Opera email tjek!
Fra : Søren Jensen

Dato : 22-01-02 21:48

- Jeg har sat flere emailconti op på Opera. Men når jeg trykker på :
tjek alle kontoer, under E-post får jeg beskeden, information om pop3
mangler? Tjekker jeg enkeltvis er her ingen problemer. Er det nogen
bekendt hvad problemet skyldes.
- I nyhedsgrupper er der mapper med et tomt blad på forsiden af
mappen. Jeg kan vælge at sætte v i dette tomme blad, men hvad bruges
det til?
Håber på lidt hjælp til disse problemer
Venligst
Søren
PS. Kan Opera ikke vise æ,ø,å i nyhedsgrupper?

Fra : CHRistian

Dato : 23-01-02 03:56

soerenjensen@park.com (Søren Jensen)'s posting:

>tjek alle kontoer, under E-post får jeg beskeden, information om pop3
>mangler? Tjekker jeg enkeltvis er her ingen problemer. Er det nogen

Har ikke selv oplevet dette problem.

>- I nyhedsgrupper er der mapper med et tomt blad på forsiden af
>mappen. Jeg kan vælge at sætte v i dette tomme blad, men hvad bruges
>det til?

Du bruger det til at abonnere på grupperne. Når du har sat V i de
for dig interessante grupper trykker du på "alle" og kun disse vil
blive vist.

Næste gang du vil læse i grupperne og åbner for nyhedsgruppe-delen i
Opera, vil du kun få vist disse grupper. Opera vil så opdatere dem
med de nye indlæg, der er kommet siden du læste sidst. Det er så i
den sammenhæng smart at vælge "alle læst" fra de enkelte grupper,
når du er "færdige" med dem, for så -- når der netop er kommet nye
-- vil nemlig kun disse nye (ulæste) blive vist.

>PS. Kan Opera ikke vise æ,ø,å i nyhedsgrupper?

Jo. Hvorfor?

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Søren Jensen

Dato : 23-01-02 15:04

>Har ikke selv oplevet dette problem.

Der er møj-irreterende......

>Du bruger det til at abonnere på grupperne. Når du har sat V i de
>for dig interessante grupper trykker du på "alle" og kun disse vil
>blive vist.
Hvorfor er der så ikke dette blad på alle nyhedsgrupperne?
Jegf kan jo så kun abonnere på enkelte grupper.

> [...]
>når du er "færdige" med dem, for så -- når der netop er kommet nye
>-- vil nemlig kun disse nye (ulæste) blive vist.

Når jeg har skrevet et indlæg i head/subject med æ,ø ell. å bliver
bogstaverne vist so0 krims krams.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 24-01-02 00:30

soerenjensen@park.com (Søren Jensen)'s posting:

>Der er møj-irreterende......

Du kan prøve at spørge om dette i newsera.mail+news

>Hvorfor er der så ikke dette blad på alle nyhedsgrupperne?

Det er der også. Nogle mapper har ikke dette blad på fordi mappen
her ikke betyder en gruppe. Det betyder, at den *indeholder*
grupper. Når du klikker på de faktisk grupper gerne komme frem (dem
med blad på).

>Når jeg har skrevet et indlæg i head/subject med æ,ø ell. å bliver
>bogstaverne vist so0 krims krams.

Ja, det er korrekt, at der dér er problemer. Opera sender selv ikke-
eng.tegn som kodet i QP, men kan altså ikke selv finde ud af at
afkode det igen. Dette er dog kun i headeren, den bruger QP.

Det er BTW samme problem FreeAgent har. Den forstår heller ikke
tekst kodet med QP, men den sender dog ikke selv afsted i det.

Der arbejdes for tiden med nyhedsgruppe-delen af Opera, så den
skulle blive bedre.

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html