Hvilket bredbånd kan jeg få i Kbh.
Fra : Jannik Mariager

Dato : 22-01-02 21:55

Jeg flytter snart til kbh. og har læst at de har billigt bredbånd derinde
(10 mb for 100,- pr måned eller sådan noget. Men hvad kan jeg få derinde,
jeg har dog ingen specifik adresse.
Jeg flytter i Ejerlejlighed.

Jannik

Fra : JK

Dato : 22-01-02 22:29

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> (10 mb for 100,- pr måned eller sådan noget. Men hvad kan jeg få derinde,

10Mbit ??!! - hvilken planet kommer du fra ? -> med mindre du har vild lyst
til at bo i f.eks. Avedøre Holme, hvilket jeg tvivler stærkt på, at du sku'
få særlig lyst til - og du får nok også lidt problemer med at finde en
ejerlejlighed derude...

/JK

Fra : Jannik Mariager

Dato : 22-01-02 22:34

Ok de omtalte 10mb var også et kollegie der havde det, men spørgsmålet gik
på om jeg kunne få billigere bredbånd en fx. Tiscali eller TDC´s priser. Det
er jo næsten altid i hovedstadsområdet sådan noget sker (arrowhead og
bredbåndsbolaget).

Jannik

Fra : JK

Dato : 22-01-02 22:42

> [...]
Det
> er jo næsten altid i hovedstadsområdet sådan noget sker (arrowhead og

kollegierne er sikkert fint forsynet - men ellers er der altså ikke sket så
meget i "storbyen" - i nogle boligforeninger (andels) - arbejder de vist på
at indføre bredbånd fra eksempelvis bredbåndsbolaget - jeg kender én på
Frederiksberg, hvor de har fået det tilbudt, men det var vist en plovmand
(så længe den hedder dét /om måneden - og det blev iøvrigt nedstemt ved
en generalforsamling.

Hvis du vil ha' bare en lille chance for at få noget lidt hurtigere - er
muligheden at flytte til socialt boligbyggeri som Avedøre Holme - eller en
andelslejlighed (med en samling fremtidsvisionære andelshavere ) - og
bliver det ejerlejlighed -> ja, er det ikke li'som når man bor i hus, og
aldrig ka' blive enige om at få indført noget i grundejerforeningen, fordi
der altid er EN der ikke vil være med )

/JK

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 23-01-02 15:10

> [...]

JK> aldrig ka' blive enige om at få indført noget i grundejerforeningen, fordi

Alle behøver ikke at være med.
I vores andelsforening var vi to der ville på nettet.
Vi bad bare vores andelsforening om lov til at trække kabler i de gamle
skorstene og stille lidt udstyr op i kælderen.
Her efter 7 mdr er 12 af de 16 lejligheder på nettet. Andelsforeningen har
overtaget kabler og udstyr (ca 3500 kr). Dem der er på nettet betaler pt 57
kr/md sammen med deres boligafgift - vores administrationsselskab betaler
Tiscali regingerne og opkræver dem hos netbrugerne.
Dem der ikke vil være med, betaler ikke noget.

Det kunne man også gøre i en ejerforening.

Alternativt kan man jo blive sin egen ISP.
Start et firma, køb en 2MBit ADSL til dig selv, og sælg forbindelser til de
andre lejligheder for fx 100 kr/måned.

Så jeg vil anbefale, at man bare går i gang. Det er ikke nødvendigt at lave
store forkromede forslag til generalforsamlinger.
Det er meget nemmere at få folk med på vognen, når man har noget der kører.

Se http://www.agol.dk

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 23-01-02 17:26

Spørgsmålet er så om man har lyst til at dele 2mbit med 10 andre

Kristian Bønnelykke Nielsen
http://www.stairway.dk

Fra : Anders Fosgerau

Dato : 31-01-02 23:34

> Alternativt kan man jo blive sin egen ISP.
> Start et firma, køb en 2MBit ADSL til dig selv, og sælg forbindelser til
de
> andre lejligheder for fx 100 kr/måned.

Bare man husker at læse abonnements betingelserne rigtig grundigt - ellers
kan karrieren blive temmelig kort. Mange, specielt af de helt billige
(ADSL-) forbindelser tillader ikke at man "videresælger" kapacitet, men det
varierer fra udbyder til udbyder. I den sammenhæng er der stor forskel på,
om det er foreningen, der har (ADSL-) linien, eller det er en privat person,
der lægger navn til.

Spørgsmålet er så, om udbyderen nogen sinde ville kunne opdage, at der er
flere brugere bag ved....

Anders

Fra : TBC

Dato : 24-01-02 02:22

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (10 mb for 100,- pr måned eller sådan noget. Men hvad kan jeg få derinde,

Det afhænger f.eks af om din ejerforening har etableret deres eget netværk,
med delt internetforbindelse (Som varierer i hastighed fra sted til sted,
men som reglen vil være min. en 2Mbit og opefter). Det er der efterhånden en
del ejerforeninger der enten har eller har planer om at få - og tallet vil
sikkert stige de næste par år. Så det afhænger helt af HVOR du flytter hen.

Ellers vil der som reglen være adgang til alle DSL udbyderne (afhængigt af
kobber) og nogle steder TDC's Web-speed som er under ekspansion i Kbh.
Stofanet vil du desværre ikke kunne finde mange steder, eftersom TDC har
On-Cable dominans stort set overalt i Storkøbenhavnsområden.

TBC