Månelandingen
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-01-02 21:27

Håber at jeg når det her før alle andre har spurgt om det samme. Jeg er
selvfølgelig tilhænger af månelandingen, og har hørt om tilbagebevisning
af alle spekulanternes 'argumenter' i bla. Scientific American, men der
var altså to af deres argumenter jeg ikke kunne klare:

To fuldstændig ens bakketoppe - det ene med lunar module og det andet
uden. Det skulle ikke kunne lade sig gøre, og det kan ikke forklares ved
dårlig redigering!

De omtalte 'kors' der var sat i hasselbladene - skyldes det
efterredigering af de nogle gange var bagved objekterne? (ikke at det
nødvendigvis betyder noget som helst)

Ellers må jeg sige at jeg er skuffet over tv2's standard. De er sunket
itl et nyt lavpunkt - aldrig har jeg set et så typisk
amerikansk-ignorant program på respektable tvkanaler.

MVH ANR

"Donuts - is there anything they can't do?"
-Homer Simpson

Fra : Mads Breddam

Dato : 22-01-02 21:40

**** Følgende har været sendt som startindlæg. Jeg var nr. 2 så jeg flytter
der hertil i stedet for at undgå flere tråde. Første indlæg skulle
blive/være slettet

Hej...

Ja, jeg har jo lige set et kritisk program på TV2 om månelandingerne. Man må
jo sige, at programmet fremsatte mange 'beviser' for at det skulle være fup.
Jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Det er trods alt også noget af en bedrift,
at lave et sådan fupnummer, - hvis det er det der er sket.

Jeg er pt. selvfølgelig lidt præget af programmet, men jeg vil jo nok vælge
at betegne historien om den fiktive månelanding som en succeshistorie, som
kritikere nærmest skal forsøge at udbrede. Altså: Jeg tror, - at jeg tror på
månelandingen.

Men hvad mener I??

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-01-02 21:44

> [...]
>
> To fuldstændig ens bakketoppe - det ene med lunar module og det andet
> uden. Det skulle ikke kunne lade sig gøre, og det kan ikke forklares ved

Det ene billede er taget lidt længere fremme end det andet billede.
Bakketoppene har nok også set større ud på det ene billede, men det har
konspirationsteoretikerne ændret på i de billeder de selv viser frem. Hvis
man ser de originale billeder, kan man se forskellen.

> De omtalte 'kors' der var sat i hasselbladene - skyldes det
> efterredigering af de nogle gange var bagved objekterne? (ikke at det
> nødvendigvis betyder noget som helst)

Læg mærke til at det altid er blændende hvide objekter der "skygger" for
korset. Der er simpelthen tale om overeksponering, samt begrænsning på
kameraets opløsning. Man kan endda se at der er tale om denne effekt, hvis
man kigger tæt på billedet, hvor flagstangen skygger for korset.

> Ellers må jeg sige at jeg er skuffet over tv2's standard. De er sunket
> itl et nyt lavpunkt - aldrig har jeg set et så typisk
> amerikansk-ignorant program på respektable tvkanaler.

Jeg er også ked af at folk i den grad skal misinformeres...

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-01-02 21:56

Jeg glemte lige et link:

http://pirlwww.lpl.arizona.edu/~jscotti/NOT_faked/FOX.html

Her skulle være modbevis for alt der blev vist i programmet.

--
PeKaJe

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-01-02 21:56

Peter Jensen <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> wrote:

> [...]
> man kigger tæt på billedet, hvor flagstangen skygger for korset.

> Jeg er også ked af at folk i den grad skal misinformeres...

"Ooh, loneliness and cheeseburgers are a dangerous mix!"
-Comic Book Guy

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-02 12:02

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> writes:

> [...]
> konspirationsteoretikerne ændret på i de billeder de selv viser frem. Hvis
> man ser de originale billeder, kan man se forskellen.

