IE5 død, opera død, netværk OK: mystik
Fra : ivan

Dato : 23-01-02 01:09

Hej
Jeg har et problem jeg ikke fatter en bjælde af:
Min internet explorer hævder konsekvent at den ikke kan få kontakt med noget
som helst. Alle andre netværksting fungerer fint (Kazaa, newsreader FTP mv)
og jeg har ikke pillet ved explorers opsætning før det gik galt, og den ser
iøvrigt fin ud. Den er tilsluttet et delt ADSL via LAN og så vidt jeg kan se
står internetindstillingerne til det korrekte. Systemet er Win 2k pro,
internetudbyderen Tele DK. De andres internet fungerer. Jeg prøvede just at
installere opera, men samme resultat, altså ingen kontakt til websites.

Jeg har mistænkt norton internet security, som jeg installerede for noget
tid siden (IE har virket siden), men det hjælper ikke at slå den fra.

Er der nogle, der kan lugte lunten?

Mvh Ivan

Fra : ivan

Dato : 01-02-02 01:04

Hmm. Hvis det måtte interessere nogen forsvandt balladen, da jeg helt
afinstallerede Norton internet security, fremfor blot at slå den fra...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-02 20:07

> Hmm. Hvis det måtte interessere nogen forsvandt balladen, da jeg helt
> afinstallerede Norton internet security, fremfor blot at slå den fra...

Check indstillingerne i Opera og IE. Mange sikkerhedsprogrammer lægger sig
ind på en måde så programmer der beskyttes access'er localhost.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen