Internettid på DivaLan modem.
Fra : John Busk

Dato : 29-12-00 00:42

Hej

Er der en der kan sige mig hvilken software jeg skal bruge for at registrere
forbrugt tid på internettet via et DivaLan ISDN Modem. Jeg har 4 computere
bundet på, og det kunne derfor være rart ikke at blive overrasket i negativ
retning rent regningsmæssigt.

M.V.H.

John Busk
busk@vip.cybercity.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-12-00 12:10

> Er der en der kan sige mig hvilken software jeg skal bruge for at
registrere
> forbrugt tid på internettet via et DivaLan ISDN Modem.

Er der ikke sådan en kalds-monitor med DivaLan'en?
Det må nødvendigvis være noget software i Diva'en da den enkelte computer jo
ikke kan vide om de andre har åbnet forbindelsen.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : John Busk

Dato : 29-12-00 20:56

> [...]
jo
>ikke kan vide om de andre har åbnet forbindelsen.

Jo, der er ganske rigtigt et program der gør det muligt på een enkelt pc,
nemlig den der har konfigureret Diva´en, at se om man er på nettet eller ej.
Men det jeg søger er en form for overvågning på internetsiden af Diva´en, og
det skal være et program der kan installeres på alle tilsluttede pc´ere.
Grunden er at jeg ikke stoler helt på at Diva´en slipper linien, og da de 3
af pc´erene ikke er i samme rum som Diva´en er det ikke muligt med visuel
overvågning.

Programmer der "kun" overvåger trafikken mellem den enkelte pc og Diva´en
fortæller jo ikke noget som helst vedrørende internetforbindelsen.

Med venlig hilsen

John Busk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-12-00 21:16

> Jo, der er ganske rigtigt et program der gør det muligt på een enkelt pc,
> nemlig den der har konfigureret Diva´en, at se om man er på nettet eller
ej.

Kan du så ikke trække data fra dette program og sende det videre?

> Men det jeg søger er en form for overvågning på internetsiden af Diva´en,
og
> det skal være et program der kan installeres på alle tilsluttede pc´ere.

Du må nødvendigvis have en eller anden overvågning i selve Diva'en og det
findes nok kun i ovennævnte udgave.
Du kan ikke fra en PC se om linjen er tændt eller ej (det er ligesom
princippet i en router)

> [...]
3
> af pc´erene ikke er i samme rum som Diva´en er det ikke muligt med visuel

Mener at der er en web-thingy (ala 192.168.1.1/monitor) som kan ligge i et
lille vindue og sige om du er på eller ej, eller måske er det noget
software...

> Programmer der "kun" overvåger trafikken mellem den enkelte pc og Diva´en
> fortæller jo ikke noget som helst vedrørende internetforbindelsen.

njaa, hvis en PC modtager pakker fra Diva'en er det et ret godt indicium på
at der er en netforbindelse

Fra : Claus S.

Dato : 29-12-00 21:50

Der findes programmet kaldt "intercent".
Den kan overvåge enten din COM port eller din dial up forbindelser, så jeg
tror du kan bruge det.
Så vidt jeg erindrer fåes det på http://www.tucows.com .
Prog. er shareware.

mvh
Claus

Fra : KsNa

Dato : 29-12-00 22:13

Hej John.

Dit DIVA-LAN kan føre en log over dine opkald, hvis du højreklikker på LAN
symbolet ved siden af uret kommer der en menu frem, her vælger du "Call
Viewer" her står alla opkald, du kan nu sorterer så kun datakald bliver vist
og nederst i den grå ramme står antal kald samt totaltiden.

En anden måde til begrænsning af forbrug på de PC'er man ikke lige har
kontrol over, er ved -via opsætningsprogrammet- kun at give adgang for den
enkelte PC inden for bestemte tidsintervaller f.eks. mellem 19:30 og 21:00
eller hvad nu passer en bedst, tidspunkterne kan godt være forskellige fra
PC til PC, eller fra dag til dag.

På den PC der er "administrator" altså den med DIVA-LAN softwaren
instaleret, kan du få "Status Viewer" frem på skærmen, den viser et
DIVA-LANmodem med alle dioder, den kan minimeres så den kan ligge i et
hjørne af skærmen.

Mvh.

Kim

John Busk <busk@vip.cybercity.dk> skrev i en