Siden er sidst opdateret
Fra : Nicolaj Bertelsen

Dato : 23-01-02 09:09

Hej

Jeg har et lille problem med en side.
Jeg ønsker at der skal stå hvornår siden sidst er blevet opdateret. Og da
jeg ikke gider at skrive en ny dato hver gang kunne jeg ønske mig en
funktion der gjorde dette for mig.

Hvis jeg benytter "getlastmod()" i en grafisk php fil, så kommer datoen frem
for hvornår denne php fil sidst er blevet ændret. Det jeg så kunne ønske mig
var at lave en funktionen der kontrollerede alle filerne i biblioteket for
hjemmesiden (og alle underbibliotekerne) for hvornår den seneste fil er
ændret, og så skrive denne dato på hjemmesiden.

På forhånd tak
Nicolaj Bertelsen

Fra : Uffe Lund

Dato : 23-01-02 09:45

Nicolaj Bertelsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> hjemmesiden (og alle underbibliotekerne) for hvornår den seneste fil er
> ændret, og så skrive denne dato på hjemmesiden....

Jeg tror at du skal kigge på funktionen filemtime() - se
http://www.php.net/manual/en/function.filemtime.php

Jeg har selv en rammeside som ud fra en parameter includer selve indholdet. Jeg
viser datoen på "indholdsfilen" vha. nedenstående linie:
echo (date( "d.m.Y H:i", filemtime("$file")));

Med venlig hilsen
Uffe Lund

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nicolaj Bertelsen

Dato : 23-01-02 10:14

Det var det der skulle til. Tak for det.

Nicolaj

Fra : Marco Matruglia

Dato : 23-01-02 10:01

> Jeg har et lille problem med en side.
> Jeg ønsker at der skal stå hvornår siden sidst er blevet opdateret. Og da
> jeg ikke gider at skrive en ny dato hver gang kunne jeg ønske mig en
> funktion der gjorde dette for mig.

Jeg ved at man i notepad kan skrive .LOG i starten af sit dokument, og så
bliver der automatisk skrevet hvornår den sidst er blevet rettet.

Jeg ved ikke om det så kommer med i dit dokument, men det er da forsøget
værd =)

- Marco

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 23-01-02 20:44

Wednesday 23 January 2002 09:09 skrev Nicolaj Bertelsen:
> Jeg har et lille problem med en side.
> Jeg ønsker at der skal stå hvornår siden sidst er blevet opdateret. Og
> da jeg ikke gider at skrive en ny dato hver gang kunne jeg ønske mig
> en funktion der gjorde dette for mig.

Jeg benytter normalt følgende funktion Read_Dir_Get_Newest, til at
finde den nyeste fil i en biblioteksstruktur. Håber du kan bruge den!

function Read_Dir_Get_Newest($DOC_ROOT) {
$dir_handle = dir($DOC_ROOT);
while ($entry = $dir_handle->read()) {
$cur_dir = $DOC_ROOT;
if ($entry != "." && $entry != "..") {