SDRAM problemer, K7S5A
Fra : Marcus Andersen

Dato : 22-01-02 23:28

Min pc (bundkort K7S5A med 1.4 G K7) accepterer ikke 256Mb moduler idet
der kun "ses" 128Mb.
Kan godt udbygge med endnu et 256Mb modul, men total bliver stadig kun
256Mb med begge moduler . . .

Biosopgradering til nyeste har ikke afhjulpet.

Input modtages.

På forhånd tak.

/Marcus

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-01-02 17:15

> [...]
> 256Mb med begge moduler . . .
>
> Biosopgradering til nyeste har ikke afhjulpet.

Tjaa, mit K7S5A ser fint mit 512MB SD-ram modul.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Marcus Andersen

Dato : 23-01-02 23:11

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> Tjaa, mit K7S5A ser fint mit 512MB SD-ram modul.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

Det lugter jo lidt af, at jeg har et problem mht. min hw!

Fra : Tbentsen

Dato : 22-01-02 18:18

> [...]
> 256Mb med begge moduler . . .
>
> Biosopgradering til nyeste har ikke afhjulpet.

Jeg har også et K7S5Aog kører med 2 stk 256 mb pc133 blokke uden nogen
problemer, så du burde måske prøve at få din leverandør til at ombytte
boardet.

Thomas

Fra : Marcus Andersen

Dato : 23-01-02 23:10

"Tbentsen" <tbentsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg har også et K7S5Aog kører med 2 stk 256 mb pc133 blokke uden nogen
> problemer, så du burde måske prøve at få din leverandør til at ombytte
> boardet.
>
> Thomas

Tja - jeg håbede lidt på, at der var tale om en generel problemstilling
med en bestemt type RAM, som bundkortet ikke kunne acceptere.

Hvor har du købt dine ram klodse og hvilket fabrikat er det evt.?

/Marcus

Fra : Tbentsen

Dato : 24-01-02 08:57

> [...]
> med en bestemt type RAM, som bundkortet ikke kunne acceptere.
>
> Hvor har du købt dine ram klodse og hvilket fabrikat er det evt.?

Jeg har en stang super pc ram fra prcdata og en stang MAB fra itbutikken
sidstnævnte kostede mig 220,- for 256mb så jeg var lidt skeptisk om de ville
funke optimalt men jeg ha ikke haft nogle problemer med mine ram.
hvor har du købt dit bundkort jeg hentede mit i mandags hos Zitech og de
havde ikke hørt og nogle problemer med at kører med 2 sdram blokke på et
k7s5a, men da der har jo været flere i denne grugge med samme problem bør
kortet kunne ombyttes eller tetstes hos sælger uden omkostning for dig (på
nær portoen til dem).

Thomas

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-01-02 19:48

> Min pc (bundkort K7S5A med 1.4 G K7) accepterer ikke 256Mb moduler idet
> der kun "ses" 128Mb.
> Kan godt udbygge med endnu et 256Mb modul, men total bliver stadig kun
> 256Mb med begge moduler . . .

Du er selvfølgelig sikker på at det rent faktisk er 256MB moduler du putter
i?

Mystik...

/Søren

Fra : Marcus Andersen

Dato : 23-01-02 23:07

"Søren Christensen" <2760098m001-FJERN-@stofanet.dk> wrote in message

> Du er selvfølgelig sikker på at det rent faktisk er 256MB moduler du putter
> i?
>
> Mystik...
>
> /Søren

Yep - har smidt ram over i anden computer, og her tælles til 256 for
hvert modul.

Meget mystisk

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-01-02 22:46

> Yep - har smidt ram over i anden computer, og her tælles til 256 for
> hvert modul.

Det kunne jo godt ligne et hw prob. som andre også er inde på...

> Meget mystisk

JA!

Mvh. Søren