XCOPY /d via FTP connection
Fra : Ronni Pedersen

Dato : 23-01-02 08:05

Hejsa,

Jeg har brug for "noget" der kan lave en kopiering af filer fra en FTP
Connection.
Der er tale om ca. 5000 filer der hver fylder 3-8 kb.
Jeg ønsker kun at kopiere de filer der er ændret, siden sidste kopiering
(xcopy /d).
FTP serveren tilsluttes som et netværksdrev.
Problemet er at når jeg bruger "xcopy /d" kopiere den alt...
Det virker fint, når dette gøres lokalt. (Det må jo være et problem med at
se datoen på filerne på FTP Serveren).

HJLÆP.....
Det må gerne løses med nye (ikke alt for dyre) programmer..

På forhånd tak..

/Ronni Pedersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-01-02 09:31

"Ronni Pedersen" <rp@lyoevej.dk> wrote in message
> Jeg har brug for "noget" der kan lave en kopiering af filer fra en FTP
> Connection.

Hmm... *Skal* det være via ftp? Der er nogle problemer med datoer og ftp.
Har du mulighed for at telnet eller ssh mellem maskinerne?
Eller har du evt. mulighed for at installere en lille server på en af dem?

> Der er tale om ca. 5000 filer der hver fylder 3-8 kb.
> Jeg ønsker kun at kopiere de filer der er ændret, siden sidste kopiering
> (xcopy /d).

Hvis det *skal* være ftp, så ville jeg bruge et "rigtigt" ftp-program i
stedet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 23-01-02 09:51

Det SKAL ikke være noget bestemt...
Krav:
1. det skal kunne gøres 100% automatisk når en bruger logger på. (via et
scritp eller lign).
2. Det skal virke over internettet.
3. Det skal være relativt sikkert.
4. Det skal kun opdatere fra server til klient og ikke omvendt.
5. Det skal helst virke om 2-3 uger...

Jeg er MEGET åben for nye ideer...

/Ronni Pedersen

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 23-01-02 11:57

> [...]
> 2. Det skal virke over internettet.
> 3. Det skal være relativt sikkert.
> 4. Det skal kun opdatere fra server til klient og ikke omvendt.

wget for windows..... ! Det kan det du efterspørger...

Mvh
Jacob

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 23-01-02 16:02

Har du et link ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-01-02 16:24

> Det SKAL ikke være noget bestemt...

rsync er oplagt her. Det er netop beregnet til den slags.

> Krav:
> 1. det skal kunne gøres 100% automatisk når en bruger logger på. (via et
> scritp eller lign).

Bare du kan starte et script, så kan du køre rsync.

> 2. Det skal virke over internettet.

Yup.

> 3. Det skal være relativt sikkert.

Du kan køre rsync over SSH, så er det temmeligt sikkert. :)
(potentielt)

> 4. Det skal kun opdatere fra server til klient og ikke omvendt.

Nemt.

> 5. Det skal helst virke om 2-3 uger...

rsync virker fint nu.

> Jeg er MEGET åben for nye ideer...

rsync er et program, som er beregnet til at overføre *ændringer*.

Det er et unix-program, hvis du kører Windows vil jeg anbefale at du
installerer cygwin. Du kan sådan set nøjes med rsync.exe og cygwin1.dll, så
har du nok til den grundlæggende funktionalitet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Djernaes

Dato : 23-01-02 20:11

Hejsa,

En bat fil og Windows ftp skulle kunne goere tricket ... med mindre du
vil have sub directories!

Gaa ind i Windows hjaelpen og soeg paa FTP. FTP kan gives en "kommand
fil", som udfoeres linie efter linie

f.eks.
---
anonymous
none@email.foo
bin
prompt
mget *
bye
---

Martin

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-01-02 09:49

> Hvis det *skal* være ftp, så ville jeg bruge et "rigtigt" ftp-program i
> stedet.

Som f.eks windows commander fra www.ghisler.com Hvis du kan huske den gamle
Norton Commander for DOS vil du føle dig hjemme med det samme.

Det er en del år siden jeg registrede det så jeg kan ikke huske prisen, men
det har fuld funktionalitet uden registrering.

--
Anders Majland

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 23-01-02 16:01

Kender den godt...
Desværre kan jeg ikke få den til køre automatisk...

Fra : Flemming Riis

Dato : 23-01-02 13:42

www.webdrive.com

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 23-01-02 16:04

Det ser lovende ud... Jeg vil teste det...
Tak.