"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
news:U4H38.3307$Eu2.514183@news010.worldonline.dk...
> "HB" <marrone@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c4ee1ce$0$89105$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Er der nogen andre måder man kan teste, eller resette printerserveren?
>
> Tilslut den til en hub (ikke en switch!) og tilslut en PC med Lexmark
> programmet og DLC-protokol til hubben, og prøv så igen....
> Når du har den på en hub, kan du også prøve at ARP'e den! Det er min
> erfaring at ARP ikke virker hvis udstyret sidder på en switch.
>
Jeg tog en gammel D-link 8 ports HUB og satte PCen og printerserveren
direkte til den. DET VIRKER IKKE!!!!!
> Eksempel:
> arp -s Q.X.Y.Z 00-00-00-00-00-00
> hvor Q.X.Y.Z er den IP-adresse du vil give den, og 00-00-00-00-00-00 er
> MAC-adressen som du finder i bunden af boksen.
>
Præcis, det er samme fremgangsmåde jeg har valgt. Jeg tror sq at
boksen er defekt. Linklampen lyser både på HUBen og på printserveren,
men den blinker ikke, som de øvrige knapper gør ved trafik. At jeg kan
ARPe den, er vel ikke det samme som at der er kommunikation til den,
vel?
Jeg kan iøvrigt også skrive en testside ud fra den, så kommunikationen
til printeren fejler ikke noget.
Tak for din ihærdige indsats, jeg tror desværre det er forgæves. Jeg
må købe mig en ny, medmindre du har flere guldkorn at øse af.
> Ellers kan du jo prøve at kigge i din DHCP server, såfremt du har en sådan
> på dit netværk, og se om ikke boksen (kig efter boksens MAC-adresse) har
> fået en IP-adresse tildelt fra den.
>
Hmmmm, desværre. Ingen DHCP server til mig!
HB
--
Posted via Mailgate.ORG Server -
http://www.Mailgate.ORG