Lasat Speed II og Call Bumping
Fra : KK

Dato : 02-01-01 20:41

Problem: Jeg har sat mit Lasat Speed II op til BOD og Call Bumping og
aktiveret "Banke på" på Tel1 og Tel2, men indkommende opkald får
optaget, når begge kanaler er i brug på nettet. Jeg abonnerer på ISDN
Banke på, og Banke på virker også i telefonerne (analoge), men modemet
vil ikke smide den ene kanal for indkommende opkald. Jeg kan også
sagtens løfte røret og ringe ud, så noget er helt galt...

Nogen som har en løsning?

Hilsen
Karsten

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 02-01-01 21:08

Skal man ikke aktivere "Banke på" fra sin ISDN telefon, når man ikke har
noget siddende på TEL1 og TEL2.

Jeg har godtnok samme modem - har ikke ISDN Banke på - så jeg kan ikke
afprøve det.

mvh

Peer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-01 22:58

> Skal man ikke aktivere "Banke på" fra sin ISDN telefon, når man ikke har
> noget siddende på TEL1 og TEL2.

Hvis man ikke har noget siddende i Tel1 eller Tel2 kan ikke så godt bruge
Call Bumping (som kræver at en multiterminal varetager alle
kommunikationsbehov, idet en ISDN telefon ikke kan "overtage" en linje der
er i brug af en anden terminal)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 03-01-01 06:47

Ja, det er egentligt ganske logisk )

Fra : KK

Dato : 02-01-01 22:15

Tak til Mogens, som mente jeg skulle prøve at kontakte TDK for at høre
om Banke på var rigtig aktiveret.
Jeg har ellers snakket med dem på ISDN2 Hotline, men der kunne de ikke
hjælpe og de sagde heller ikke noget om at Banke på _ikke_ var
aktiveret, så istedet har jeg nu prøvet fejlservice 80808047, og de
kunne se at hende, som jeg snakkede med ved middagstid åbenbart havde
oprettet "Duet viderestilling" istedet for "Banke på".... Gad vide
hvordan det kan ske?!
Men folkene på 80808047 er utrolig kompetente, og ville kigge på sagen,
og ringede tilbage iløbet af 5 minutter, og så var Banke På oprettet og
det virker

Hilsen
Karsten