De har næppe ændret noget. Bakkerne kan være hundreder af kilometer
væk: Uden atmosfære har du ikke den sædvanlige "tågethed" til at give
dig et hint om afstanden.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 22-01-02 21:48

Andreas N Rasmussen skrev:

> To fuldstændig ens bakketoppe - det ene med lunar module
> og det andet uden. Det skulle ikke kunne lade sig gøre, og
> det kan ikke forklares ved dårlig redigering!

Hvis bakketoppene er relativt langt væk, kan det ene billede være taget
på den anden side af landingsmodulet - dvs mellem dette og bakkerne.
Hvis bakkerne er flere km væk, betyder en forskel på 30 meter i
optagelsessted ikke særlig meget.

Da de klippede frem og tilbage mellem billederne kunne man også se at
bakker i mellemgrunden flyttede sig, mens dem i baggrunden stod stille.

> De omtalte 'kors' der var sat i hasselbladene - skyldes det
> efterredigering af de nogle gange var bagved objekterne?
> (ikke at det nødvendigvis betyder noget som helst)

Trådkorsene blev kun 'overdøvet' af hvid farve, ikke af røde, blå og
mellemgrå farver. Det skyldes at det stærke hvide lys eksponerer filmen
ud over den del af filmen som trådkorset skygger for. Det er det samme
hvis man filmer lysende objekter generelt. De 'overeksponerer' filmen i
større eller mindre omfang. Da trådkårsene er tynde, forsvinder de let
hvis filmen eksponeres med hvidt.

> Ellers må jeg sige at jeg er skuffet over tv2's standard. De er
> sunket itl et nyt lavpunkt - aldrig har jeg set et så typisk
> amerikansk-ignorant program på respektable tvkanaler.

Det var ikke bare tåberne der promoverede konspirationen, men også
speakeren. Det første er forståeligt. Det andet totalt uprofessionelt.

Programmet viste den mørke bagside af USA!

Thomas T.

Fra : karamel

Dato : 23-01-02 01:02

Thomas Thorsen wrote:

> Programmet viste den mørke bagside af USA!

Er der lyse forsider?

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-01-02 00:32

> Er der lyse forsider?

Næh... kun lysere bagsider.

--
PeKaJe

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-01-02 21:57

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en meddelelse

> Ellers må jeg sige at jeg er skuffet over tv2's standard. De er sunket
> itl et nyt lavpunkt - aldrig har jeg set et så typisk
> amerikansk-ignorant program på respektable tvkanaler.

Husk på at programmet stammer fra det altid saglige Fox Television, som også
har bragt os perler som "When Cars Attack" og andre programmer af samme
skuffe

MVH

Claus

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-01-02 22:00

Claus Rasmussen <claus@EJSPAMsnpp.com> wrote:

> [...]
> har bragt os perler som "When Cars Attack" og andre programmer af samme

Jamen det er jeg skam udemærket klar over, og det er jo dem som vores
højt elskede TvDk lægger sig tæt op af - halvdelen af de programmer de
sender stammer jo derfra.
Det jeg var skræmt over, var at tv2 nedværdigede sig til den slags - i
det mindste behandlede Poul Erik Skammelsen det væsentlig mere savligt
forleden dag.

anr

"All I remember about the last two months is giving a guest lecture
at Villanova. Or maybe it was a street corner."
-Barney Gumble

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-01-02 22:04

"Claus Rasmussen" <claus@EJSPAMsnpp.com> wrote in message

> [...]
også
> har bragt os perler som "When Cars Attack" og andre programmer af samme

Stor griner!

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-01-02 22:08

Tue, 22 Jan 2002 21:56:38 +0100, "Claus Rasmussen"
<claus@EJSPAMsnpp.com> wrote:

>perler som "When Cars Attack"

Hvad er det?

pelo

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-01-02 22:20

"Peter Loumann" < pelo@mailserver.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det?

