gprs eller High Speed Data
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 22-01-02 20:42

Jeg skal benytte min Ericsson T39 til at tjekke mail og i mindre udstrækning
arbejde udefra. Jeg har ikke et stort behov for at kunne dette, men vil
typisk være koblet på 15-30 min., når jeg jeg laver noget.

Jeg har lidt vanskeligt ved at gennemskue priserne for GPRS og High Speed
Data. TDC skriver på deres hjemmeside, at High Speed Data er gratis, hvis
man har et dataabb. (hvilket jeg har), men at GPRS koster 120,- i kvartalet.
Er det korrekt, at der ikke takseres for GPRS-forbrug i øjeblikket? Og vil
det så sige, at jeg kan være på internet så længe jeg vil uden at betale
andet end 120,- i kvartalet. Det lyder ikke realistisk.

VH
Jakob

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 22-01-02 21:51

Hej Jakob

Ja det er korrekt at der p.t. ikke faktureres for GPRS forbruget... Men man
bør nok nøje overveje om det er det værd...
High Speed Data er en del hurtigere ved mindre filer, mens GPRS er fint nok
hvis det er store downloads der er tale om, eller små-surf...

T39 kan logge på nettet (high speed data) med 28.8, og med GPRS bruger den 3
timeslots, hvilket giver 42 kbit, med den nyeste software opgradering
ihvertfald... Men det kan kun mærkes ved heavy downloads som nævnt ovenfor.
Nokia har erkendt at de små "pakker" når man bruger GPRS ikke transporteres
hurtigt nok, men der går nok en rum tid før det er i orden. (Nokia, fordi de
har leveret TDC's GPRS-net).

Prisen er i og for sig den samme for data og GPRS... 120 i kvartalet...
(data er det samme som HighSpeed)

Jeg håber det var svar nok, ellers må du skrive direkte til mig.

mvh.

Lasse Vestergaard
TDC