Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et nyt kreativt sted på nettet
Fra : Dekreative.dk

Dato : 22-01-02 23:53

Hej kreative mennesker,

Dørene er nu åbnet for et nyt samlingssted for kreative mennesker.

www.dekreative.dk er stedet for folk, der på den ene eller den anden måde,
har det kreative som hobby eller arbejde.

www.dekreative.dk har du mulighed for at gratis oprette en profil og
uploade dine værker. Kategorierne spænder vidt, fra sangere til fotografer
og fra tekst forfattere til tegnere. Alle kan være med, uanset om man er
professionel eller amatør.

Med venlig hilsen

De Kreative

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-02 00:17

Dekreative.dk skrev:

>Dørene er nu åbnet for et nyt samlingssted for kreative mennesker.

Hvad ville du sige til hvis vi plantede et indlæg midt i dit
'kreative' samlingspunkt der reklamerede for usenet?

--
Bertel

Fra : Dekreative.dk

Dato : 23-01-02 00:27

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvad ville du sige til hvis vi plantede et indlæg midt i dit
> 'kreative' samlingspunkt der reklamerede for usenet?

Hej Bertel,

Det skal du da være mere end velkommen til

Nu er dekreative.dk et gratis sted at oprette sig for brugerne, så jeg
troede ikke at det ville gøre nogen noget at gøre opmærksom på sitet
herinde.

Med venlig hilsen

Tommy Nitz
De Kreative
www.dekreative.dk

Fra : Dekreative.dk

Dato : 23-01-02 00:52

Som jeg skrev til dig i privat mail, ser jeg ingen grund til at vi skriver
til hinanden privat, da debatten startede offentligt, så jeg indsætter
herunder din mail hvorefter jeg vil besvare den:

Bertel Lund Hansen:
Dekreative.dk skrev:

>Dørene er nu åbnet for et nyt samlingssted for kreative mennesker.

Vil du være venlig at fjerne dine reklamer fra debatgrupperne. De
hører ikke hjemme i grupper der er beregnet til diskussion. Du
kan evt. poste dem i en opslagsgruppe.

/Bertel

Bertel...

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke forstår din harme, den hjemmeside jeg
henviser til er et nystartet forum for folk i mange forskellige brancher, og
heriblandt fotografer, amatører som professionelle. Det koster ikke noget at
tilmelde sig, jeg kræver ikke at man reklamerer for siden efter at man har
tilmeldt sig.

Jeg kunne forstå hvis du blev tosset over at jeg reklamerede for at jeg lige
havde åbnet en online butik der solgte kameraudstyr eller noget i den dur.

Jeg har set flere andre der har annonceret hjemmesider her, blandt andet
Niels Ebbesen der ovenikøbet reklamerer ugentligt for en side der er 50%
kommerciel. Forskellen på de andres annoncer og min, er at der ikke er
billeder på min side......endnu, men det håber jeg da meget at der kommer
snart, ellers havde jeg jo ikke lavet siden.

Hvis det kun er det med de manglende fotografier, det kommer an på, så
bevares, så kan jeg da godt uploade et billede og lægge det ud til kritik
her, jeg havde dog ønsket at jeg kunne vente til jeg rent faktisk havde
taget et billede jeg mente der havde interesse for andre end mig selv.

Med venlig hilsen

Tommy Nitz

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-01-02 01:41

"Dekreative.dk" wrote:

> [...]
> at der ikke er billeder på min side......endnu, men det håber jeg
> da meget at der kommer snart, ellers havde jeg jo ikke lavet siden.

Til: Tommy Nitz

Læs venligst den gruppes fundats på flg URL:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Der står bl.a. flg:

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på ens
egen hjemmeside.

Dit indlæg er et opslag for et web-site, det hører hjemme i
news:dk.opslag.internet, og ingen andre steder.

Fra : Ebbe Rasch

Dato : 23-01-02 10:01

Hej alle

Jo mere jeg læser denne nyhedsgruppe, jo mere går det op for mig at
det er en gruppe domineret af sure gamle mænd, der bruger en stor del
af deres tid på at fortælle hvad der må skrives eller ikke skrives, og
på at forsøge at skræmme nytilkomne væk ved at henvise til at emnet
skam har været diskuteret tidligere.

Men det er ikke jer der har patent på denne gruppe. De nye brugere,
heriblandt mig, har lige så meget ret til at være med til at bestemme
indholdet, og det er jo netop det der er det storartede ved usenet: at
alle kan komme til.

I stedet for at blive mobsede over at der kommer et indlæg der ikke
ligner alle det andre, så vær dog glad for at der engang imellem
kommer nyt blod til gruppen.

Mit indlæg er ansporet af at have læst "Et nyt kreativt sted på
nettet"-tråden, men den henvender sig ikke til specifikke personer,
ligesom den ikke kun retter sig mod besvarelsen af bemeldte tråd, hvor
den er postet som et svar.

Med venlig hilsen
Ebbe Rasch

Fra : Claus Persson

Dato : 23-01-02 11:11

Hej
meget enig Ebbe
:)
Mvh. Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-02 11:26

Claus Persson skrev:

>meget enig Ebbe

Krævede dette korte svar virkelig et indlæg på 60 linjer?

--
Bertel

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-01-02 18:18

"Claus Persson" <cpersson@sepersson.dk> wrote in message

...og er man en meget gammel meget sur man, hvis man gør opmærksom på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

mvh
Jan

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-02 11:36

ebberasch@hotmail.com (Ebbe Rasch) writes:

> Jo mere jeg læser denne nyhedsgruppe, jo mere går det op for mig at
> det er en gruppe domineret af sure gamle mænd, der bruger en stor del
> af deres tid på at fortælle hvad der må skrives eller ikke skrives,

Du bør overveje, at disse "sure, gamle mænd" har set adskillige
grupper gå i fisk, fordi ingen reagerede på fejlplacerede reklamer.

Hvis en reklamerer og ingen gør indsigelser, så er der en mere, der
reklamerer og så fremdeles. Pludselig drukner gruppen i reklamer.

Det er sket før. Der er ingen grund til at lade det ske igen, hvis vi
kan undgå det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-01-02 11:53

"Peter B. Juul" wrote:

> Det er sket før. Der er ingen grund til at lade det ske igen, hvis vi
> kan undgå det.

Det er helt korrekt - på samme måde er det også vigtigt, at der ikke
føres lange debatter om netetiketten, i de alm. debatgrupper, hvor det
emne er off-topic.

Man bør derfor altid FUT'te debatter om netetikette vidre til

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-01-02 18:13

> Man bør derfor altid FUT'te debatter om netetikette vidre til

....og almindelig høflighed bør medføre at man meddeler det, når man FUT'ter.

vh
Jan