Jeg så det på TVDanmark engang for et stykke tid siden (hvem kunne have
gættet det?) Det handlede om en eller anden dims, der af uransaglige årsager
var indbygget i alle biler og som kunne få dem til at udvikle en
selvstænding bevidsthed og gå amok(!) og angribe tilfældige mennesker.
Programmet inkluderede biler, der kørte af sig selv og umulig
billedforbedring af den slags man ellers kun finder i amerikanske
actionfilm.

Alt i alt var det nok endnu mindre troværdigt end månelandingsprogrammert -
men bestemt meget fornøjeligt!

MVH

Claus

Fra : Henning Makholm

Dato : 22-01-02 22:28

Scripsit "Claus Rasmussen" <claus@EJSPAMsnpp.com>

> [...]
> var indbygget i alle biler og som kunne få dem til at udvikle en
> selvstænding bevidsthed og gå amok(!) og angribe tilfældige

Sally?

--
Henning Makholm "Guldnålen er hvis man har en *bror* som er *datalog*."

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-01-02 22:36

> Scripsit "Claus Rasmussen" <claus@EJSPAMsnpp.com>

> Sally?

Hentyder du til Stephen King's "Christine"?

MVH

Claus

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-01-02 21:57

Da nu både Thomas og Peter har svaret på mine spørgsmål svarer jeg bare
på min egen.

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> To fuldstændig ens bakketoppe - det ene med lunar module og det andet
> uden. Det skulle ikke kunne lade sig gøre, og det kan ikke forklares ved
> dårlig redigering!

Nå i nu siger det kan perspektivforskel jo nemt ændres lidt i photoshop
så forskellen ikke ser så stor ud.

> De omtalte 'kors' der var sat i hasselbladene - skyldes det
> efterredigering af de nogle gange var bagved objekterne? (ikke at det
> nødvendigvis betyder noget som helst)

Tænkte nok at det var et eller andet med optikken. Det var også ganske
sjovt at de ikke kunne forstå hvordan man kunne se 'forsiden' af
astronauten i modlys (månelys) - det jeg syntes var skræmmende var at
de havde fået en fyr hos Hasselblad til at udtale at han ikke forstod
det. Meget pudsigt at man ikke fik hans rolle hos Hasselblad at vide,
hva'?

Ellers vil jeg da også gerne lige spørge eksperterne hvad i siger til
manglen på støv på landerens fødder. Mit gæt er at støvet er så fint at
det ikke kan ses. (det er jo mange millioner år gammelt plus godt
ristet.)

anr

"Homer's a great nuclear safety inspector, but I don't know if I trust
him with my garbage."
-Carl (Homer Simpson's supervisor)

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-01-02 22:10

> [...]
> manglen på støv på landerens fødder. Mit gæt er at støvet er så fint at
> det ikke kan ses. (det er jo mange millioner år gammelt plus godt

Støv på månen falder i en perfekt parabolsk bane, og månelanderen slukkede
for moteren inden den nåede ned til en meters højde. Det støv der skulle
være blevet blæst væk, vil sansynligvist være flere hundrede meter væk,
inden fødderne nåede ned i det niveau. En simpel forklaring, som de meget
bekvemt glemte...

--
PeKaJe

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-01-02 22:13

> [...]

> To fuldstændig ens bakketoppe - det ene med lunar module og det andet
> uden. Det skulle ikke kunne lade sig gøre, og det kan ikke forklares ved

Men udmærket ved optagelser for og bag ved modulet.

> Ellers må jeg sige at jeg er skuffet over tv2's standard. De er sunket
> itl et nyt lavpunkt - aldrig har jeg set et så typisk
> amerikansk-ignorant program på respektable tvkanaler.

