældende
dårligt terminaludstyr. Selve ISDN-nettet (og teknologien) er _meget_
stabilt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 03-01-01 19:44

Kim014 <kim014@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg har lige købt en isdn pakke til 299,- med nettid 20 og skal konvertere
> d17/1
> 1 Må man have andre udbydere sammen med teledanmark i de første 6 mdr.

Naturligvis. Og mon ikke du har købt isdn-pakken af TeleDenmark
Communications [som snart skifter navn til TeleDänemark Kommunikation
], ikke af Tele Danmark Internet?

> 2 Når man sætter nt boks op må man så have 10 mtr.alm. telefonledning før NT
> box og 10 mtr. efter til analog telefon?

Jeg havde en tekniker ude og sætte isdn op. Mine analoge telefoner kører
på en af de analoge udgange fra isdn-routeren [med indbygget
isdn-adaptor, router, dhcp-server og 4-ports hub]. Og han trak en
ledning fra telefonindgangen i lejligheden, ikke fra noget stik.

> 3 Har Teledanmark de samme newsgrupper som cybercity, eller måske ikke alle?

Vel nogenlunde de samme.

> [...]
> ISDN er det ikke meget i forhold til ADSL som jeg ikke kan få ??
> 5 kører ISDN altid med min. 64kbs og stabilt???

Drop TD@. Og jeg nøjes med CC 60 løsningen; gratis de første 60 minutter
om dagen, derefter 14 øre/min. uanset tidspunkt.

Selv om dit TD@ abonnement tilsyneladende er gratis, kommer du i øvrigt
altid til at betale almindelig telefontakst; 28 øre/min i dagtimerne, 14
aften og nat for lokaltakst. Med forvalg til CC slipper jeg for det.

Generelt er man sikker på to ting ved at vælge TD: den dårligste service
og de højeste priser.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-01 19:57

> Drop TD@. Og jeg nøjes med CC 60 løsningen; gratis de første 60 minutter
> om dagen, derefter 14 øre/min. uanset tidspunkt.

Med Nettid80 er du gratis på nettet de første 80 timer pr. måned og tiden
kan overføres til næste måned. Minutter derudover koster 10 øre uanset
tidspunkt

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 08:36

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 08:36

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-01 08:36

Wed, 3 Jan 2001 22:07:31 +0100, skrev "Kim014"
<kim014@vip.cybercity.dk>:

>Jeg vil lige spørge om jeg har forstået det rigtigt med hensyn til Teledk
>ISDN pakken 299,- (jeg må godt beholde mit nuværende CC 120 fasttid når
>jeg betaler de 50,- md for ISDN eller tager jeg fejl)?

Ja da, men du skal have dit fastnetabonnement hos TeleDanmark og i den
udgave, hvor nettid 20 medfølger (Lasat Speed II adapter) binder du
dig for det i ½ år (6 X kr. 149), men du kan sagtens bruge de to
ISP'er ved siden af hinanden.

I den udgave, hvor det er et Eicon Diva, der medfølger er der vist
ingen bindinger m.h.t. nettid eller andet TDI abonnement.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 04-01-01 11:28

> [...]

> ISDN pakken 299,- (jeg må godt beholde mit nuværende CC 120 fasttid når
> jeg betaler de 50,- md for ISDN eller tager jeg fejl)????? MVH KIM

Ja. Det gør jeg faktisk. Og jeg fik en tekniker til at installere isdn
gratis, da jeg i forvejen havde et internetstik.

Jeg bruger dog kun CC 60 fasttid.

Fra : Torbenth

Dato : 03-01-01 21:26

Per Erik Ronne skrev i meddelelsen
<1emobsm.1neryaq1snha2hN%serse@diku.dk>...

>Generelt er man sikker på to ting ved at vælge TD: den dårligste service
>og de højeste priser.

Hej.

Passer ikke. Bedre service fås ikke. Bl.a. 80 numre ved problemer. Kan ringe
hele døgnet og få hjælp til mange ting.
Det er årsagen til at jeg ikke skifter til alternativ udbyder.
Men men, bruger WOL og CC til internet.

Men kan ikke lige nu sende til NG via CC (kl. 21.25). De har alt for ofte
problemer!!!

Mvh.
Torben

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 04-01-01 11:28

Torbenth <torbenth@it.dk> wrote:

> Per Erik Ronne skrev i meddelelsen
> <1emobsm.1neryaq1snha2hN%serse@diku.dk>...

> Hej.
>
> Passer ikke. Bedre service fås ikke.