Der er mange af de påstande, der var ret let at tilbagevise.
F.eks. af strålingen fra Solen var radioaktiv i van Allen bælterne!
Vrøvl.
Flaget blafrede kun fordi stangen blev rystet.
At modulet ikke giver synlige flammer efter start umiddelbart
efter sprængboltene har frigjort modulet er da meget naturlig.
Dels anvendes fast brændstof med relativ lav tryk pga. den lave
tyngdekraft - dels er der ingen atmosfære til at lyse op.
De "forkerte" skygger på et af billederne var et synsbedrag -
en lang skygge ved modulet pegede tilsyneladende i en forkert
retning - det var i stedet en bred, kort skygge af en vold.
TV viste bl.a. en laserreflektor. Desværre uden kommentar.
Den anvendes til at returnere et kort bølgetog fra en kraftig laser -
den anvendes til at måle afstanden til Månen den dag i dag - og
kunne faktisk let være anvendt som sandhedsvidne.

Per A. Hansen

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-01-02 22:46

"Claus Rasmussen" <claus@EJSPAMsnpp.com> writes:

> Hentyder du til Stephen King's "Christine"?

Nej til Asimovs 'Sally'.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Henning Makholm

Dato : 23-01-02 04:12

Scripsit Peter Makholm <peter@makholm.net>

> Nej til Asimovs 'Sally'.

Ja, og skulle aldrig have gjort det. Lavede en lille hurtig
google-søgning for at se om jeg huskede navnet korrekt. Kom derefter
til at bruge fem timer på at gemmenlæse den Asimov-anmeldelsessamling
jeg fande svaret i. Suk!

--
Henning Makholm "Det er jo svært at vide noget når man ikke ved det, ikke?"

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-01-02 08:14

Henning Makholm wrote:

> [...]
> google-søgning for at se om jeg huskede navnet korrekt. Kom derefter
> til at bruge fem timer på at gemmenlæse den Asimov-anmeldelsessamling

Det er lige som at male: Først køber man maling. Så flytter man møblerne,
så man kan komme til. Og så begynder man at brede aviser ud - hov !? Der
stod noget interessandt

-Claus

Fra : Lars

Dato : 22-01-02 23:54

"Andreas N Rasmussen" skrev:

> Ellers må jeg sige at jeg er skuffet over tv2's standard.
> De er sunket itl et nyt lavpunkt - aldrig har jeg set et
> så typisk amerikansk-ignorant program på respektable
> tvkanaler.

Herligt at TV2 kan blive ved med at udsende de debatskabende programmer...

Syntes personligt at det er helt fint at det program blev sendt, for det
stiller en række relevante spørgsmål. At NASA så åbentbart så sig for fine
til at besvare disse spørgsmål er ikke programmets skyld.

Personligt er jeg en af de skeptikere som tror at alle de større amerikanske
institutioner - under den kolde krig - var i stand til hvad som helst der
kunne tilføre landet - eller dem selv - noget godt. Dette inkluderer at NASA
kunne have fundet på at fake månelandingerne for at vinde nationens og de
andre vestlige landes tillid, og dermed øge USAs stormagtsstatus som var så
vigtig for den periode.

Har læst nogle af de sider som tager NASA og missionerne i forsvar, og er
enig i at flere af kritikpunkterne nok bare er optisk og fototeknisk bedrag.
Omvendt er der andre punkter hvor det lidt står påstand mod påstand.

Jeg er stadig ikke 100% sikker på at amerikanerne ikke - i en eller anden
grad - bøjede sandheden og tilføjede kunstigt skabte elementer til
rumdokumentationen. NASA selv kunne for såvidt også være forfatter til en
eller flere af de internet sider som "modbeviser" programmets mange
påstande. Det ville da ihvertfald være en naturlig reaktion, såfremt de ikke
har helt rent mel i posen, at forsøge at så tvivl om de ting som programmet
sår tvivl om.

Hælder personligt mest til at Apollo missionerne i det store hele foregik
som NASA offentligjorte undervejs. Men at der formentlig er pyntet hist og
her. Skal blive spændende at følge de kommende år.

- Lars

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-01-02 17:36

Lars skrev i meddelelsen
<3c4df12b$0$17209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Herligt at TV2 kan blive ved med at udsende de debatskabende programmer...

Det kunne være gjort med så meget andet TV..

>Syntes personligt at det er helt fint at det program blev sendt, for det
>stiller en række relevante spørgsmål. At NASA så åbentbart så sig for fine
>til at besvare disse spørgsmål er ikke programmets skyld.

Hvorfor er det ikke programmets skyld? Det er dem som klipper programmet
til, og de kan også klippe alt det brugbare NASA manden sagde, ud. Hvorfor
skulle de have modbeviser med i programmet, det fremmer ikke ligefrem
udsendelsen vel? De skal bare have en latterlig optagelse af en NASA mand
som siger de er tossede, så er den i vinkel´..

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-02 21:28

> [...]
> udsendelsen vel? De skal bare have en latterlig optagelse af en NASA mand
> som siger de er tossede, så er den i vinkel´..

Jeg vil nu også mene at ham fra nasa der var med i programmet var ret
arrogant, og han virkede faktisk som om han ikke kunne besvare spørgsmålene,
men sad bare og kom med dumme undskyldninger om at der var ikke tid tila t
tage sådan nogle teorier alvorligt, og at det var for langt ude... Det kan
alle jo sige.

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-01-02 22:02

Scripsit "Jacob Jensen" <ba1oo@mail.dk>

> [...]
> tage sådan nogle teorier alvorligt, og at det var for langt ude... Det kan

Ja, og enhver tv-producer der ønsker den slags afvisninger fra en
hvilkensomhelst organisation for at få sin lille konspirationsteori
til at se undertrykt ud, kan få dem i kassen ved at lave en aftale med
en tilstrækkelig travl person og opføre sig tilstrækkelig
øretæveindbydende. Så disse optagelser beviser ihvertfald hverken
noget den ene eller den anden vej.

--
Henning Makholm "You propose to avoid dying? I will be
interested to hear the method you plan for this endeavour."

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-01-02 22:59

24 Jan 2002 22:01:40 +0100, Henning Makholm <henning@makholm.net>
wrote:

> [...]
>til at se undertrykt ud, kan få dem i kassen ved at lave en aftale med
>en tilstrækkelig travl person og opføre sig tilstrækkelig

Lidt tid ved klippebordet ka osse hjælpe...

pelo

Fra : Anders Borum

Dato : 22-01-02 23:52

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> Ellers må jeg sige at jeg er skuffet over tv2's standard. De er sunket
> itl et nyt lavpunkt - aldrig har jeg set et så typisk
> amerikansk-ignorant program på respektable tvkanaler.

Vi er nok mange der kan være enige i at programmet var noget skrammel. Men
for lige at yde TV2 retfærdighed, så sagde speakeren ganske kort at
programmet primært gav konspirationsteoretikerne taletid og antydede altså
at der var mange argumenter som ikke fik mulighed for en tilbagevisning i
tv-programmet.

Jeg synes stadig der er langt ned til TV-DK fra TV2.

Hilsen Anders

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-01-02 10:18

Tue, 22 Jan 2002 23:52:11 +0100, "Anders Borum" <overflade@fedt.dk>
wrote:

> [...]

Også jeg!

>Vi er nok mange der kan være enige i at programmet var noget skrammel.

Ja!

> [...]
>at der var mange argumenter som ikke fik mulighed for en tilbagevisning i

Ja, og dét rækker ikke! Alene slutningen med den forventede japanske
månesatelit, der så - måske - vil afgøre sagen. Der er ingen sag. Det
er den der forbandede postmodernistiske indstilling: man kan mene hvad
det skal være, og det ene standpunkt er lige så godt som det andet.
Her ligestilles et kæmpe videnskabeligt apparat med en gruppe
galninges vås. Værsgo å vælg!

hilsen pelo

Fra : Anders Borum

Dato : 23-01-02 10:44

"Peter Loumann" < pelo@mailserver.dk> wrote in message
> Tue, 22 Jan 2002 23:52:11 +0100, "Anders Borum" <overflade@fedt.dk>
> wrote:
[klip]
> [...]
> det skal være, og det ene standpunkt er lige så godt som det andet.
> Her ligestilles et kæmpe videnskabeligt apparat med en gruppe

Hej Peter.