Hvorfor har TDs kundeservice så fået ordre om at lyve over for kunderne?
De siger at adsl 1) kræver installation af et PCI-kort på den maskine
der skal bruges, og derfor 2) kun kan bruges af én datamat, som tilmed
skal køre Windows.

Når sandheden er, at man kan slutte en router på [følger gratis med
abonnement hos World Online eller CyberCity, så længe abonnementet
opreholdes], og derigennem kan tilslutte en almindelig hub eller switch
som tillader brug af alle operativsystemer og alle moderne datamattyper
med ethernetkort.

Fra : Christian Erritsø

Dato : 04-01-01 13:53

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> wrote in message
<snip>
> [...]
> De siger at adsl 1) kræver installation af et PCI-kort på den maskine
> der skal bruges, og derfor 2) kun kan bruges af én datamat, som tilmed
<snip>

Jeg selv og mine kolleger lyver absolut ikke overfor kunderne. Det der
bliver leveret med en NetExpres løsning kan kun installeres på en PC, og
hvis det ATM25 netkort der følger med skal fungere optimalt, så skal denne
køre Windows 98.
Hvis potentielle kunder er interesseret i løsninger der kan bruges med en
ethernet-grænseflade (eksempelvis mac-brugere), eller som kan deles mellem
flere maskiner, så fortæller vi om Pro@ccess, som netop bliver leveret med
en router.

Christian Erritsø

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 04-01-01 17:14

Christian Erritsø <cerr@mail.dk> wrote:

> [...]

> hvis det ATM25 netkort der følger med skal fungere optimalt, så skal denne

Det har jeg ellers fået at vide på usenet af en der arbejder hos jer.
Jesper Skriver [når det står på usenet er det som bekendt offentligt
tilgængeligt]. Jeg har også flere gange fået oplyst andetsteds fra, at
man fuldt ud kan droppe ATM-kortet til 1000 kroner, og nøjes med at
sætte en router på. Det er en sådan router [i øvrigt en Cisco-router]
man låner gratis med hvis man bruger CyberCity eller World Online.

> [...]
> ethernet-grænseflade (eksempelvis mac-brugere), eller som kan deles mellem

Og hvad er Pro@ccess i forhold til NetExpress? Blot en ADSL-forbindelse
med medfølgende router? Til hvilke priser?

Jeg hørte intet om Pro@ccess da jeg for knap et halvt år siden skulle
flytte fra Ishøj til Husum, og derfor overvejede ADSL. Jeg valgte dog
ISDN med en ISDN-router, da denne løsning er billigere i drift.

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 23:35

Fra : PsHdO

Dato : 04-01-01 23:35

Hej.

> Et erhvervsprodukt med en router og fast IP. Priserne er ca. 10-20%
højere.

Den venlige medarbejder jeg talte med sagde at prisen for "proacess" faktisk
er billigere end Netexpress, (ved samme hastigheder), da man IKKE behøver at
betale for et internetabonnement med proaccess, men det passer måske ikke,
for så blev jeg vildledt mht. prisen på ADSL af den venlige medarbejder hos
TDK.

Mvh.
Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-01-01 23:49

> [...]
> for så blev jeg vildledt mht. prisen på ADSL af den venlige medarbejder

Det er sikkert medarbejderen der har ret. Jeg sidder ikke just i nærheden af
Salg, men har blot en personlig interesse

Fra : Torbenth

Dato : 04-01-01 15:48

Per Erik Ronne skrev i meddelelsen <1empjk2.1juyqmrush1tiN%serse@diku.dk>...
> [...]
>opreholdes], og derigennem kan tilslutte en almindelig hub eller switch
>som tillader brug af alle operativsystemer og alle moderne datamattyper

Ville det ikke være en god idé at adskille tingene.

Når jeg fortæller om god service hos Teledanmark, er det generelt vedr. alm.
telefoni. Af gode grunde udtaler jeg mig ikke om deres serviceniveau m.h.t.
internet og ADSL, da jeg bruger WOL og CC.
M.h.t. servicen dér bliver den vel ligeså god/dårlig afhængigt af den
enkelte servicemedarbejders indsigt.

Mvh.
Torben

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-01-01 23:01

> [...]
> De siger at adsl 1) kræver installation af et PCI-kort på den maskine
> der skal bruges, og derfor 2) kun kan bruges af én datamat, som tilmed

Det er ikke at lyve IMHO, men det er da korrekt at der ikke fortælles om
routere, switche, PCMCIA netkort, ATM-encapsulering og andre spændende ting
medmindrer kunden udtrykker ønske om disse informationer