Jeg var lige ved at nævne denne afsluttende kommentar med japanerne som et
forsvar for TV2 i mit første indlæg. Speakeren er da hamrende ironisk når
han siger at japanernes satellit kun kan afgøre sagen, hvis japanerne _ikke_
er med i konspirationen.

Det var vist heller ikke speakeren fra selve dokumentaren som sagde dette
med japanerne. Det var den næste speaker som skulle introducerede næste
program på stationen. Han lød ikke som om han tog KT'erne eller dokumentaren
særlig alvorligt.

Men nu bliver jeg naturligvis i tvivl om jeg bare hørte hvad jeg ønskede.
Hvis speakeren mente det alvorlig er jeg bange.

Hilsen Anders

Fra : Søren Frost

Dato : 25-01-02 13:16

Programmets absolut mest underholdende øjeblik var, da speakeren nævnte at
"der i Area 51 var observeret en række TV-studie lignende bygninger"!
Personligt tror jeg man kunne finde mange "TV-studie lignende" bygninger på
luftfotos af vores eget lille land.
Guderne må vide hvilke skumle aktiviteter Nyrup og hans regering, har haft
gang i de sidste par år. - The truth is out there...

"Area 51" er og bliver konspirationsteoretikernes hjertebarn, og man kunne
jo have sagt sig selv at det ville blive nævnt i dette storslåede program...
Grinagtigt!

Fra : Peder

Dato : 25-01-02 14:02

On Fri, 25 Jan 2002 13:15:32 +0100, "Søren Frost"
<no_spam@student.dtu.dk> wrote:

> [...]
>"der i Area 51 var observeret en række TV-studie lignende bygninger"!
>Personligt tror jeg man kunne finde mange "TV-studie lignende" bygninger på

Ja og ikke mindst på en luftbase som "area 51" jo er. Mon ikke de
såkaldte "TV-studier" kunne være en hangar?

-Peder

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 26-01-02 00:45

"Søren Frost" skriver:

> Programmets absolut mest underholdende øjeblik var, da speakeren nævnte at
> "der i Area 51 var observeret en række TV-studie lignende bygninger"!

Jamen, hvad skulle de med alle de TV-studier? Et andet "bevis" var jo,
at der i Area 51 var steder med kratre, der lignede månekratere. De
falske film må så være optaget om natten, udendørs. Hvad så med
TV-studierne, var de bare sminkerum?

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-01-02 10:43

Sat, 26 Jan 2002 00:44:59 +0100, "Leif Chr. Andresen"
<Andresen@familie.tele.dk> wrote:

>Et andet "bevis" var jo,
>at der i Area 51 var steder med kratre, der lignede månekratere.

Og "NASA indrømmer" endda, at "ligheden er slående" (citat efter
hukommelsen)

hilsen pelo

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 23-01-02 13:51

anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) writes:

> Ellers må jeg sige at jeg er skuffet over tv2's standard.

Bare tæl TV2 med i bunken af beviser for eksistensen af en stor
sammensværgelse med det formål at gøre danskerne dummere.

Fra : Simon Laub

Dato : 24-01-02 23:46

> [...]
> itl et nyt lavpunkt - aldrig har jeg set et så typisk
> amerikansk-ignorant program på respektable tvkanaler.

Enig! Og dog Disse konspirations teorier er da ganske morsomme.
Og et eller andet sted er det vel meget nyttigt
med disse måne crack pots. Det kan vel give alle
andre en anledning til at få argumenterne på plads!

Jeg husker ellers tidligere hvor de påstod
at USAs militær havde beholdt en hemmelig base på månen.
Men ok, det har formodentlig drejet sig om andre crackpots.
Mønstret er da ellers klart nok. Man kan ikke stole på
regeringer (og da navnlig ikke på den amerikanske). Så når de
siger et, så må det modsatte naturligvis være sandt.
En af de førende crack pots i udsendelsen, Ralph Rene, startede
iøvrigt sin tilværelse som moon hoax "expert" efter en ligeså gylden
tid med at skrive bøger om at Newtonsk fysik er svindel.
Det siger vel alt.

> [...]
> af alle spekulanternes 'argumenter' i bla. Scientific American, men der
> var altså to af deres argumenter jeg ikke kunne klare:

http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html
svare vist på alt vedr. den udsendelse.
Men hvorfor TV2 så lader denne FOX TV udsendelse stå helt
uimodsagt - det er altså IKKE just kritisk journalistik.

Der er f.eks. denne "flag" påstand:

hvor man på badastronomy siden kan læse:
>Of course a flag can wave in a vacuum.
>In the shot of the astronaut and the flag,
>the astronaut is rotating the pole on which the flag is mounted,
>trying to get it to stay up. Thereby creating ripples in the flag.
Videre:
>Several readers have pointed out that if the flag
>is blowing in a breeze,
>why don't we see dust blowing around too?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Somehow, the HBs' argument gets weaker the more you think about it.

Simpelthen, jo mere man tænker over disse "måneforskeres"
postulater jo mere absurde bliver de.

Det er jo bare trist at vi ikke har kikkerter med god nok
opløsning til bare at kunne se flaget og månebilen stå deroppe.
Men det behøver jo altså ikke at stoppe en. Med laser
kan man jo måle afstanden til Månen uhyre præcist. Og kan
vel så også måle omridset af en månebil?
Hvis det ikke er nok, så er der jo
de 382 kilograms månemateriale man fik med hjem fra
Apollo missionerne.

Om ikke andet kan man vel bruge stenene til at slå
disse crackpots i hovedet med ?

-Simon

ps.
http://www.clavius.org/index.html
er et andet ganske godt sted.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Simon Laub
www.fortunecity.com/skyscraper/lol/1165

Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-02 23:58

> Hvis det ikke er nok, så er der jo
> de 382 kilograms månemateriale man fik med hjem fra
> Apollo missionerne.
>
> Om ikke andet kan man vel bruge stenene til at slå
> disse crackpots i hovedet med ?

yup den ene ligger på planetarium i københavn.... de har i øvrigt også et
billede af månen men landingsdelen på!

se her: http://nyhederne.tv2.dk/ram.php3?id=15705

der ligger det fra dags dato i søndags.... i slutningen ca. er der en fra
planetarium der også lige skyder alle de teorier ned!

Fra : Jon Larsen

Dato : 25-01-02 20:41

Inden jeg vil tro på de såkaldte beviser de fremlægge, vil jeg vente til
Japan har været et smut forbi månen næste år. Det skulle vel være muligt at
se evt. landingsmoduler på overfalden med deres moderne teknik ??

Eller det har NASA måske også fikset ???

--
MVH.
Jon Larsen.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 25-01-02 21:19

Jon Larsen <jon.larsen@image.dk> wrote:

> [...]
> se evt. landingsmoduler på overfalden med deres moderne teknik ??
>
> Eller det har NASA måske også fikset ???

Hvordan kan du vide at den store sammensværgelse ikke også har bredt sig
til Japan?

anr

"[To Start Press Any Key] Where's the ANY key?"
-Homer Simpson

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-02 22:46

Andreas N Rasmussen skrev:

>Hvordan kan du vide at den store sammensværgelse ikke også har bredt sig
>til Japan?

Det er slet ikke nødvendigt. Vi kan ikke tage japansk tv
herhjemme, så alt hvad vi får ind i stuen er omhyggeligt
filtreret af Echelon.

--
Bertel

Fra : Jon Larsen

Dato : 29-01-02 00:21

Jeg kan heller ikke vide om det har bredt sig til Japan.

--
MVH.
Jon Larsen.